Annons:
Etikettdejting
Läst 1355 ggr
HavetEGött
2015-04-18 23:55

relation?

Jag är inte direkt perfekt, inte lycklig "hela tiden" och lunkar på genom livet med ngn flirt ibland som stannar där, kanske ngn dejt som mest på ett cafe ngn gång ibland. Sen lunkar jag tillbaka till mitt näste och mår helt ok utan större behov av ngn relation. Men. Ensamheten har jag nu tröttnat på, mkt. Har en längtan men inget behov om det nu går ihop. Jag ser helt ok ut även om jag fått lite mer grå och mindre hår på skallen =) och har mkt innanför pannbenet. Jag tror dock jag har fastnat i vinkelvolten och glömt av varför det är gött med en nära relation. Det är så mkt krav att man ska va så perfekt så jag tänker, det är lika bra att ha det bra som jag har det. Men känner….gör jag ngt annat, en nära vän och kärlek hade varit fint. Någon mer vars tanke och känsla inte är överens? vad är er "plan"?

Annons:
Namiko
2015-04-20 12:34
#1

Jag känner igen det där. För mig klarnade det när jag upptäckte relationsanarki. Jag uppskattar närhet och kärlek men har inget behov eller någon som helst lust att ha ett förhållande, jag känner mig bara instängd och nedtyngd av alla (synliga och osynliga) krav som automagiskt följer med i en sådan relation. Istället har jag vänner som jag är olika nära och har olika känslor för. Det finns många olika sätt att ha relationer på, man måste bara hitta vad som passar en själv så man vet vad man letar efter.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

IaAbrg
2015-05-12 21:14
#2

Namiko - nu gick det upp ett litet ljus här… Det där måste jag läsa på om för jag misstänker att jag är som du.

Tack! :-)

Upp till toppen
Annons: