Annons:
Etikettförhållande
Läst 3871 ggr
[Älskamig]
2015-04-04 09:58

Vad gör man?

Är en tjej på 18 år som har ett förhållande med en kille sedan 3 år tillbaka. Skiljer x antal år mellan oss. Beroende på vår åldersskillnad så har vi valt att inte gå ut med det. Dock känner jag mig redo och har visat intryck för min pojkvän att jag gärna vill träffa hans familj och så vidare. Han är väldigt blyg, så tror det kan bero mycket på det, att vi inte har berättat ännu, trots att jag känner mig redo. Har heller inte berättat för min släkt om vårt förhållande, just för att jag vill ha hans godkännande till det med. Jag vill att vi ska vara överens om det, så att det känns bra för oss båda.

Nu har hans bror fått en flickvän. Det skiljer x antal år mellan dem också, men för hans brorsa har det inte varit problem att berätta för hans släkt om deras förhållande. De har till och med flyttat ihop, trots att de har varit tillsammans i bara några månader! Det som känns sämst för min del, är att hans brorsas flickvän får vara med på familjefester och dylikt, trots att de har varit tillsammans kortare tid än mig och min pojkvän. Jag har varit tillsammans med min pojkvän i 3 år, och har inte blivit presenterad! Det borde väl ändå vara jag som får vara med på alla de här familjefesterna och dylikt? Det gör ont i hjärtat av att inte få vara med nu under påsken och fira med dem. Jag sitter själv, 8 mil ifrån min pojkvän, hos mina föräldrar - som i övrigt är bortresta nu över påsk! (Bor annars i samma stad som min pojkvän) 

Jag vet inte hur jag ska ta upp detta med min pojkvän. Om jag överhuvudtaget ens ska det. Är själv lite rädd för att få höra andras åsikter om vår åldersskillnad, men samtidigt älskar jag ju honom, så vad skulle det spela för roll?

Annons:
ChristineL
2015-04-04 10:05
#1

Hur har ni kunnat leva i tre år i hemlighet? Det är ju knappast en bra start för ett förhållande. Menar du att det är bättre att dina föräldrar får reda på det nu? Skäms ni över varandra?

pyromanen
2015-04-04 10:26
#2

Jag tycker du ska vara ärlig mot din pojkvän och berätta om dina känslor kring att inte "få" vara med. Tror inte det är bra för relationen att hålla den hämlig så länge. Kan förstå om ni till en början valde att ha det för er själva, med tanke på att du bara var 15, men nu är du ju dels myndig, dels har ni hållit ihop så länge att ni vet det inte bara var "övergpende". Dags kanske att prata igenom ordentligt hur ni vill ha det med er relation. Och i det pratet tänker jag det är mycket viktigt att du står upp för dig själv och är tydlug och rak och ärlig när du ger uttryck för hur du vill det ska vara!

escanny
2015-04-04 12:04
#3

Det låter ju som din kille skäms över att vara tillsammans med dig ifall han inte ens vill låta dig träffa hans föräldrar. Jag tycker du ska säga till honom att det är dags att era familjer får reda på ert förhållande nu. Vill han fortfarande inte det så hade jag lämnat honom. Man vill ju inte hålla på och smyga i åratal

Gurky
2015-04-04 13:15
#4

Tycker att det låter som ett väldigt märkligt beteende. Älskar man någon bör man inte skämmas över personen? Min spontana reaktion är att om ett förhållande är 3 år gammalt och fortfarande hemligt så är något väldigt fel.

[Älskamig]
2015-04-04 13:29
#5

Jag skäms inte över honom, men jag får känsla av att han skäms över mig… han säger att han inte gör det, men ja.. En gång kom hans syrra till honom när jag var där, och då fick jag gömma mig.. 

Jag skäms inte över honom. Han var orolig att jag skulle skämmas över honom när han skulle till mig första gången, ifall någon såg att vi skulle ses. MEN jag skäms inte!

Gurky
2015-04-04 15:18
#6

Ni har aldrig diskuterat att sluta ha förhållandet hemligt?

Annons:
Honestyisdead
2015-04-04 15:20
#7

Låter tyvärr som han skäms. Annars väntar man inte tre år. Nu är du ju myndig och allt. Jag hade ställt ett ultimatum.

Maria
2015-04-04 15:33
#8

Jag gissar att åldersskillnaden är ganska stor och att det från början säkerligen var obekvämt för honom när du bara var 15 år men idag borde ni väl kunna gå ut öppet som ett par både för din familj och hans.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

ChristineL
2015-04-04 17:39
#9

Du får gömma dig för hans syster? Låter verkligen hälsosamt…

Denna kommentar har tagits bort.
Skogsraah
2015-04-05 12:55
#11

#10 Han är ju ingen pedofil, hon är 18. De behöver inte berätta hur länge de har träffats. Vi har ingen aning om hur hans släkt kommer reagera. Jag har minst två kompisar som var 20 när de blev tillsammans med någon som är 30, det var inget konstigt med det. Är man 18 är man generellt vuxen. Är han så skamsen över det är det märkligt att han tagit förhållandet så långt. Knepigt att behöva dölja ett förhållande i fler år till eller kanske livet ut.

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Honestyisdead
2015-04-06 01:08
#12

Vallhund. Ta reda på vad en pedofil är innan du slänger ur dig helt felaktiga kommentarer.

Tiktak697
2015-04-06 22:49
#13

Låter tyvärr som att han är skamsen. Ni bör nog sätta er ned och diskutera och ifråga sätta hans beteenden att dem är ohälsosamma när de kommer till att gömma sog och att han praktiskt taget visar att han skäms över detta. Och berätta hur du känner in för allt . Jag är 21 min man är 45 vi träffades också för 3år sedan men inte ville någon av oss gömma någon eller va hemliga med det första halvåret tillsammans så höll vi det lågt och på slutet av andra halvåret viste hela släkten och några i bland vände och bekants . Det första vi ville när vi träffades var att vissa upp varandra för nära och kära Gud vad han var mallig med mig . Sås e du har låter som tvärt om anledningen till att vi var tysta va kunders våran ålders skillnad det är stora fördomar om först skulle vi vara säkra på varandra sen när vi var de då kunde vi öppna upp dörrarna för andra för då visste vi direkt vad vi kännde och ville och ingen kunde rubba det . Nu ska vi ha bebisar snart 😘 Lycka till gumman håller tummarna riktigt hårt för din skull 😘❤️

Mvh Tiktak

Annons:
OlgaMaria
2015-04-07 07:46
#14

Jag tycker också det är dags att du ställer ett ultimatum.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[134643]
2015-04-08 18:03
#15

Jag skulle nog faktiskt inte direkt anta att han skäms, utan helt enkelt att han förstår konsekvenserna. Jag var ihop med en kille som tyckte att åldersskillnaden var skitjobbig, han velade väldigt mycket i början om det verkligen var en bra idé osv osv. Vi höll det hemligt, men då var vi båda överens om att vi ville det. På dig låter det ju som att du vill gå ut med det, och då tycker jag att ni får ta ett ordentligt snack med varandra. Jag ville egentligen bara flika in att i mina öron låter det inte automatiskt som att han skäms över dig, utan att han helt enkelt vill vara försiktig. Det är ju dock lite svårt att veta över internet 😊

Upp till toppen
Annons: