Annons:
Etikettvänskap
Läst 1134 ggr
ShegoFan12
4/6/15, 4:25 PM

kan vänner vara otrogna mot varandra?

Pratade nyss med Björn och han ställer då och då denna fråga: Är du otrogen mot mig? men han gjorde slut med mig i Januari. Jag säger då till honom att vänner kan inte vara otrogna mot varandra men han verkar inte lyssna.  Och i Februari så visade jag en annan kille vart toan fanns på skolan och när jag kom tillbaka så frågade han också mig om jag var otrogen men jag visade ju bara en annan kille vart toan fanns och jag gjorde det för att vara vänlig. Det känns som om jag inte vill vara i närheten av andra killar då Björn är i närheten för att slippa att han frågar den frågan igen. När jag säger att jag inte är otrogen mot Björn så säger han att det låter som om jag är det, och när jag ska säga att jag aldrig skulle vara det mot han så säger han att så brukar det låta.. Men jag säger MÅNGA gånger att jag är ju inte otrogen mot honom men han verkar inte tro på det.. Han kommer fortsätta fråga om jag är otrogen mot han, det vet jag.

kan man vara otrogen som vänner eller gäller det bara när man är ihop?

Vad ska jag göra??

Annons:
Fridaaaa
4/6/15, 4:27 PM
#1

Är man inte tillsammans har man inte med att göra vilken den andra personen är med. Nej man kan inte vara otrogen mot varandra när man inte är tillsammans.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Therese
4/6/15, 4:27 PM
Aleya
4/6/15, 4:28 PM
#3

Man kan inte vara otrogen mot någon som man inte är tillsammans med.

Jag tycker du ska bryta med den där Björn.

Man kan inte heller vara otrogen mot en kompis. Men det är min åsikt.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

ShegoFan12
4/6/15, 4:29 PM
#4

#2 Vi är båda 17 år

fruktgumman
4/6/15, 4:29 PM
#5

Har du lovat honom att inte vara med andra? Om inte så är du ju med vem du vill. Han har ju gjort slut sa du?

ShegoFan12
4/6/15, 4:30 PM
#6

Ja har inte lovat något, Ja han gjorde slut,

Detta har han nog hittat på, eller så vet han inte vad ordet otrogen betyder

Annons:
Skogsraah
4/6/15, 4:31 PM
#7

Han verkar vara lite obehaglig den där Björn, du har ju skrivit om honom förr. Är han verkligen normalt funtad? Inte för att vara taskig. Jag tycker inte han verkar vara så bra för dig att umgås med. Han verkar enligt mig vara kontrollerande och vela mellan ifall han vill "ha" dig eller inte. Sedan ska alltihop bli ditt ansvar. För att du visar en kille vart toaletten ligger? 

Det är absurt att han kläcker ur sig sådana saker då det var han som gjorde slut med dig. Jag tycker att han kör med dig… Är han verkligen en bra vän?

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

ShegoFan12
4/6/15, 4:34 PM
#8

Han gillar att retas och jävlas med mig också men det har han gjort i många år och långt innan vi blev ihop.. Han jävlas också med våran kompis Stina

ChristineL
4/6/15, 4:36 PM
#9

Du kanske ska fråga honom vad han definierar som otrohet?

ShegoFan12
4/6/15, 4:38 PM
#10

#9 Det har jag aldrig gjort förut, kanske ska fråga

Loris M
4/6/15, 7:04 PM
#11

#0

Jag har läst flera andra trådar där du skrivit om den här killen och det verkar som att han styr ditt liv ganska mycket. Om du drar dig för att prata med andra killar för att du vill slippa frågor från honom, så har det gått för långt. Speciellt när ni inte är ihop.

Du har också skrivit i andra trådar att du ena stunden gillar honom och hans närmanden men i nästa att du inte vill. Jag tror att det blir nödvändigt för dig att bestämma: Vill du ha honom i ditt liv eller inte? Nästa steg blir på vilket sätt? När du vet svaret tala om det för honom. Vill du inte ha honom varken som vän eller pojkvän så måste du också tala om det för honom.

Det som jag funderar på är om den här killen har något funktionshinder som gör att han har svårt för att tyda sociala koder eller på annat sätt svårt för att uppfattat vad andra människor vill. I så fall tycker jag att du ska ta hjälp av någon lärare (jag har för mig att ni går i samma skola) eller någon vuxen som kan hjälpa dig att förklara för honom att det inte är okej att behandla dig så här. Jag vet att du försökt många gånger själv men det verkar inte ha fungerat. Därför tänker jag att du borde prova något annat. 

Men som sagt, börja först med dig själv - Vad vill du ska hända med er relation?

Gur4m1
4/7/15, 5:45 AM
#12

För det första tycker jag att du ska vara försiktig med att svänga runt med andra personers namn på ett forum där du skriver om dem.  Nu vet jag, en främling att du har en vän på en skola, som heter både Björn och Stina, som ett exempel.

Det är nog inte heller så kul för dem om de skulle råka titta förbi här, det är ju ett öppet forum där alla kan läsa.

Sen tycker jag att du helt ska sluta bry dig om vad den här Björn säger och tycker. Eller gillar du honom? Fattar annars inte varför du skulle bry dig om vad han säger, om du nte gillar honom. Men om du gillar honom, är jag fortfarande fundersam över hans kontrollerande av dig. Att hjälpa en person, en annan kille, är inte att vara otrogen. Men han anklagar dig för att han är osäker och vill få dig att må lika dåligt som honom och genom det sättet kontrollera dig. Ni borde inte umgås.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

IceTee
4/11/15, 12:13 PM
#13

Jag hade struntat i honom faktiskt, du är inte otrolgen även om du skulle bli tillsammans med killarna

Medarbetare på Skor iFokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: