Annons:
Etikettsex
Läst 1867 ggr
[Tezz!]
4/5/15, 6:39 PM

Rädd eller är det något annat?

Detta är kanske en väldigt konstig fråga, men jag måste i alla fall skriva av mig.. Jag har en kille sedan 2 månader tillbaka ungefär. Detta är killen som jag verkligen ÄLSKAR! De största problemen kommer när vi ska ha sex.. Vi är väldigt lika på många sätt när de kommer till detta förutom en del små saker som att han är "beroende" av sex och att han är 3 år äldre och har mer "erfarenhet". Vi kan ligga kåta upp varandra till max och vi är med på det båda men när han väl ska "föra in den" så blir jag JÄTTE osäker, även fast jag egentligen vill och det är jag som styrt det så långt.. Jag blir stel som en pinne och spänner mig som tusan även fast jag vet att det inte gör de bättre och detta är även något som han säger hela tiden… men jag vet inte vad jag ska göra.. varje gång är det som om varje cell i kroppen skriker att jag inte borde låta de ske, att jag kommer få ångra de.. Och jag vet inte varför?  Detta gör mig GALEN… 

Visst finns de saker som oroar mig som att jag ska bli gravid då killen säger att han är allergisk mot kondom, men jag vet inte, kan man verkligen vara de? Andra saker som oroar mig är vad han ska tycka då jag 2 gånger innan blivit dumpad dels för hur jag är i sängen och jag orkar inte det en gång till… när vi hållit på och han har kommit i mig så har vi oftast fortsatt och efter en stund så är det precis som om hela underlivet brinner det är helt obeskrivligt så grymt ont de gör… anledningen att jag låter han fortsätta efter att han kommit är dels för att det känns som att det varar för kort annars, något som det gör ändå.. 

vet inte vad jag ska göra längre.. Han kom idag och frågade om jag tänkte göra slut, när jag frågade varför han trodde de så sa han att jag betett mig skumt och jag vet ju dock att jag har de.. 

Någon som känner igen detta? eller som kan ge mig tips på vad jag kan göra? 

kan ju även säga att jag blev våldtagen för 2 år sedan av en som är lika gammal som min kille… kan det vara detta som gör att jag tvekar så?

Annons:
ChristineL
4/5/15, 6:44 PM
#1

För det första! Nej, man kan inte vara allergisk mot kondomer! Det är den dummaste bortförklaringen killar kan komma med, det finns material man kan vara allergisk mot men det finns kondomer i olika material. Ha inte oskyddat sex med honom, du kan få sjukdomar och bli gravid.

För det andra, varför ha du sex när kroppen låser sig på det viset? Ni måste prata om det, har du varit med om övergrepp eller något annat som gör att det blir såhär tror du?

Att han är äldre och har mer erfarenhet har inget med saken att göra heller ;)

Scorpio97
4/5/15, 6:48 PM
#2

Om du tvekar, det gör ont eller känns fel ska du avbryta. Det kommer inte bli bättre att du går med på sex om du egentligen inte vill. Om du spänner dig så gör det ont, och det kan även utvecklas till Vestibulit. 

Om du tror att det beror på att du blev våldtagen, så kanske du behöver prata med någon psykolog eller kurator om det?

Det spelar ingen roll om han är "beroende" av sex (är han verkligen det är det något han bör söka hjälp för) eller att ni bara haft sex en kort stund. Är det obehagligt eller gör ont ska man avbryta. 

Och ja, man kan vara allergisk mot latexkondomer. Då finns andra kondomer man kan använda istället. Ni bör inte ha sex oavsett om han kommer i dig eller inte om ni inte har skydd, för då är risken stor att du förr eller senare blir gravid.


//Jessie

Vaargen
4/5/15, 6:48 PM
#3

#1 jo man kan faktiskt vara allergisk men det är ovanligt "De flesta kondomer på marknaden är tillverkade av latex. Latex innehåller proteiner som en del människor är allergiska mot. För den som är allergiker rekomenderar vi kondomer i plast. Plastkondomer är inte lika elastiska som gummikondomer, men å andra sidan är de ofta lite bredare för att de ska passa ändå. Plastkondomer är tunnare än kondomer i gummi och plasten leder värme vilket sägs vara positivt för känslan. Plastkondomer är dyrare än vanliga kondomer, och prasslar lite. RFSU:s latexfria kondom heter Naked (tidigare Zenith)."

man kan också bli gravid om man har sex utan kondom även om han inte kommer i dig så kommer det in lite spermier i början o under samlaget o det kan räcka.. sen så könssjukdomar kan man ju få.

om du har ont när du har sex, kanske det har en fysisk anledning ? typ; http://www.umo.se/Kroppen/Tjejers-underliv/Vestibulit---ont-vid-samlag-hos-tjejer/ kolla upp det kanske?

om du blivit våldtagen kan det vara psykologiskt, då kanske du borde nämna det till din kille så han kan förstå dig bättre.

Skogsraah
4/5/15, 6:52 PM
#4

Det finns många punkter i ditt inlägg som skulle kunna vara anledningar till att det blir som det blir. Hur mycket av det här har du berättat för honom? Har du sex fastän det gör ont? Det är riktigt dumt, det kommer bara spä på problemen med att du spänner dig - vilket kommer betyda att det gör ont. Att han är beroende av sex (antar att han inte har ett riktigt sexberoende utefter hur du skriver) gör ju inte saken bättre och det är ingen anledning till att du ska ställa upp för att han ska få sitt behov tillrättat. Fundera på vad du vill och ta det lugnt. Ha inte penetrerande sex på ett tag, skulle jag råda. Kanske att du behöver prata med någon proffesionell om det du varit med om och om det du känner för att kunna hitta ett sätt att slappna av? Sex ska vara skönt, så gör inget som skapar obehag. Hans behov av sex är inte ditt problem och ditt område att på något vis gottgöra för.

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Skogsraah
4/5/15, 6:56 PM
#5

Använder ni inget preventivmedel nu eller? Det är såklart dumt och oron för att du ska bli gravid är såklart befogad. Verkar vara väldigt många stress- och orosmoment för dig med sex. Se till att skydda er först och främst. Det ansvaret måste ni båda ta.

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

[Tezz!]
4/5/15, 6:57 PM
#6

#1 Då var det som jag misstänkte… 

Anledningen till att vi har sex är väldigt svårt att förklara.. men ska försöka förklara känslan 😉 Jag är först med på de sen när han lägger sig över mig och ska trycka in den då börjar "problemet".. men oftast låter jag han göra de dels för att jag är livrädd för att han ska bli sur och dels för att det blir så sjukt skönt efter en stund och sen när han kommit blir det hemskt igen… 😕

Annons:
Skogsraah
4/5/15, 6:59 PM
#7

#6 Det låter inte bra att du är livrädd för att han ska bli sur om han inte får stoppa in den… Är han våldsam eller elak? Du har alltid rätt att avsluta ett samlag.

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Scorpio97
4/5/15, 7:01 PM
#8

Om du får ont när han kommer i dig så kan du vara allergisk mot sperma. http://www.umo.se/Fraga-UMO/Fragor-och-svar/Hur-kan-man-lindra-spermaallergi/


//Jessie

[Tezz!]
4/5/15, 7:05 PM
#9

#4 han vet allt detta och han säger att han förstår men börjar tveka mer och mer… "beroende" är fel ord men visste inte riktigt vad jag skulle skriva… jag går på p-piller men inget annat… vilket jag vet är väldigt dumt…

Fialialej
4/5/15, 7:05 PM
#10

Du har vart med om en del idioter. Det är inte ditt fel men tyvärr verkar det hänga med dig. Jag råder dig att prata med nån om det du varit med om, om du känner att du inte kan släppa det.

Mitt tips är att prata med din pojkvän om hur du känner. Förklara att det känns jobbigt och att det gör ont. Är han nåt att ha så fattar han. Skippa samlagsbiten tills vidare - det finns massa annat man kan göra (testa med fingrar osv först exempelvis). Det kommer troligtvis lösa sig när det känns bra sen. :)

Ingen stress och KOMMUNICERA.

"På natten är alla katter svarta"

[Tezz!]
4/5/15, 7:07 PM
#11

#7 han är inte våldsam eller elak.. utan de är mest de att jag blivit dumpad av 2 killar innan pga att jag inte ville ligga.. och jag vill verkligen inte att det ska bli så igen…

[Tezz!]
4/5/15, 7:11 PM
#12

#8 det lätt väldigt bekant.. kan nog vara så att det är därför jag får ont…

Vaargen
4/5/15, 7:12 PM
#13

#6 Man kan visst vara allergisk mot kondomer, men det är ovanligt.

Annons:
Skogsraah
4/5/15, 7:13 PM
#14

#9 Ifall han förstår tycker jag att ni ska ta det lite lugnt bara :) Ifall det går bra "långt in i sexet" kan ni ju alltid bara skippa penetrerandet? Så fort du får obehagskänslor ska ni förstås sluta. Det låter bra att han förstår, då behöver du inte vara rädd för att han ska pressa dig, tjata eller bli sur. Ifall han nu inte gör det? #11 Förstår att tidigare erfarenheter spelar in. Tycker som sagt du ska gå och prata med en kurator eller dylikt. Du ska inte behöva vara rädd för att bli dumpad för en sådan sak.

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

ChristineL
4/5/15, 7:15 PM
#15

#3 - Att vara allergisk mot latex är inte att vara allergisk mot kondomer, som jag skrev, man kan vara allergisk mot materialet, men kondomer finns i olika material.

ChristineL
4/5/15, 7:16 PM
#16

TS - Vad är viktigast? Att du har en kille, som du ligger med mot din vilja, eller att du mår bra och har en kille som respekterar dig?

Vaargen
4/5/15, 7:19 PM
#17

#15 eftersom dem flesta kondomer på marknaden är tillverkade av latex så är man ju då också allergisk mot dem kondomerna = man kan vara allergisk mot kondomer, det är inte alla som vet att det finns till exempel plastkondomer för folk som är allergiska mot latex, då kan ju TS säga det till sin kille att testa en annan sorts kondomer "naked" tror jag dem kondomerna som är gjorda av plast heter. Har man bara testat dem vanligaste kondomerna vet man ju inte om andra sorter funkar.

ChristineL
4/5/15, 7:49 PM
#18

#17 - Jag hävdar fortfarande att det är materialet man reagerar på. Men nog om det, glidmedlet kan man också reagera på för övrigt.

pyromanen
4/5/15, 7:49 PM
#19

Ni behöver lära känna varandra mer. Det fattas ärlig kommunikation och tillit. Det ska alldrig vara obehagligt med sex, känns det inte bra ska du stoppa det och han ska kunna hantera om det blir stopp, ni ska kunna prsta om det och hitta på nåt som känns skönt istället. lära vad som är skönt för varandra.

ChristineL
4/5/15, 7:52 PM
#20

TS har tagit bort sitt konto :/

Annons:
Upp till toppen
Annons: