Annons:
Etikettsex
Läst 1620 ggr
Buffaomini
4/15/15, 11:03 PM

Sexdriften

Hallå allihop..och speciellt er äldre män.

Undrar…minskar sexdriften med åldern eller är de individuellt?

Har en äldre pojkvän, och visst han mår inte alltid så bra så de påverkar också, men de känns ändå som jag som yngre tjej har en större sexdrift…

Annons:
Zepp
4/15/15, 11:05 PM
#1

Eh.. näe!

Hur man mår spelar större roll.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

[Forest]
4/15/15, 11:13 PM
#2

Först undrar jag vilken ålder är din pojkvän i? för äldre säger mig inte mycket, är du 16 år och pojkvännen 18 ja då är han äldre så mer specifik ålder. Sen mår man inte bra så bör man söka hjälp och det underlättar att man pratar ut om hur läget är. Man/kille som kvinna/tjej brukar få minskad sexlust om man mår dåligt.

ChristineL
4/16/15, 7:28 AM
#3

Kön och ålder spelar ingen roll för sexlusten!

OlgaMaria
4/16/15, 9:40 AM
#4

#1 #3 Fast det finns ju forskning och statistik på det där som visar att mäns sexlust normalt minskar något med åldern, i takt med att testosteronnivåerna sjunker. Medan kvinnors sexlust generellt är som högst i en betydligt högre ålder än för män.

Men hälsa och hur man mår spelar ju in jättemycket. Och det finns många livsstilsfaktorer som påverkar produktionen av testosteron, och många saker man kan göra för att må bättre på det området.

Testosteron är det avgörande hormonet för sexlust både hos män och Kvinnor, by the way.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

bosse031
4/16/15, 9:47 AM
#5

Ja den minskar med åren oavsett om man i övrigt mår prima. Vid 18-25 års ålder var jag frustrerad om jag inte fick ha sex varje dag. Efter 50 är jag nöjd med några gånger i veckan. Och det beror inte på att mitt mående blivit sämre. Det är helt enkelt mindre akut att jag måste ha sex. Det pockar inte på lika mycket.

[Hayabusa]
4/16/15, 9:54 AM
#6

Det finns givetvis individuella skillnader, men rent generellt: Ja.

Det går att utveckla& fördjupa  denna frågeställning, men det är ganska många saker som ändrar sig när man bli äldre. Inte minst mentalt, anser jag.

Annons:
Buffaomini
4/16/15, 8:32 PM
#7

Intressant att läsa alla vinklar :-)

Tiktak697
4/16/15, 8:59 PM
#8

Min man är ju 47 och jag är 21 sex har vi 2-3 ggr dag varje dag Men de varierar mellan idivider . Har en god vän hon är 40 och hennes man lika så ingen av dem har så värst stor lust ochbtycker att de minskat med åren . Medan ett annat prat jag känner föd de lite oftare ca 3 ggr veckan men dock inte hört någon som är lika aktiva som oss

Mvh Tiktak

[Forest]
4/17/15, 9:00 AM
#9

8, min man är i samma ålder och tycker inte sexlusten dragits ner tvärtom vi har utvecklat sexet till en annan nivå, vi har väl sex 4 gånger i veckan. Med tanke på jobb och jobbar olika tider samt allt annat man har på sin lediga tid så tycker jag inte 4 gånger i veckan är sällan.

Tiktak697
4/17/15, 10:25 AM
#10

9nej då de är absolut inte sällan men menade att det är mer sällan om man jäför med oss men vi är en överdrift brukar vi säga hehe 😁😅😆 Allt beror ju på hur de ser ut med arbetstiderna Orken och välmående .

Mvh Tiktak

_Fisken
4/17/15, 3:05 PM
#11

Om man har ett tufft jobb eller har bekymmer kan det dra ner på lusten.

Upp till toppen
Annons: