Annons:
Etikettkriser
Läst 3204 ggr
Nethiz
4/6/15, 7:12 AM

Vad betyder orden älskar!!!!

Jag har skrivit för en tid sedan: Känt en man snart 2,5 år, bor på olika orter, jag åker jämnt till honom. Pga hand hundar… Det gör mig inget, älskar hundarna, han har bara varit hos mig 2 ggr, men det är inte mitt problem…. Jag har sagt till honom , att jag älskar honom, men han kan inte säga det till mig utan han säger -" jag älskar dig på mitt sätt !" Frågar då vad han menar , kärlek är ju kärlek mig! Vi har håller på en tid med detta eller rättare sagt JAG, vill ju veta hur hzn menar men han är dom en mussla …. Du är en fin kicka, får jag oftast till svar … Nu är ju jag 57 år o han blir 50 då tycker att vi är vuxna o bör kunna uttrycka vad vi vill… Jag vill inte mista honom men vill verkligen känna att han älskar mig… Han säger aldrig emot mig när jag säger att du måste träffa en kvinna som du älskar … Vill du åldras ensam i ditt hus ? Men det säger han att han inte vill… Jag kommer ALDRIG PÅ TAL, då detta tas upp…. Vet att han inte tycker om att prata om känslor som mig, hur ska man någonsin kunna få svar om man inte pratar…. Jag har avslutat detta , sa till honom att hN måste hitta en kvinna dom han kan älska …. Jag är inte hon…. Då säger han , jag älskar dig på mitt sätt!!!!!! Vi grät bägge två… Jag går emot mina känslor nu, och gråtit sönder mig fullkomligt … Han känner sig tom… Jag sa varför gör det så ont… Jag nämnde att jag kommer saknar han, hans sms , ja allt , då sa han att vi kommer ses igen…. Allt gör så ont, jag vet att jag borde förstå. Men kärleken är blind.. Jag vet om min ålder ,… Så snälla kan någon vägleda mig …. Ska jag bara acceptera hans sk kärlek på hans sätt , han säger ALDRIG , att han älskar mig!!! Han vill att vi är ett par.. Vi har gått igenom denna process flera ggr , för jag blir såååå osäker på hans kärlek eftersom han inte kan berätta.. Sk tilläggas att han även slutat att kyssa mig, bara små pussar!!!!!! Sex typ 1 gång på 5 månade, hM har sökt hjälp, av läkare.. All värden bra men läkaren tror att han kanske är deprimerad därav inget sex…. Han har sagt att han varit dålig på att visa…. Snälla hjälp mig någon ….. Kram

Annons:
LinDajSon
4/6/15, 8:05 AM
#1

Kan han inte säga "jag älskar dig" utan tillägget "på mitt sätt" så älskar han dig inte som du vill bli älskad. Han älskar dig nog som en vän. Det är ju synd att han inte kan vara mer rak på sak än han är, det kan man vl förvänta sig av en människa i den åldern kan tyckas. Han förstår nog vad du vill ha och hur du känner men är för egoistisk för att släppa dig. Eller rädd för att bli ensam. Oavsett anledning är det inte okej att inte vara ärlig mot sig själv och sin partner om en sådan sak.

Nethiz
4/6/15, 11:52 AM
#2

Tack snälla för dina tankar, LinDaj Son!!! Ja det är faktiskt fegt att inte vara mer rak emot mig..,, ingen av oss är ju direkt unga utan vi har ju levt livet med erfarenheter …..

[sanna70]
4/6/15, 1:47 PM
#3

Många gånger kan vi utläsa mer genom handlingar än genom ord. Att säga "Jag älskar dig" är (bör vara) ett uttryck för en känsla som man har.  Orden blir bara en bekräftelse på det som man redan visar i handling.  

Om man säger kärleksfulla ord men beteendet är motsatt så förlorar orden sin mening eftersom det är uppenbart att det är bara tomma ord.

Nethiz
4/6/15, 4:01 PM
#4

Sanna70 ..ja dessa ord är de största man kan säga till någon o visst visar en handling också att man kan älska någon… Men denna man, säger att han ej vill åldras ensam, men nämner inte mig…det känns bara som att jag är en form av värdinna som förgyller hans ensamhet när jag hälsar på… Detta är hemskt jobbigt för mig eftersom jag älskar honom… Sååå efter 2,5 år så bör man ju veta om man älskar någon …. Önskar såååå innerligt att jag skulle fatta o förstå men mitt hjärta gör att jag inte kan tänka klart!!! Och det gör ont!!!

escanny
4/6/15, 4:22 PM
#5

#4 Men när han säger att han ej  vill åldras ensam kan du inte fråga honom då om han vill åldras med dig? Vad svarar han på det? Om han inte vill svara på det så har du ju svar - då är du bara ett tidsfördriv tycker jag det låter som.

Skogsraah
4/6/15, 4:41 PM
#6

Håller med #5. Jag hade inte sett någon vits i att fortsätta vara tillsammans med någon, med hoppet om att den andre älskar en eller kommer börja älska en, om det så tydligt inte är så.

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Annons:
Sarah
4/6/15, 6:04 PM
#7

Varför är hans sätt att älska fel? Varför räcker inte det? Alla människor älskar väl på sitt sätt. Alla har olika sätt att visa det på. Sen är det väl bara att fråga rakt ut om du är med i hans önskan om framtiden. Helt ärligt låter det som att du förstorar ngt som inte behöver vara så stort.

Sarah
4/6/15, 6:06 PM
#8

Män i den generationen är inte alltid de bästa på att prata känslor helhet.. M

[sanna70]
4/6/15, 6:36 PM
#9

#4 Jag tror att du själv sitter på svaret till din fråga. Om allting kändes bra i er relation så skulle du inte fundera över dessa saker som verkar plåga dig.

Jag tycker inte att man ska ge upp en relation lättvindigt men man ska inte heller stanna i en relation som  får en att må dåligt.

Loris M
4/6/15, 6:43 PM
#10

#0

En del människor har svårt att säga just de orden (Jag älskar dig) och svårt att prata om känslor. Det betyder inte att de inte älskar. Samtidigt finns det människor som säger det hur lätt som helst och ofta men inte menar det.

Ord kan betyda mycket eller ingenting, beroende på vilket innebörd vi lägger i dem. Därför skulle jag inte hänga upp mig på just det här om jag var du. Titta på hans handlingar. Hur är han mot dig annars? Känner du innerst inne att han älskar dig? Visar han det? Hur visar han det? Behandlar han dig väl? Är du lycklig med honom?

Nethiz
4/6/15, 8:25 PM
#11

Escanny jag nämns inte, har till o med testat o sagt att han bör träffa någon som han kan åldras med… O jag får faktiskt inget svar alls…,

Nethiz
4/6/15, 8:30 PM
#12

Skogsraah nej du har så rätt, jag sa igår att det fungerar inte o skaffa dig nån att älska, inget svar .. Jag har gråtit hela natten, och fick ett sms där det stod typ, hoppas din dag varit ok , han sovit länge o bytt däck… Thats it inget mer om oss

Nethiz
4/6/15, 8:31 PM
#13

Sarah han kan inte ens kyssa mig utan bara pussar o ingen närhet alls ….

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Nethiz
4/6/15, 8:34 PM
#15

Sanna70 nej nu mår jag väldigt dåligt …, han vill inte prata bara suckar när jag försöker … Jag anser att vi är vuxna , o kan man inte prata hur ska man då nå fram till varandra !! Jag har sagt att det känns som om vi bara är vänner … Men han kan då säga .. - du är en fin kicka , Agnetha!"

Nethiz
4/6/15, 8:37 PM
#16

mesa han är snäll, kramar mig , pussas ( ingen vuxen kyss), får mig att skratta , men saknar respekt tycker jag också , vi hade inte setts på 3 veckor , kom till honom på skärtorsdagen , la mig att vila en stund.. Då satt han o drack o var full kl 17 , vilket jag påtala att det var inget kul….han svarade inte!!!

Nethiz
4/6/15, 8:40 PM
#17

mesa Nej det känns i te som hzn älskar mig utan bara tycker om mig!!! Han är mycket ensam i sitt hus med två stora hundar…. Så han har sagt att det är så kul när jag kommer o då har jag sagt att sällskaps dam till dig är inte mitt syfte … Han pussar mer på sina hundar än mig o jag vill säga om detta att jag älskar hanz hundar … Han är en riktig djurvän !!'

Skogsraah
4/6/15, 8:44 PM
#18

Jag tycker du ska gå vidare från honom. Du får uppenbarligen inte ut det du vill ha.

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

tlover
4/6/15, 9:31 PM
#19

En tanke skulle han kunna ha asperger, aspergerdrag, autism eller liknande. Nu kan jag inte "diagnosticera" honom men just problem med närhet och att inte känna/tycka att man känner lika som andra är ganska klassiskt för autistiska funktionshinder.

Och man kan känna kärlek, känslor, närhet osv som autist (vissa påstår att det inte är så) men man kanske visar det på ett annat sätt, känner annorlunda, inte vet hur man ska säga det eller inte uppfattar vad man känner lika lätt.

Men mår du dåligt i förhållandet ska du ju inte stanna vad än anledningen är men det behöver inte alls ha med egoism att göra från hans sida.

l'm back

Sarah
4/6/15, 9:36 PM
#20

#14 Det är en annan sak, inte det jag svarade på. Jag svarade på orden som du hängt upp dig på.

Annons:
Upp till toppen
Annons: