Annons:
Etikettförhållande
Läst 1220 ggr
[Túrwen]
2015-05-28 21:24

Inget förhållande material?

Vet inte riktigt vart jag skulle placera denna tråden men någon administratör får gärna flytta på dem om det blev helt fel. 

Är en tjej som varit i flera förhållanden och jag är i mitten av 20 års åldern, mina två längsta förhållanden varade omkring 2 år vardera och det enda var nästan endast uppbyggt på sex medan den andra knappt var intim överhuvudtaget eftersom att jag inte var kär i personen i fråga. Jag har endast varit kär en gång och han krossade mitt hjärta och sa att han inte var kär i mig men att han älskade mig som vän och att jag var underbar på alla sätt. Jag har stött på detta fenomen förut alltså att en kille bestämmer sig ganska tidigt i en relation att han inte är kär i mig och jag undrar automatiskt vad jag gör för fel? Det känns som att jag hamnat i ett fack där jag är märkt som "förbrukad" då män endast vill ligga med mig och när jag vill ha något mer så flyr de fältet. Kan säga att jag också är tydligt ofta med att jag är förhållande typen och inte KK-typen. 

Hur gör jag, vad gör jag fel? Jag är livrädd för att få känslor för någon delvis pga den relation där han inte kände det samma men också från senare erfarenheter.

Annons:
[Hadraniel]
2015-05-28 21:51
#1

Troligen är du attraktiv, men har något i ditt beteende som stöter bort många killar och får dem att backa i ett förhållande.

Du riskerar nog att hamna i en dålig spiral om du blir mer försiktig och inte vågar släppa fram dina känslor för då märker nog många killar av det och avslutar relationen med dig vilket i sin tur gör att du blir mer försiktig och håller tillbaka dina känslor ännu mera.

ChristineL
2015-05-28 21:53
#2

Skulle lika gärna kunna varit jag som skrev detta ;)

När jag var i din ålder hade jag också bara haft två "seriösa" förhållanden, det ena bara för att, det andra byggdes på sex och han krossade mitt hjärta.

Dock fann jag stora kärleken en tid efter det. I augusti har vi varit tillsammans sju år, vi är gifta och andra barnet kommer vilken dag som helst :)

Du är för ung för att oroa dig :)

sisela
2015-05-28 22:01
#3

Jag tror inte det är nåt fel med dig alls. Heller inte med de killar du mött. Ni har bara inte passat ihop. Det är inte så himla lätt att hitta rätt, och det kan ta tid. Det enda som vore synd är om du som du skriver blir rädd för att släppa in någon. Då kan du ju råka missa nån jättebra, pga att du inte vågar låta känslorna komma fram.

pinkclouds
2015-05-29 03:51
#4

Visa att du är intresserad, håll relationen spännande. Om killen känner att er relation inte kommer någonvart så händer detta. Låt dig inte "förbrukas" heller, om de ska bli något så får de väl förtjäna det, faktiskt vara äkta och lära känna dig först. Visa vart du vill med er relation, om du vill ha ett långt och stadigt, eller om du vill ha ett kort och oförutsägbart. Ta ledarrollen om du känner att de bara gör som de vill!🌈

obstitant
2015-05-29 09:59
#5

Om du gör något fel tror jag snarare det kan vara att du fortsätter träffa killar trots att det inte känns 100%. Om någon inte blir kär i en så blir de inte, det finns inget magiskt sätt för att få någon att bli kär i en (trots oräkneliga försök att uppfinna "kärleksdrycker" i folktron!), det enda man kan göra är att bli bättre på att se när något inte kommer att funka och gå därifrån så att man inte slösar mer tid på en återvändsgränd när man kunde vara ute och träffa fler människor där någon kanske passar bättre.

Sen… att få känslor, som visar sig inte vara besvarade, behöver inte vara en sån katastrof. Ja, man blir ledsen och besviken och det gör ont, men att tycka om någon är ju egentligen nåt väldigt positivt i sig. Det är möjligt att lära sig hantera det, att uppskatta känslan av förälskelse och stå ut med besvikelsen när det inte leder till ett långvarigt förhållande.

Kanske kan du också behöva gå in långsammare. Om just sex känns svårt för dig att ha haft med någon som sedan inte vill "vara ihop", så vänta med det.  Säg att du föredrar att lära känna någon lite bättre innan ni hoppar i säng, att du absolut är intresserad (om du är det) men vill vänta lite. Om han blir sur och drar pga det var han uppenbarligen inte så intresserad av att lära känna dig utan mer av att ha sex, och risken är stor att han skulle ha dragit ändå efter att ni haft det. ELLER om du verkligen vill ha sex med någon, ha det, men efter att du tagit med i beräkningen att det kanske inte blir mer än så.

Sen är du fortfarande ung och har massor av tid. Fokusera på att bygga upp dig själv och ditt liv, jobba på att må bra, ha jobb/studier du gillar (eller åtminstone står ut med), odla intressen och vänskaper osv. Det är lättare att hantera relationer om man står stadigt själv och kan välja att vara med någon för att man _vill_ och inte för att man känner att man behöver vara med någon till varje pris. Som en bonuseffekt gör det dig mer attraktiv.

[Túrwen]
2015-05-30 12:18
#6

Känner mig inte stressad för barn och giftermål jag vet inte ens om jag vill något av det för att vara ärlig. Jag har ett år kvar innan jag tar ut min Masterexamen och det känns viktigt att leva sina drömmar innan man slår sig ned. Måste tacka så varmt för era fina svar! Jag är lite av en sådan person som antagligen hoppar i säng väldigt tidigt i ett förhållande särskilt om mannen i fråga är väldigt attraktiv, men då går jag oftast inte bara efter utseendet utan också att det är någon man kan skulle vilja lära känna bättre och någon man känner sig trygg med. Jag har på åtminstone försökt att inte gå med på allting för att vara ett easy target utan att ha får jobba lite och stå ut med att umgås med mig utan att sex behöver vara direkt involverat. Låter det antagligen påverka mig lite för mycket som ni säger, lite svårt att hitta styrkan i mig själv när det är ett sådant återkommande fenomen :/

Annons:
[Túrwen]
2015-05-30 14:33
#7

Oj ber om ursäkt för tidigare inlägg det ska stå jag har på senare tid*  och att han* får jobba lite.

Upp till toppen
Annons: