Annons:
Etikettkriser
Läst 1794 ggr
[SophD]
2015-05-07 21:54

Äntligen anmält

Jag har varit tillsammans med min pojkvän till och från i 2,5 år. Det första våldet kom cirka 4-5 månader in i förhållandet, vilket då var att han höll för min näsa och mun så jag inte kunde få luft. Händelserna har aldrig skett regelbundet, utan då och då när han har fått spel på mig. Dock så har han alltid varit våldsam och hotfull när något inte passar honom. Även psykisk misshandel har förekommit. 

I måndags gick han på mig i skolan, hotade att slå mig genom att höja handen men hans komps hindrade honom. Det slutade med att han "bara" slog till mig på hakan underifrån. "för att visa" att jag ska ha respekt gissar jag. 

Jag har skrivit här förr. För cirka 7 veckor sedan berättade jag för min föräldrar. Efter händelsen i skolan har jag polisanmält honom för misshandel. Eftersom jag är under 18 år hoppas jag att allt kommer gå snabbt. 

Jag har inte blivit kallad på förhör än, men jag hoppas det kommer snart. Försöker just nu skriva ner alla händelser och komma på månad och år. 

Vi går i samma klass vilket jag ser som ett stort problem. JAG vill inte byta skola, det är han som borde göra det tycker jag. Han har varit avstängd från skolan tisdag, onsdag och idag torsdag. Men imorgon, fredag, så kommer han tillbaka till skolan. Jag är livrädd. 

Imorgon ska jag träffa en kvinna på kvinnoboendet här där jag bor. 

Min mamma bar ringt BUP och vi ska få en tid där, akuttid. Har varit och pratat med kuratorn igår i skolan. 

Jag försöker få tag i handläggaren till min anmälan att jag vill ha kontaktförbud. För jag är livrädd. Har ont i magen när jag går till skolan, sover dåligt, vågar inte gå någonstans själv. Blir gråtfärdig flera gånger i skolan. 

Det blir inte bättre när jag igår såg honom stå utanför skolan tillsammans med mer än halva klassen. (Vi är bara 9 pers) och visa hur han hade gjort, enligt honom. Och resten av klassen står och flinar och skrattar. Som om de tror mer på honom. Ingen i klassen förutom två tjejer bryr sig, de hälsar inte ens längre på mig. Jag tror han har målat upp en historia för dem. Jag tror inte han berättar att han dragit ner mig på marken och sparkat mig lätt i magen. Jag tror inte han berättar att han puttat mig och sparkat mig. Jag tror inte han har berättat att han kastat 2 koppar med te efter mig och min pappa ut ur hans lägenhet, så vi fick springa ut utan skor som han sedan kastade ut efter oss. 

Jag känner mig så sviken av resten av klassen. Och jag är så rädd inför imorgon. Men jag är så glad att jag anmält. Problemet är att jag inte har vittnen till alla händelser. Det skrämmer mig…

Annons:
ChristineL
2015-05-07 22:04
#1

Super att du har anmält honom! Så starkt gjort! Ingen ska behöva gå igenom detta. Fortsätt vara stark och försök se till så han blir flyttad, ta hjälp av skola och andra myndigheter, det är aldrig offret som ska behöva flytta på sig.

Sweelin
2015-05-07 22:24
#2

Starkt gjort indeed! Tyvärr så är det inte ovanligt att offret skuldbeläggs 😕 Du får stå på dig! Heja heja!

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

marre96
2015-05-07 22:52
#3

Tyvärr kan det ta lång tid innan rättegången är och att allt drar ut på tiden. När jag var under 18 och anmälde tog det nästan ett år innan allt var avklarat. Tycker det är för lång tid. Men eftersom ni båda är under 18 så tar det inte lång tid. Sist jag anmälde tog det bara lite mer än en månad. Tycker det ska gå snabbt så man snabbare kan gå vidare i livet. Vet hur svårt det är att anmäla Och j**vligt smart att skriva ner händelserna och kom ihåg att om du fått några märken eller sår om du visade dom för någon du känner eller tog kort på det. När väl rättegången kommer så blir det grymt rörigt i huvudet. Vittnen spelar ingen roll att ha. Alla min vittnen vittnade imot mig då mitt ex gått runt och målat upp "fina" historier. Dom tror mer på anmälaren. Hoppas det löser sig med skolan!

IaAbrg
2015-05-20 10:32
#4

Starkt gjort av dig!

Håller med övriga: dokumentera ALLT. 

Jag tänker på dig och håller tummar och allt jag har för att detta ska ordna sig på bästa sätt för *dig*.

Kram!!

Katti
2015-05-20 11:16
#5

Stor kram från mig också. Du är fantastiskt stark!

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Friiduus
2015-05-27 15:23
#6

Jag hejar på dig! Kämpa på.

Jag har varit i samma situation själv för flera år sedan när jag gick på högstadiet, det kunde lika gärna varit jag som skrev det här inlägget.

Skillnaden är att jag aldrig anmälde honom, jag berättade inte för någon.

Som tur var hade jag en väldigt uppmärksam och engagerad rektor som förstod vad som hände och kontaktade våra föräldrar, utan honom hade jag aldrig tagit mig ur förhållandet.

Jag önskar att jag hade varit ens hälften så stark som du är, det här grejar du!

Styrkekram!

Annons:
[SophD]
2015-05-27 19:03
#7

Tack snälla!!! Jag är verkligen stolt över mig själv. Dock är skolsituationen åt helvete rent ut sagt. Tur det är sommarlov snart. Får se vad som händer efter…

[scrappy]
2015-05-28 00:37
#8

Starkt gjort, stå på dig och håll dig i säkerhet 🌺

IaAbrg
2015-05-28 10:32
#9

#7  Skolgrejset går alltid att lösa. Fokusera på dig och din säkerhet och ditt välmående just nu.

Heja heja dig!! ☀️

Upp till toppen
Annons: