Annons:
Etikettfamilj
Läst 1580 ggr
Leviosa
2015-04-22 19:49

odräglig syster

halloj!

Jag vänder mig till er då jag inte har någon annan stans att ta vägen.
Det handlar om att min lillasyster, idag 15 år, är så sjukt och otroligt odräglig mot allt och alla i min familj. Det började för ca. ett år sedan då våra föräldrar separerade. Där har vi antagligen orsaken, men det gör det inte okej att kalla oss alla för både det ena och det andra. 

Hon ränner ute på stan eller hos sin pojkvän så mycket hon kan, och trots att mina föräldrar försökt sätta gränser för när hon ska komma hem osv så skiter hon fullständigt i detta och kommer och går som hon vill. Hon terrorriserar mina föräldrar för att tjata och bråka om att hon ska ha pengar hela tiden, och är rent utsagt förfärligt gräslig i beteendet. Även om hon inte går på mig så ofta då jag pluggar på annan ort och inte träffar henne till vardags så blir jag ledsen och mår dåligt av att höra och veta hur dåligt dom mår båda två. hon går till skolan, men ser gärna till att missa första lektionen/lektionerna, skiter i prov osv. 

Att prata med henne är totalt lönlöst. Antingen sitter hon tyst och avslutar samtalet med "jag bryr mig inte", eller så får man till svars att hon skriker en rakt ut i ansiktet. Massor av otrevligheter då.

Vad gör man i min situation? Jag pratade med min mamma för någon timme sedan och hon lät ganska nedbruten efter allt bråk min syster ställt till med idag.
Är det någon här som känner igen situationen?  Vad kan jag göra för att underlätta för mina föräldrar? De är båda jättebra föräldrar och planerar att flytta ihop igen efter skilsmässan, så det hela är långt ifrån deras fel.

MVH

Annons:
Scorpio97
2015-04-22 19:55
#1

En separation, speciellt i den åldern, kan vara väldigt jobbigt. När man redan har massa att tänka på gällande kompisar, och skolan osv.