Annons:
Etikettkänslor
Läst 4207 ggr
[KittKatt]
2015-05-04 12:43

Problem med relationer bipolär

Har fått diagnosen bipolär för ett tag sedan men tror nästan att jag även har annat. Blev singel för ett år sedan och har precis gått in i en ny relation så allt är väldigt nytt. Jag kan växla så himla snabbt i vad jag känner, ena dagen kan jag känna att jag tycker om honom för att nästa inte känna någonting alls, jag har tomhetskänslor så det är väl pga det. Jag vet att jag även hade så i min tidigare relation så jag tror ju att det är mig det är fel på då jag även haft sådana här dagar när jag varit singel. Ändå kan jag inte undgå att tänka på om jag faktiskt inte känner på riktigt för den här personen, att det inte är rätt för att jag just känner såhär. Det skapar ju även problem då han inte förstår och blir väldigt förvirrad av att jag ena dagen är kärleksfull och visar känslor och nästa dag är jättekall och nästan låtsas som att han inte finns eller är här. Är det någon mer som känner igen sig eller har det såhär?

Annons:
Fluffinen
2015-05-06 19:46
#1

Jag förstår precis vad du menar, jag och min pojkvän är båda bipolära men på "olika sätt". Min pojkvän tar tabletter mot detta medans jag låter livet vara som det är, jag använder mina djur som medicin och de funkar lika bra för just mig. 

Men iaf, jag känner igen de där, jag har väldigt ofta sånna stunder att jag vet inte om jag är kär i min pojkvän eller om de bara är något jag tror jag är. Den där tomhetskännslan ställer verkligen till det. Samtidigt kan jag bli otroligt ledsen över att han inte visar tillgivenhet till mig eller inte vill mys med mig osv. Jag vet att jag älskar honom och de gör jag verkligen över allt annat. Men jag inser det inte fören han är "borta". De är inte fören jag vet att han inte kommer hem ikväll, eller när han väljer att umgås med andra kompisar istället för att göra de där vi planerade, som jag inser hur mycket jag älskar honom pga hur sårad och ledsen jag blir ibland.

Jag har aldrig gråtit när jag blivit dumpad förr, jag har aldrig varit kär förr. Men efter allt rabalder jag och min pojkvän gick igenom innan vi blev tillsammans hade jag säkert gråtit mer än jag gjort under hela min livstid. Jag kände mig helt sönderslagen och överkörd. När han fanns där var allt bra, jag var LYCKLIG och TRYGG. Dessa va ord jag aldrig förstått meningen av innan.

Men trotts detta händer det vissa dagar att jag inte känner något alls för honom. Jag känner mig bara helt tom. 
Jag vet att jag älskar honom för jag kan inte tänka mig ett liv utan honom. 

Jag vet att min pojkvän har lite liknade kännslor ibland, att han känner tomhet och hopplöshet, men han vet att an älskar mig också, för han blir också sårad de dagar jag växlar humöret väldigt drastiskt och inte visar honom någon tillgivenhet. 
Så detta kan nog tyvärr vara en symtom som existerar hos de med bipolaritet, det verkar som så. 

Jag tror du och din pojkvän behöver sätta er ner och verkligen prata, jag tror du behöver lära honom att de är så här och att de inte är lätt alla gånger, men om du verkligen gillar honom så vet du det genom att du skulle känna dig sårad om han lämnar dig, även om dina kännslor spökar för dig så kan de vara lättare att förstå det såhär eftersom "vi" med psykisk ohälsa har lättare att förstå negativa kännslor än positiva. Men han behöver få lära sig vad det faktis innebär att vara bipolär för att ni ska kunna bygga vidare på eran relation. Det är inte lätt, jag vet, min pojkvän är i en hämsk fas just nu pga skolstress och ibland känns det som att göra slut hade varit lättast, men älskar man varandra så står man ut. Det är trots allt inte ditt fel att de är såhär, utan de är något man istället får lära sig att leva med. 

Hoppas du känner någon tröst även om de blev lite lagomt förmycke text.

Upp till toppen
Annons: