Annons:
Etikettvänskap
Läst 2026 ggr
Hallu86
5/3/15, 3:15 PM

Pojkvän svartsjuk på killkompis,

Nu är det såhär jag har ett problem och hoppas folk kan ge mig lite ljus på frågan.

Jag har nyligen börjat kommit tillbaka till det sociala efter att en lång tid av problem.

Så jag hade inga vänner.

Men jag började lära känna nya människor osv inga problem eller så.. men sen kom det en kille som jag blev snabbt vän med, han var trevlig och mina tjej kompisar var så upptagna osv så dem hade ju inte tid ibland.

Men min pojkvän säger att han inte är svartsjuk men han ger spydiga kommentarer som ska du träffa din andra pojkvän något ikväll eller?… Kan säga att jag enbart sitter och spelar online med mina vänner så har aldrig träffat någon av dem.

Min pojkvän sitter i samma rum som jag sitter i med min dator när jag har skype samtal med kill kompisarna.. så han hör ju allt jag säger osv.

För mig känns det så jobbigt då jag blir sur.. för visst om jag flörta osv då hade jag förstått men inte att spela och prata om spel? 

Alla vet också om min pojkvän och dem hör ju han då och då när han själv pratar med sina kompisar på sitt skype och spelar.

Hur ska jag göra? Han vill ju inte säga något till mig heller att han är svarsjuk, gick så långt att jag fråga innan om det var okej att jag körde skype samtal men en av killarna, det sa han var okej men sen var han endå spydig..

Annons:
ChristineL
5/3/15, 3:27 PM
#1

Han får helt enkelt acceptera att du har vänner av olika kön, inget konstigt med det. Har han några tjejkompisar? Fråga varför han säger sånna dumheter som att en killkompis skulle vara din pojkvän, för jag är övertygad om att han inte kallar dina tjejkompisar för flickvänner.

Hallu86
5/3/15, 8:21 PM
#2

#1

Nee han har inga tjej kompisar.

Jag har ju frågat och typ förklarat för honom att jag inte är intresserad av någon utan jag ser dem bara som vänner och kul att spela med.  Hade killkompisar mycket tidigt i vårat förhållande har alltid trivs med killar mycket men förlorade mycket när jag flytta.

Han ger mig inget bra svar direkt utan ser bara lite spydig ut… han har inget problem om jag har ett skyp samtal med en killkompis och en tjej kompis.. men det är så fort jag är själv i ett samtal med en kille som han stör sig :/

[scrappy]
5/4/15, 10:08 AM
#3

Han får acceptera det på ett eller annat sätt. Det är ju kompisar du inte ens träffar i verkligheten och din kille sitter med i samma rum, så jag förstår inte vad han är svartsjuk för då.

Sarah
5/4/15, 11:03 AM
#4

Du ska inte behöva förklara dig, surar han så säg åt honom att skärpa sig. Du har rätt att ha vilka vänner du vill och ska inte behöva hamna i försvarsställning för det.

drika
5/4/15, 3:04 PM
#5

Ni får prata om detta helt enkelt och han får jobba på sin svartsjuka, du får säga vad du känner när han sä'ger sådana saker:)

Hälsningar

Fredrika

Upp till toppen
Annons: