Annons:
Etikettvänskap
Läst 2084 ggr
MaxFlickan
2015-04-14 11:48

Problem med en vännina

Hej Har en känsla av att det kan bli ett långt inlägg så jag ber om ursäkt på förhand. Nåväl. Jag har en väninna som är är ca 7 år äldre än mig, ursprungligen,min systers väninna. Vi har varit vänner ganska länge, men det har känts som en ganska ensidig vänskap ibland.Vi pratar om det hon vill, gör det hon vill osv. Detta är delvis mitt eget fel då jag är så dålig på att säga i från… Nåväl. På den senaste tiden (senaste halvåret ) så har hon blivit kär i en gift man som är nästan lika gammal som sin pappa. Nå,man kan ju inte kontrollera vem man blir kär i, känslor är känslor. Mannen i fråga och hans fru är på väg att skiljas och relationen mellan dem är definitivt inte det bästa,om vi säger det så. Till saken hör att att min väninna, låt oss kalla henne… Lisa, tidigare var vän med mannens fru. Nu har mannens fru, låt oss kalla henne för… Rebecka, blockat henne från Facebook och Lisa är smått hysterisk.Lisa har nämligen använt sig av Facebook för att spionera på Rebecka och berätta allt vad hon skriver till den man hon är kär i, låt oss kalla honom för.. Kalle. Alla i år vänkrets har tyckt att det inte varit riktigt friskt, speciellt med tanke på att det enda Lisa pratat om den sista tiden är hur skit Rebecka är och glad hon är att Kalle och Rebecka snart skall skiljas. Hon har även försökt dra in oss i skitpratet" Rebecka gjorde så" , "Rebecka sade så" "Rebecka är skit" osv osv. Nå, nu när Rebecka blockat Lisa från Facebook blev hon som sagt smått hysterisk. Hon kom då på att jag hade sparat mitt lösenord till fb på hennes dator, och eftersom jag fortfarande är vän med Rebecka, så använde hon mitt konto för att fortsätta spionera. Ho berättade detta för mig och jag ändrade mitt lösenord till fb genast. Då blev hon hysterisk på mig och antydde att jag blivit hjärntvättad av Rebecka. Nu kommer delen av historien som jag inte är speciellt stolt över. Jag kom på att hon sparat sitt lösenord till fb på min dator. Jag loggade in på hennes konto för att kolla om hon och Kalle snackade skit o mig nu. Jag vet. Det är inte rätt och jag kände mig hemsk. Men, jo då, där satt de och skrev skit om mig( jag var hjärntvättad, dum osv) allt medan Lisa skickade mig snälla och trevliga meddelanden. Gah! !! Har nu gjort så att varje Lisa eller Kalle kan se mina fb statusar,de kan nu endast se det som jag delar offentligt, som roliga memes och så. Detta efter att de även börjat diskutera mina statusar och vad de kunde betyda i förhållande till Rebecka. Lisa märkte att något var felt ch har frågar mig vad som är på tok, har sagt att vi kan disskutera detta när vi ska träffas nu i helgen. Hon har även bytt sitt lösenord på fb. Min fråga är nu, vad ska jag göra när vi träffas?

"Be sure you put your feet in the right place, then stand firm."  Abraham Lincoln

Medarbetare på Finland Ifokus och Multikulturellt Ifokus.

Annons:
Surpan
2015-04-14 11:57
#1

Klipp, bryt, lägg ner vänskapen.

Ni är vuxna människor, man ska inte behöva ta den sorts skitsnack och negativitet.

/Surpan

Lia
2015-04-14 11:58
#2

Berätta för henne att du snokade, och ta dig ur det där triangeldramat. Ingen av dem verkar vara bra för dig.

MaxFlickan
2015-04-14 12:02
#3

Tack. Jo, jag vet att jag borde bryta med henne. Jag vet. Jag är på så otroligt dålig på att ta konflikter. Ska försöka morska till mig till söndagen.

"Be sure you put your feet in the right place, then stand firm."  Abraham Lincoln

Medarbetare på Finland Ifokus och Multikulturellt Ifokus.

Huygens
2015-04-14 12:12
#4

Det kan vara vettigt att stillsamt avveckla "vänskapen".

Maria
2015-04-14 12:40
#5

Jag hade förstått om det handlade om tonåringar men att vuxna människor håller på så här är för mig helt obegripligt.

Bryt kontakten för det verkar vara rena rama soppan.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

MaxFlickan
2015-04-14 12:42
#6

Ja du, soppa kan man nog kalla det.

"Be sure you put your feet in the right place, then stand firm."  Abraham Lincoln

Medarbetare på Finland Ifokus och Multikulturellt Ifokus.

Annons:
Mirinda
2015-04-14 12:46
#7

En riktig vän är inte falsk. Det skulle nog bli oerhört svårt att lita på "Lisa" efter detta. Man gör bara inte som hon gjort mot dig.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

MaxFlickan
2015-04-14 13:12
#8

Nä, de är ju inte det. Och om jag inte loggat in på hennes få så hade jag ju aldrig fått reda på vad hon sade om mig. Hon har även ringt åt min syrra och frågat om hon vet vad som är fel… Hon vill även bli gudmor åt min syrras barn sen. Syrran är måttligt road.

"Be sure you put your feet in the right place, then stand firm."  Abraham Lincoln

Medarbetare på Finland Ifokus och Multikulturellt Ifokus.

[Forest]
2015-04-15 23:39
#9

Det bästa är säg som det är du gick in o snokade och att du är trött på baktalande vän som hon. Säg att inte vill ha henne som vän längre.

nickiee
2015-04-16 23:09
#10

gör som nr 9 säger

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

MaxFlickan
2015-04-16 23:12
#11

Tack alla för era råd. Skall berätta sen hur det gick.

"Be sure you put your feet in the right place, then stand firm."  Abraham Lincoln

Medarbetare på Finland Ifokus och Multikulturellt Ifokus.

Gaara
2015-04-24 17:23
#12

Ts, hur gick det?

MaxFlickan
2015-04-24 17:27
#13

Jaaa ni… Vi åt, utan att säga många ord. Vi for hem till henne, pratade. Sedan for jag hem. Har inte hört av henne sen dess.

"Be sure you put your feet in the right place, then stand firm."  Abraham Lincoln

Medarbetare på Finland Ifokus och Multikulturellt Ifokus.

Annons:
Upp till toppen
Annons: