Annons:
Etikettsex
Läst 2978 ggr
JohannaN
2015-04-26 19:25

Så förvirrad och så besviken på mig själv :(

Måste bara få prata av mig och kanske få lite tankar och kanske goda råd😕

Jo, hur skall jag börja, jag har för ca 10 år sedan varit med om en obehaglig "nästan" våldtäkt😕 anledningen till att jag säger nästan var att han aldrig lyckades genomföra det helt så att säga, men detta gjorde mig så rädd.
Men hela grejen utöver den skrämmande upplevelsen har jag aldrig haft sex förut i mitt liv någonsin. Men detta gjorde att rädslan för att vara med en kille och ha sex eller att få uppleva detta är lika med noll på grund av att jag är så rädd😢 

Nu har jag då träffat en kille som tycker om mig för den jag är och är så snäll rakt igenom. Natten mellan lördag och söndag nu i helgen så sov jag över hos honom i samma säng och han uppträde som en gentleman rakt igenom.
Han var mer än sugen på att få ha sex och ville så gärna och tro mig, jag ville också men rädslan tog överhand och jag blev paralyserad av allting vilket ledde till att han slutade att försöka och sa vi får försöka igen och ta det lugnt framåt med det hela😕 där efter höll han om mig och så låg vi en lång stund och bara pratade. 

detta gjorde mig så ledsen för nummer 1 jag ville så gärna men upplevelsen i det förflutna förföljde mig och nummer 2 han kan det hela men jag är helt ny på det här😓

På grund utav det som hänt i det förflutna så är hela den här sex-grejen något som äcklar mig och jag kan inte se det fina i det, detta är ett hinder jag inte heller kan ta mig igenom, att jag också blir helt paralyserad av rädsla gör inte saken heller enklare och jag vet helt enkelt inte varken ut eller in om hur jag skall kunna ta mig igenom rädslan i det hela😕

Jag blev så besviken på mig själv och ledsen, för här har jag en snygg kille som vill vara med mig, som sa så fina saker till mig och gör alltid, vi skrattar och skojar ihop, han luktar gott och har en enorm energi runt sig som har en lugnande effekt på annars hispiga och överenergiska lilla mig och jag spolade chansen helt enkelt och är också rädd att han skall överge mig eller ha tankar i negativ form om mig😕 så vad göra ?? vet varken ut eller in😞😕

tamfåglar är inte bara fåglar i bur, dom är så mycket mer^^ Är sajtvärd på http://undulater.ifokus.se https://fageltorget.fria.ifokus.se/ samt http://burfaglar.ifokus.se .

Annons:
sisela
2015-04-26 19:30
#1

Det låter ju som han är en bra och gullig kille som förstår att han ska ta det lugnt. Har du berättat för honom vad som hänt? Annars kan du kanske säga att du har svårt med sex pga något som hänt en gång. Ni kan "träna" på att sova ihop och bara mysa, tills du känner dig tryggare i situationen, och så långsamt ta det ett steg vidare. Annars kanske du kan få hjälp av en psykolog, om du inte redan fått det.

[postmortum91]
2015-04-26 19:30
#2

Jag vet tyvärr inte eftersom jag aldrig varit i samma sits, men generellt tänker jag att ni kan testa göra så här: Ni bestämmer er för att ni INTE ska ha sex, så när ni redan bestämt er för det så kan ni närma er varandra kroppsligt utan att du behöver vara rädd för själva sexet. Om du hela tiden har sex i bakhuvudet så fort ni börjar ta på varandra och smeka så sätter det käppar i hjulet. Om ni bara smeker varandra och undersöker varandras kroppar utan att penetrera någonting så hoppas jag att det kommer släppa lite hela rädslan. Men då måste ni ha lovat varandra att det absolut inte är menat att leda till sex utan bara mys och upphetsning tillsammans. Lycka till! Kram

sisela
2015-04-26 19:35
#3

Du behöver inte vara besviken på dig själv. Du reagerar helt naturligt. Jobbigt, så klart, att det har hänt dig och att det ska spöka fortfarande, men inte nåt som du behöver vara arg på dig själv för. Ta det försiktigt, lyssna på dig själv.

ChristineL
2015-04-26 19:41
#4

Vad är du besviken för? Du har en helt fantastisk pojkvän som respekterar dig, ta hand om den relationen. Du måste sätta stopp om det inte känns bra, annars kommer ångesten bara stiga. Ta en sak i taget. Prata med varandra, och kanske även på till en kurator tillsammans?

oh-la
2015-04-27 11:05
#5

Att prata med någon kan vara bra. Du är långt ifrån ensam med detta problem, var inte besviken på dig själv!! Ibland kan ett psykiskt trauma bli en ond cirkel som behöver angripas på olika vis, både med en trygg partner som man långsamt kan övervinna rädslan med, och samtal för att förstå mekanismerna bakom handlandet. KBT är kanon, det kan jag rekommera!

pyromanen
2015-04-27 11:23
#6

Berätta för killen så han förstår det inte är pga honom som du blir " paralyserad". Berätta det du berättade hör att du egentligen görna vill. Då kan ni hjälpas åt med att gå så lugnt fram att du hela tiden kan känna dig trygg.

Annons:
JohannaN
2015-04-28 15:56
#7

tack för svar allihopa, svarar er här under i samma tråd🤗🙂

#1 Tack, ja, han är verkligen en gullig kille och vill verkligen inte göra fel men jag är så rädd att stöta bort honom, han vet också vad som en gång har hänt så han är medveten om det hela😕

#2 Tack för tipset, det kanske kan vara en idé👍

#3 Tack för gulliga ord❤️ tror nog att jag är besviken för att jag åter igen bara inte fixar det och jag vill mer än gärna😕

#4 Han är inte min pojkvän, vi är väldigt nära vänner och fattat tycke för varandra för ett år sedan ungefär med blickar, närhetskänslor mm. men han är inte min pojkvän utan mer något som är på utvecklingsfasen🙂 själv är jag besviken för att jag åter igen drog mig ur när jag gärna vill och det på grund av rädsla samt att jag är rädd att jag skall bli lämnad igen på grund av detta (borderlinen i mig).

#5 tack för ditt tips om att tala med någon och KBT, skall tänkas på, skall gå till en sjuksköterska att tala med på öppenpsyk men inte säkert jag känner mig trygg att tala med henne om det hela, allt känns så mycket mer komplicerat typ😕men denna killen är jag säker på att han kan hjälpa mig då han är så lyhörd och tar det lugnt trotts att han så gärna vill ❤️

#6 Tack så hemskt mycket, han vet som sagt om det jag varit med om och att jag blir paralyserad för just detta men är så rädd att just för att jag blir paralyserad skall förstöra allting🤔

tamfåglar är inte bara fåglar i bur, dom är så mycket mer^^ Är sajtvärd på http://undulater.ifokus.se https://fageltorget.fria.ifokus.se/ samt http://burfaglar.ifokus.se .

Rita-S
2015-04-28 17:09
#8

har du försökt att vara den som styr? Det kanske tar i mot för dig att vara den som är aktiv, men är det inte värt att prova? Att han får ligga stilla och vara lugn medan du tar kontrollen och försöker saker med honom?

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Upp till toppen
Annons: