Annons:
Etikettotrohet
Läst 1698 ggr
Kluven
4/12/15, 11:38 PM

Lämna den jag älskar för ex

Hej, Efter drygt 1 år tillsammans har mina känslor börjat avta. Jag tycker om att göra saker med min sambo, tycker om när han kommer hem till mig efter jobbet och ger mig en lång kram. Jag lever egentligen i det bästa förhållandet fyllt av kärlek och omsorg… Men känslan finns inte kvar, jag vill inte att han rör vid mig eller att vi är intima .. Han vet att jag är på oäker på mina känslor men han hoppas att de ska komma tillbaka. Är överens om att vi ska bo isär ett tag, jag flyttar från hans hus men mitt hem till någon helt annat som han ordnat till migt. Kanske får förändringen mig att inse mitt fel och att jag visst älskar honom. Han gör vad som helst för att mina känslor ska komma tillbaka. Är det en bra idé att bo på olika håll? Jag packar inte ner alla mina saker och flyttar in i en redan möblerad lägenhet utan tar med mig mina viktigaste saker för att klara vardagen. Hör till historien är att mitt ex, ett treårigt fröhållande mellan två själviska individer som hade roligt ihop, diskuterade med varandra men ändå levde något åtskilda liv, vilket resulterade i ett tufft uppbrott med många ouppklarade aspekter. Exet insåg senare sitt misstag, såklart när jag redan hastigt och lustigt flyttat ihop med min nuvarande . Ex och jag har rett ut våra problem och växt av tiden isär och han vill försöka igen med bättre förutsättningar och förra periodens lärdomar i bagaget.. Tror tiden ensam är viktig för mig, den kanske hjälper mig att se hur bra jag hade det med min sambo eller om jag kan få 100% känslor med med mitt ex.. Vad är det rätta att göra?? Reflektioner?

Annons:
Cahira
4/13/15, 12:04 AM
#1

Exet är ett ex av en anledning och folk ändras sällan. Bo isär och hitta dig själv istället. Att ta paus från varandra och sakna varandra kan absolut göra att känslorna kommer tillbaka eller så känner du att er tid är avklarad. Men gå inte tillbaka till exet. Gå framåt istället för bakåt i så fall.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

bettan1967
4/13/15, 6:28 AM
#2

Håller med#1du behöver få distans till dina känslor. Bo själv. Lycka till


Elisabeth

Vildsvin
6/12/15, 7:07 PM
#3

Hur har det gått?

Upp till toppen
Annons: