Annons:
Etikettsex
Läst 3339 ggr
[Elucai]
6/6/15, 2:07 AM

Tillbaka till kondomer...

Sedan jag och min pojkvän började dejta i september har jag haft P-stav som givit mig KONSTANT mens i, ja snart ett år nu. Jag är stentrött på mensen och har valt att ta ut den nästa vecka.

Men vi har haft oskyddat sex ändå sedan jag började med P-staven, har aldrig ens varit nära till graviditet och kondomer har jag knappt sett sedan jag satte in den. Men nu måste vi tyvärr börja med kondom igen och det enda som passar honom är de större, bredare kondomerna. Men problemet är att nu när vi haft så mycket oskyddat känner han knappt någonting när vi testar med kondom. Jag tycker inte heller att det känns lika skönt. Alls! Det är värdelöst! Känns ju snarare som latex på en pinne än en stor, skön penis. Besvikelsen är enorm.

Jag undrar om det finns en stoooor kondom som också är tunn, riktigt tunn så att det känns? Lite akut, behöver njutning snarast.

Annons:
Be-Bopz
6/6/15, 2:36 AM
#1

I butiken som jag jobbar i, har vi kondomer för Kvinnor :) Kan det vara ngt kanske?

[Vikning a ängel]
6/6/15, 3:20 AM
#2

Kvino kondomer, vad intressant! Hur använder man en sådan?

[Hadraniel]
6/6/15, 9:29 AM
#3

Funderar också på det där med om det finns tunnare kondomer i de större storlekarna. Hoppas det finns eller kommer snart! Eller ännu hellre att denna metoden eller något liknande för killar äntligen kommer ut på marknaden så att man slipper kondom överhuvudtaget.

https://en.wikipedia.org/wiki/Reversible_inhibition_of_sperm_under_guidance

Utbudet av stora kondomer med några övriga egenskaper än att de är just stora verka ju ganska dåligt utifrån vad jag själv hittat. Vanliga storlekar verkar ju ha massvis olika specialvarianter.

Honestyisdead
6/6/15, 11:53 AM
#4

#3 För att undvika sjukdomar lär man alltid behöva kondom.

[Hadraniel]
6/6/15, 11:57 AM
#5

#4 Fast de flesta vanliga sexuellt överförbara sjukdomarna är ju ganska ofarliga eller går att behandla medans ett påtvingat faderskap i princip är garanterat att sabba en stor del av livet. Eller så ser jag det i alla fall.

Men jag har ju inte sex med massa olika personer hela tiden utan i princip enbart med människor som jag tror att det finns utsikter för något mer seriöst tillsammans med eller en fast partner i ett monogamt förhållande.

Honestyisdead
6/6/15, 12:04 PM
#6

#5 Spelar det någon roll när vi har HIV?  Faderskap i det läget känns mindre viktigt. I min värld. Man kan strunta i att vara förälder. HIV och aids kan du aldrig någonsin strunta i.

Annons:
[Hadraniel]
6/6/15, 12:11 PM
#7

#6 Hur kan man som en man välja att avstå från att bli förälder om en kvinna blir gravid och hon vill behålla barnet mot ens egen vilja?

Honestyisdead
6/6/15, 12:14 PM
#8

#7 Du väljer att inte ha kontakt med barnet. "Svårare" än så är det inte.

Hur blir du av med aids?

[Hadraniel]
6/6/15, 12:23 PM
#9

#8 Skulle ha svårt att välja bort ett barn som jag är far till och skulle jag göra det skulle jag troligen må väldigt dåligt över det. Alltså kommer jag ju inte undan att jag är förälder i någon utsträckning.

Dessutom innebär det ju att jag får ett försörjningsansvar för barnet och blir tvungen att betala underhåll i många år framöver.

Aids är väl fortfarande ganska ovanligt i Sverige? Men visst finns det ju ovanligare, allvarligare och obotliga sjukdomar som det finns en risk för samt vore hemskt att åka på också såklart.

Honestyisdead
6/6/15, 12:40 PM
#10

Det är vanligare än man tror. Just därför är kondom väldigt viktigt. 

Sedan har vi klamydia som är väldigt vanligt och som ofta inte ger symptom. Om en kvinna går med det för länge kan hon bli steril.

ChristineL
6/6/15, 4:26 PM
#11

Att använda p-stav är inte att ha oskyddat sex då det är ett preventivmedel ;) Och vad menar du med "aldrig nära till graviditet"? Det kan du inte veta.

I vilket fall, ni bör ju kolla upp sjukdomar!

Ria74
6/6/15, 4:36 PM
#12

Pessar finns ju också, jag antar att ni båda har kollat er så ingen av er har några sjukdomar eftersom ni haft sex utan kondom så länge.

#4 Det finns könssjukdomar t.ex klamydia som kan göra Kvinnor sterila så jag vill inte kalla dom ofarliga. Finns inte en chans att jag hade haft sex utan kondom med en kille jag inte visste hade kollat sig för alla sjukdomar. Hiv och aids är inte så ovanligt i Sverige längre tyvärr.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Annons:
Sarah
6/6/15, 4:44 PM
#14

Varför ens prata sjukdomar då det handlar om ett par som haft sex utan kondom en längre period? Det är inte sjukdomar som är problemet… Sen att mer eller mindre jämföra ett barn med aids…

Upp till toppen
Annons: