Annons:
Etikettsex
Läst 1543 ggr
[mr_mac]
2015-05-28 18:22

Saknad!

Om det finns någon där ute som jag som varit utan samliv längre än 1 år får hen gärna berätta hur den tar sig igenom detta? För jag börjar tappa greppet!

Annons:
[Hadraniel]
2015-05-28 18:39
#1

Menar du utan förhållande eller närhet med en tjej?

Då är det inte så länge i sammanhanget tycker jag. Har varit med om betydligt längre perioder än 1 år där. Men tyvärr vet inte hur man tar sig igenom det direkt eftersom jag knappast känner att jag mår bra av att ha det så heller eller att det blir bättre med tiden.

[mr_mac]
2015-05-28 18:56
#2

Närheten pratar jag om! Jag brukar alltid relatera det till mitt yttre..men jag tror inte de är de..funderar på om jag gör något fel:(

[Hadraniel]
2015-05-28 19:29
#3

#2 Är nog rätt vanligt för många killar att man är utan sådan närhet med en tjej i perioder på ett år eller mer faktiskt, så du behöver inte oroa dig för att det skulle vara något större fel på dig. Vissa får ju aldrig uppleva sådan närhet under hela livet utan att det är några dramatiska fel med dem. Kan ju räcka med att inte vara supersnygg, vara riktigt blyg och ha otur i livet liksom.

sisela
2015-05-28 21:00
#4

1 år är väl inget konstigt? Tycker det är mer skumt med folk som hittar ny så fort det är slut med en, och aldrig är lite ensam.

[mr_mac]
2015-05-28 21:07
#5

Men de är jobbigt att vara ensam!

sisela
2015-05-28 21:24
#6

Ja det är klart att det är! Jag var 27 när jag fick mitt första och enda förhållande. Det var jääääättejobbigt, men vad ska man göra? Hellre ett underbart förhållande än 20 halvkassa för att man inte klarar att vara ensam. Så känner jag i alla fall.

Annons:
Sarah
2015-05-28 22:33
#7

Ett sätt att hantera att vara själv är att lära sig att trivas i sitt eget sällskap. Träna och äta hälsosamt gör också att man blir allmänt piggare och gladare. När man väl trivs med att hänga med sig själv så är det många gånger lättare att hitta en relation. Jag har inte varit själv speciellt länge i livet, men däremot har jag känns mig otroligt ensam. Att vara utomhus, ta hand om mig själv, fokusera på annat jag tycker är roligt etc har varit det som fått upp mig igen. Jag är ju grym och mitt eget sällskap är fantastiskt!

VästkustFia
2015-05-29 13:19
#8

Har sett alltför många exempel på personer som kastar sig in i ett nytt förhållande så fort de bara kan när det förra tar slut. Det brukar hålla i några månader eller något år, sen är det dags igen. Korta perioder av förälskelse när allt låter perfekt tills verkligheten kommer ikapp och hen upptäcker att det inte alls fungerar i vardagen. Det blir som en ond cirkel som verkar svår att ta sig ur. Så min slutsats är hellre ensam en längre tid och komma underfund med sig själv tills man i lugn takt hittar någon som är rätt och man mår bra tillsammans med.

Skogsraah
2015-05-29 13:28
#9

#3 Varför skulle det vara mer vanligt för killar att vara ensam/utan närhet?

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Maria
2015-05-29 13:36
#10

Jag har inte riktigt fattat vad som diskuteras i tråden då både närhet och samliv nämns. 

Är det närhet som att sitta bredvid någon i soffan och se på film eller samliv som sex?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[mr_mac]
2015-05-29 17:50
#11

#9

De är ju så vill jag faktiskt hålla med #3 Vi killar är för på och därför är vi ej så intressanta!

#10

samliv var tanken!

[Hadraniel]
2015-05-29 18:06
#12

#9 Min uppfattning är att tjejer har lättare att hitta någon för tillfälligt sex eller närhet, även om de inte nödvändigtvis har lättare att hitta någon för mer långvariga förhållanden. Alltså borde en naturlig följd bli att betydligt färre tjejer behöver gå i åratal utan någon som helst närhet vilket händer flertalet killar.

Sarah
2015-05-29 18:31
#13

Utseende får inte folk att vara ensamma. "Mindre attraktiva" hittar relationer och har sex varje dag. Blyghet, otur, konstiga föreställningar och fördomar, självömkan etc däremot. Jag skulle ex vända mig ifrån en person som sa att "killar är för på och därför inte intressanta". Självömkan och stereotyper i ett, totalt ointressant. I andra trådar har du TS gått hårt åt ditt eget utseende som exempel. Det "gnällandet" på sig själv är ngt som hindrar folk från att bli intresserade. Fokusera på och lyft upp dina bra sidor och så kommer andra se dem.

Annons:
catcult
2015-05-29 19:06
#14

Ingen vill ha sex med någon som tycker synd om sig själv, så enkelt är det.

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

[mr_mac]
2015-05-29 21:00
#15

är de onormalt att inte kunna hantera negativ kritik?

[Hadraniel]
2015-05-29 21:18
#16

#15 Att inte kunna hantera det alls hör nog inte till det normala i alla fall! Dessutom är det väl knappast hållbart då man nästan garanterat kommer råka ut för att många olika personer kommer säga negativa saker om en själv under ens livstid?

Men de flesta tar väl illa vid sig av negativ kritik i någon utsträckning, men det finns nog också ett fåtal personer som inte bryr sig alls eller väldigt lite om andras åsikter om saker.

Sarah
2015-05-29 22:59
#17

Alla människor får väl en del negativ kritik. Det är så vårt samhälle är. Kan man inte hantera det öht så är det såklart jobbigt. Men det enda man kan göra åt saken är att arbeta med sitt eget mående.

[Devya]
2015-05-30 07:58
#18

En person som bara vill ha någon för att känna närhet och dylikt faller genast bort för mig åtminstone. Det finns inget som är mera oattraktivt än desperata människor. Jag tror det har att göra med att man känner då att den här människan skulle lika bra kunna vara ihop med vemsomhelst, och att man själv inte skulle vara speciell.

Ingen kul känsla att känna att vemsomhelst skulle duga! För det är en sådan känsla som jag skulle uppleva om en typ var så pass desperat. "Jag är trött på att vara ensam, jag vill ha någon att umgås med etc." Den här personen söker då inte främst den "rätta" personen utan bara någon ur mängden.

Sådana vibbar får åtminstone jag. Något att tänka på kanske?

Aleya
2015-05-30 22:30
#19

Har varit utan närhet i 6 år(då inkluderar jag även samliv = sex) en gång i tiden.
Det funkade och jag lärde mig en viktig läxa: Att leva och gilla mig!

Kanske dags att göra det.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Hayabusa]
2015-05-31 16:41
#20

#19 Så sant som det är sagt 👍 

Självklart går det att överleva utan sex (med någon annan) & närhet. Personligen tror jag att det handlar mycket om att sakna det man inte har "tillgång" till. När man väl "har det" så är det inte lika attraktivt eller särskilt märkvärdigt, anser jag.

Annons:
Aleya
2015-05-31 17:23
#21

Och en annan bra sak jag glömde lägga till är att man lärde sig bekräfta det man gjorde, kände osv.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Upp till toppen
Annons: