Annons:
Etikettförhållande
Läst 3621 ggr
Nethiz
4/13/15, 5:42 AM

Hjärtat är förkrossat av mitt egna beslut

Jag har nu efter 2:5 år, insett att jag var tvungen att göra något åt mitt kärleksliv…men det har knäckt mig fullständigt !!! Har nu suttit i min säng i en vecka , nerfällda persienner, vill inte se våren( dom jag annars älskar )! Gråt attacker … Äter dåligt … !! Det äten vecka sen vi skrivit sms till varandra , jag biter ihop för att INTE höra av mig! Har läst någonstans att man kan aldrig ändra en människa men ändrar man sig själv i sitt sätt , då först kan en ändring ske…. Ärligt , jag älskar honom, aldrig älskat någon sååååå mycket !!! Men visst vill jag heller inte ha det som vi hade det: Han kunde inte säga att han älskade mig utan när han sa det tillade han alltid,"- på mitt sätt"! Vi var jämnt hos honom, pga av hundarna som jag med nu saknar så hjärtat blöder. Alltid i hans " Borg", … Vi har aldrig varit på ett fik gör en simpel kopp kaffe, bio , eller restaurang på dessa 2:5 åren , som jag nämnt många ggr Sex slutade för 5 månader sen, han har varit på VC, men alla prover ok Han tung kysser aldrig mig längre När jag sa att det var över , då stor grät jag, lämna något jag älskar !! Även han grät.., När han kört mig hem, sa han typ vi ses igen… Jag vet att jag kommer inte klara av att må så här mycket längre till, pga av min egen valda isolering , o brist på att göra något.., Har skrivit ner alla mina tankar .., Fundera på att ge dom till honom då hN förstår !! Är väldigt medveten om att jag skulle varit mer rak från början när jag märkte av hans avståndstagande , sagt hur jag ville ha det, så jag kan inte bara lägga det på honom, faktiskt!!' Ska jag ringa honom, berätta tydligt? Ska jag skicka sms? Jag måste få ur mig allt!!! …någon som varit i samma situation, hur gjorde du för att börja leva igen????

Annons:
bettan1967
4/13/15, 6:38 AM
#1

Åh vad jag känner igen det där. Var i en mycket lik situation. Man kan tro att det är samma man om jag säger så. En man som bara älskar sig själv. Försök att gå vidare och jag vet att set gör ont och svårt men han kommer inte ändra sig och du kan bara förändra dig. Antagligen gjort så mot tidigare relationer och kommer göra det igen.


Elisabeth

Nethiz
4/13/15, 11:39 AM
#2

Vet du det stärker din ord fast jag lider att du fått upplev samma smärta! Försökte idag skriva sms om ett bra avslut---- då skriver han att jag måste tänka på mig själv o inte på oss.. Sen stänger han av sin mobil!!!

bettan1967
4/14/15, 6:39 AM
#3

#2 tack. Jag hatar när andra bestämmer hur jag ska vara och känna. Jag är vuxen och vill oxå vara det.


Elisabeth

Sarah
4/14/15, 8:02 AM
#4

Beklagar. Men nu när du tagit beslutet, låt honom vara. Få ur sig allt gör man innan man gör slut.

Gronstedt
4/14/15, 12:07 PM
#5

#2: Det låter som om han tycker att avslutet är OK. Du kan inte få honom annorlunda, lika lite som du kunde det medan förhållandet pågick. Det är ingen idé att försöka "göra om" slutet nu.

[Hadraniel]
5/24/15, 10:47 AM
#6

Nä, man kan ju inte ändra på någon annan än sig själv!

Det man kan göra är att uppmärksamma personer på saker som de själva faktiskt vill ändra på men inte visste om själva ännu samt sedan stödja personerna ifråga för att underlätta en förändring. Men den huvudsakliga grunden för att få till en förändring är ju alltid personens egna förändringsvilja så saknas den är det ju helt omöjligt.

Tror inte det finns någon direkt poäng med att ge dina tankar om vad som hänt till honom nu, såvida du inte tänkt försöka få tillbaka honom och ge förhållandet ett nytt försök igen vilket jag inte upplever är fallet här.

Försök att hitta dig själv och vad "du" vill göra och mår bra av är mitt tips i din nuvarande situation! Finns ju liksom inga konkreta tips som funkar för alla. Att ha människor omkring sig är nog bra såvida man har personer man verkligen trivs med att tillgå i sin bekantskapskrets. Vara ute i naturen samt försöka vara fysisk aktiv brukar också vara läkande och upplyftande även om det ibland är motigt att tvinga sig att sätta igång eller gå ut när man mår dåligt.

Hoppas det löser sig för dig snart och att du slipper må dåligt längre än nödvändigt!

Annons:
IceTee
5/24/15, 12:43 PM
#7

Hur är det nu TS? Har du kunnat börja gå vidare? Mitt bästa tips är f.ö. tårar, något man tycker är väldigt gott, tårar

Medarbetare på Skor iFokus

Facie
5/24/15, 9:27 PM
#8

Jag sitter precis i samma båt. Jag och min pojkvän har tagit ett ömsesidigt beslut om att gå isär efter 5 år och jag är verkligen inte heller okej. Jag förstår hur du känner dig. Inget suger mer än detta.

Pretty wise //

Nethiz
5/25/15, 9:30 AM
#9

#7 åh tack gör din återkoppling! Jag har börjat träffa vänninor litegrann o lite promenader .. Och gråter när tårarna kommer, och de kommer ofta, väldigt känslig känns det som! Mannen i fråga har börjat skicka sms, även ringt , och bl a sagt att vi har något imellan oss !!!!! Jag ligger lågt , mitt hjärta är ju krossat …, och det tar tid att läka!! Han får verkligen " visa färg", innan jag överhuvud taget öppnar upp någonting .., Kram till dig o tack !!!

Nethiz
5/25/15, 9:32 AM
#10

#6 du är klok och vis!!! Kärlek gör ont… Tyvärr men man måste tänka på sig själv först och främst … Mår inte jag bra så kan jag heller inte ge kärlek!!! Kram till dig!!

Upp till toppen
Annons: