Annons:
Etikettförhållande
Läst 3883 ggr
redheadgeorgeous
6/2/15, 11:02 AM

Svårt att hitta flickvän som gift (polyamorös)

Jag har vetat sedan jag var 14 att jag ville ha både pojkvän och flickvän, men då visste jag aldrig varför jag kände det så. För runt två år sedan såg jag och min man en dokumentär på tv om polyamori och då insåg han att jag är polyamorös. Sedan dess har det varit lättare att förklara för personer jag pratar med och tjejer jag flörtar med. Oftast brukar det gå till att man ska träffas, men det blir nästan aldrig träff eftersom att dom precis innan ber mig lämna min man för tjejen.

Dom säger från början att det inte gör något att jag är gift och har barn, att det är intressant och att dom skulle vilja se vart det skulle leda. Men det slutar alltid med att dom vill ha mig för sig själv och säger att jag ska lämna min man och att jag ska ta min dotter och vara med dom.

Jag vill ha en flickvän utöver min man, jag vill inte byta honom emot en flickvän. Känns som att det är riktigt svårt att hitta någon som verkligen accepterar mitt förhållande och det faktum att jag är polyamorös.

Finns det fler som har varit med om detta där ute?

Hannah

http://bokstavsmama.blogspot.com/

Annons:
Zadeira
6/2/15, 11:45 AM
#1

Jag har aldrig varit i just din sits men jag har varit i den motsatta, dvs jag har varit "tjejen vid sidan av". Var ihop med en man som var gift med en annan kvinna. Jag kan bara svara för mig själv och hur det gick för mig. Jag var redan från början insatt i situationen och visste vad jag gav mig in på i den mån man kan veta det utan att faktiskt ha provat förut. För mig var det ett möjligt scenario att ha ett sådant förhållande och jag trodde verkligen att jag var redo och att det skulle funka.

Vi lät det utvecklas som vilket förhållande som helst, alltså från dejting till mer seriöst. Men när jag väl var i situationen så insåg jag efter ett par månader att det inte funkade för mig att vara den sekundära, att alltid komma i andra hand. För hur det än var så var det trots allt den gifta partnern som hade "kontroll". Jag klarade inte av att inte alltid vara nummer ett, fast att jag trodde att det inte skulle vara något problem.

Jag tror att många kanske är väldigt öppna för tanken och kan se sig i den situationen och faktiskt tro att det är något de kan tänka sig. Men när man väl står där inför det eller har testat det så kanske man inser att det trots allt inte är detsamma som att vara den enda partnern. Och precis som du finns det många som inte alls har något problem med den sortens förhållanden, men tyvärr är det nog många som tror de kan och vill det som när det väl kommer till kritan inte är redo eller rätt sorts människa för det.

Vyer
6/2/15, 11:56 AM
#2

Har personerna du träffat någon tidigare erfarenhet av polyamorösa relationer? Jag tänker att det kanske är lättare att dejta någon som har erfarenhet av hur det fungerar, kanske någon som själv har flera partners?


redheadgeorgeous
6/2/15, 12:39 PM
#3

#1 Det kan säkert vara så som du har upplevt det och skriver. Men nu är det alltså personer som inte rätt ut säger att dom kanske inte känner att det är deras sak eller att det känns osäkert. Utan istället försöker dom få mig att dumpa min man. Hade det varit så att en person känner sig osäker över hela situationen hade jag såklart kunnat gå med på att ta det riktigt långsamt, att man dejtar ett tag och att personen får träffa min man. Sedan kanske få bedöma om personer vill försöka eller känner att det ska ta stopp där.

#2 Har ingen kontakt med personer som också är poly. Sedan känner jag att skulle det bli seriöst mellan mig och en tjej är väl tanken att hon ska flytta in med mig och min familj. Då kan det ju bli lite skumt om den personen också har flera partners. Jag skulle inte hindra personen från att träffa andra, men skulle inte kunna leva i ett förhållande där man bor som i ett kollektiv och med tanke på att jag har en dotter som inte är så gammal så vill jag inte att det ska vara för många inblandade. Jag är mer ute efter en sorts triad där jag är mittpunkten och har två partners.

Hannah

http://bokstavsmama.blogspot.com/

Vyer
6/2/15, 2:53 PM
#4

#3 - Min erfarenhet av att dejta personer som inte är poly är att de efter ett tag vill "omvända" en till att bli mono. Tyvärr. Även om de inledningsvis säger att det är okej med att inte ha en monorelation. 

Sen kanske det är svårt att ha en relation med någon som är poly om du önskar att den bara ska ha dig som partner? 

Hoppas att det löser sig och att du hittar rätt person tillslut! :)


Upp till toppen
Annons: