Annons:
Etikettförhållande
Läst 4465 ggr
skotty
6/7/15, 5:12 AM

Att träffa nån för sista gången

De flesta som har kontakt med sina ex fast att man inte är "vänner" är oftast enbart för att man har barn eller dylikt tillsammans.. För mig och mitt ex handlar det om en dator, haha.. När vi var tillsammans så köpte han en riktigt bra dator. Eller ja, han köpte delar och byggde ihop den. Kostade runt 10.000 kr. I oktober, för 8 månader sen, gjorde han slut med mig. Men eftersom datorn var hemma hos mig och jag använde den mest så fick jag låna den så länge jag ville. Några månader senare visade det sig att han lämna mig för en annan tjej osv.. Han har sårat mig rejält men jag försöker att inte bråka med honom för hatar att vara ovän med folk som jag egentligen bryr mig om. Har försökt bryta kontakten många gånger men att vi ska träffas igen har ju alltid hängt över mig eftersom jag har hans dator här. För några månader sen skrev han att han ska hämta datorn i juni. Det är juni nu. Men på min födelsedag för en nånad sen så ringde han och berätta att tjejen kört sönder hans bil och att han inte vet om han kommer kunna komma hit i juni. Vi har träffats 4 gånger sen det tog slut. Första gången var en vecka efteråt och det var jätteskumt. Sov sked, kysstes osv då… Sen träffades vi i januari igen och då pratade vi, höll om varann, kramades en massa, pussades på kinden, dansade, skrattade osv. Precis som när vi var tillsammans ändå. Sen de andra två gångerna var för två månader sen. Då satt vi i hans bil bara och pratade om allt mellan himmel och jord. När jag skulle gå ur bilen sista gången så kramades vi, sa "jag älskar dig, pusspuss, lavjooo" å skrattade, vinkade å skickade slängpussar till varandra innan han åkte iväg. Som sagt, vi har svårt för gränser även om han har haft tjej hela tiden. Igår skrev jag till honom att jag inte vill att han ska hämta datorn. Han frågade hur jag vill då och då sa jag att jag vill ha kvar den. Klart jag vill det, jag har haft den i snart ett år, den är skitbra och den är min.. Han svarade väl inte direkt på det men verkar inte omöjligt att jag får behålla den dock. Han sa att vad jag vill spelar roll. Det är egentligen inte ens datorn det handlar om. Det handlar om honom och att släppa taget. När vi sagt hejdå tidigare så har jag ju vetat att vi kommer ses igen för jag har datorn.. Men när han har hämtat den.. Jag kommer ju aldrig få träffa honom igen. Jag har aldrig träffat någon "för sista gången" innan.. Hur klarar man något sånt? Hur ska jag kunna stå där och se hans bil åka iväg och veta att jag aldrig får träffa honom igen? Jag kommer ju aldrig vilja släppa taget. Jag kommer gråta och krama honom så hårt att han inte kommer få nån luft. Jag kommer dö. En del av mig kommer dö iallafall.. Nej, jag önskar att jag fick behålla datorn. Att senaste gången jag träffade honom är den sista. För det är ett ljust och glatt avsked. Helt utan smärta. Blir det ett hejdå på riktigt så kommer det bli smärtsamt, bokstavligt talat rent plågsamt. Jag vet inte vad jag ska göra. Jag hoppas bara att han hör av sig nån dag nu och säger att jag får behålla den, att den är min på riktigt så jag kan gå vidare med mitt liv. På riktigt. Men om han nu bestämmer sig för att hämta den iallafall.. Hur överlever jag?

Annons:
Reko
6/7/15, 5:32 AM
#1

Säg att du får behålla datorn. Kommer han att hälsa på då? För mig verkar du mer sugen på datorn än honom.

skotty
6/7/15, 5:39 AM
#2

#1 Nej det gör han inte. Klart att jag vill ha kvar min dator men det är ju bara en sak. Jag är inte helt över honom och det är väl anledningen till att jag måste bryta med honom. Vi kommer aldrig att kunna vara vänner. Det hade kunnat vara vad som helst, grejen är den att det kommer vara sista gången jag ser honom då han bor långt bort osv.. Opererades för några månader sen, var livrädd innan och bad honom komma och hälsa på. Att det skulle betyda världen för mig om han gjorde det. Han gjorde inte det. Så nej, han kommer inte att hälsa på bara för att hälsa på..

pyromanen
6/7/15, 8:27 AM
#3

Jag skulle nog skriva till honom just något av det du skrivit i tråden. Att du gärna vill att det senaste mötet ska ha varit det sista, för att du tyckte det var fint.. Nånting. Det är ärligt och fint.

escanny
6/7/15, 10:10 AM
#4

Jag undrar just vad hans nya tjej tycker om att ni kysst varann, kramats, skedat och sagt att ni älskar varann efter att ni gjort slut och under tiden dom är tillsammans. Men hon vet väl inget förstås. Dåligt gjort.

Skogsraah
6/7/15, 11:07 AM
#5

Håller med #4. Ni känns ju inte klara med varandra.

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

skotty
6/7/15, 3:03 PM
#6

#3 Får ta och göra det. Jag skrev ju igår att ett möte som är så definitivt sista gången skulle krossa mig. #4 #5 Det var när det bara hade vart slut i en vecka och då var de inte tillsammans. De träffades några dagar innan han gjorde slut med mig, och han gjorde slut för att han började gilla henne, men de var inte officiella förrän 2 månader senare typ. Så det där att vi skedade och kysste varandra var innan det blev dem. Kramats, pussat varandra på kinden, sagt att vi älskar varandra.. Det har vi däremot gjort varje gång. "Älskar dig" säger vi till varann i telefon också, när vi ska lägga på. Jag gör det för jag är så nojig, jag vill att han ska veta det ifall något händer någon av oss. Jag ska väl inte direkt blanda in deras förhållande här men hon är långt ifrån bättre själv. Inte längesen han ringde mig och var ledsen för att hon var iväg till nån gammal kk och skulle sova där, en vecka innan hade hon träffat honom och han hade försökt ha sex med henne. Mitt ex var helt förstörd. Det mest tragiska är väl att han måste ringa mig, sitt ex, för att han inte har någon annan att prata med.

Annons:
Humbugg
6/7/15, 8:01 PM
#7

Tyvärr måste jag säga att ditt ex låter inte som världens bästa kille direkt. Men samtidigt är det fel av dig att behålla datorn när han ändå var den som köpte den, byggde den och att han vill ha tillbaka den.

Ge tillbaka datorn och säg hej då sedan går du vidare med livet helt enkelt. Du kan inte tvinga honom att vara kvar i ditt liv när han egentligen inte vill.

Att hans nuvarande "förhållande" är märkligt är egentligen hans sak, inte din.

Hey, I just met you,
And this is crazy,
But here's my number,
So call me, maybe!

skotty
6/7/15, 8:20 PM
#8

#7 Förlåt, men jag förstod inte riktigt ditt inlägg.

Jag har ALDRIG nekat honom från att komma hit och hämta sin dator. Jag har bett honom komma och göra det i över ett halvår, men det är han som sagt "nej men du får låna den" osv. Sen bestämde vi att han skulle komma i juni, men nu har ju hans tjej kört sönder hans bil så han kan antagligen inte komma. Så jag sa till honom att jag inte vill att han ska komma och hämta den, för jag har använt den i snart ett år och har massa spel på den, the sims till exempel. Jag vet mycket väl att jag inte kan neka honom från att hämta den om han verkligen vill det, men jag kan ju alltid säga vad jag vill. Dessutom vill jag inte träffa honom igen för det kommer att bli jobbigt. Speciellt när jag vet att det är sista gången, för är datorn borta så måste jag släppa honom helt. Inse att han aldrig kommer "hem" igen.

Och han är den som vill vara kvar i mitt liv. Jag har försökt att gå hur många gånger som helst men han har inte låtit mig. JAG vill inte ha kontakt med honom för det får mig att må sämre i längden. Men HAN vill att vi ska vara vänner, prata i telefon då och då och ses nån gång om året kanske (dock endast när jag är hos min morfar, han kan aldrig åka hit och hälsa på).

Och jag har aldrig påstått att hans nuvarande förhållande är "min sak", det är HAN som ringer mig och gråter för att hon sårar honom. Jag skiter väl i det, på det planet så tycker jag att det är rätt åt honom för han visste hur hon var innan (de var vänner) och vi hade det bra tillsammans. Som man bäddar får man ligga. Men det hör som sagt inte hit.

IceTee
6/7/15, 8:20 PM
#9

Jag tycker att han låter som en skitstövel. Har du inte skrivit en tråd om honom innan? Eller blandar jag ihop dig med någon annan? I alla fall så tycker jag du ska säga som det är. Vill han ha tillbaka datorn kanske du kan lösa det så att en vän är hemma hos dig istället när han hämtar den så du slipper träffa honom? Skulle det göra det lättare? För det är faktiskt hans dator och du har ingen rätt att behålla den om han vill ha tillbaka den

Medarbetare på Skor iFokus

skotty
6/7/15, 8:41 PM
#10

#9 Jo, jag har skrivit om honom innan. Var svartsjuk när han träffade tjejen första gången och sen dumpade han ju mig osv.. Hehe.

Jag bor hemma hos mamma, så att någon annan är här går ju att lösa. Men skulle vara jobbigt det med, att han är nära men att jag inte "kan" träffa honom. Sån jobbig situation. Men som sagt, vill han hämta datorn så får han det. Men är det skit samma för honom så.. Det var därför jag skrev till honom, så han skulle veta att jag vill behålla datorn då jag innan tjatat på honom att komma hit och hämta den istället.

Han har tänkt att sälja den.

Men som sagt, skulle ALDRIG neka honom datorn. Trots att han gjort som han gjort så har jag inget agg emot honom och när vi pratar/träffas så är vi "bra vänner". Bråkar inte eller något sånt. Finns inget hat emellan oss.

Humbugg
6/7/15, 9:55 PM
#11

#8: Alltså å ena sidan vill du lämna tillbaka datorn och å andra sidan vill du inte. Bara för att han inte har möjlighet att hämta den just denna månad betyder inte att du bara kan behålla den. Varför lämnar inte du datorn till honom om han har bekymmer att komma och hämta den?

Du vänder på det och skriver att det är du som inte vill ha kvar honom i ditt liv och istället vill han ha dig kvar men samtidigt när man läser dina andra inlägg så syns det att du vill ha kvar honom och att han egentligen inte vill ha kvar dig. Varför annars tänka och nämna detta med datorn? om du inte vill ha honom i ditt liv så sätter du ner foten och lämnar tillbaka datorn, men du verkar inte direkt göra det. Just nu verkar du mer behålla datorn för att ha en koppling till honom. Det är inte rätt.

Det rätta vore att göra dig av med datorn (han får hämta den eller så lämnar du datorn till honom) och sedan är det slut. Att hävda att: ja men jag gillar ju datorn och jag har ju mina spel här! är bara ett dåligt argument och en förnekelse över vad det egentligen handlar om.

Hey, I just met you,
And this is crazy,
But here's my number,
So call me, maybe!

skotty
6/7/15, 10:46 PM
#12

När vi precis gjort slut.

I vintras..

För några månader sen.

skotty
6/7/15, 10:58 PM
#13

#11 Tro vad du vill, men det är JAG som har försökt lämna honom efter att han dumpade mig. Bilderna där ovan är tre exempel. Men han ringer och skriver ändå. Jag har blockat hans nummer osv, men då ringer han min mamma och ber henne be mig ringa honom och att det är viktigt. JAG blev lämnad, jag älskar honom fortfarande, klart att det är svårt och ännu svårare när han så envist ska ha mig kvar.

Jag har ingen möjlighet att lämna datorn till honom för jag har varken körkort eller bil och jag vägrar släpa den med mig på bussen och tåget när jag åker till min morfar för att hälsa på.

Och jag har ju sagt att det egentligen inte handlar om datorn utan att jag inte vill träffa honom en sista gång, då det är så definitivt. Jag skrev till honom förut, att om han vill hämta datorn så är han såklart välkommen att göra det men att det kommer att bli en jobbig stund för oss båda två, just eftersom det kommer att vara sista gången vi träffas.

Ännu en gång, jag kommer aldrig någonsin neka honom att hämta hans dator.

Annons:
Myrra
6/8/15, 5:05 AM
#14

Lättast är väl att du helt enkelt köper datorn av honom?

Win - win situation!🌺

Sarah
6/8/15, 10:21 AM
#15

Ja köp datorn, sätt över pengar på hans konto, problemet är löst.

Candela
6/8/15, 1:20 PM
#16

Varför inte låta en vän ta datorn och hjälpa till med bytet?

Candela
6/8/15, 1:21 PM
#17

För övrigt tror jag det bästa för er båda är att säga upp kontakten helt. Jag vet hur det är att ha svårt att lämna ett ex ifred.. Men om känslorna finns kvar är det helt enkelt omöjligt att ha fortsatt kontakt. Släpp honom och blicka framåt istället för bakåt.

FjantYoda
6/9/15, 4:36 PM
#18

Om man inte vill ha kontakt, då ger man blanka fan i att svara då folk försöker få kontakt. 

Lös det med datorn, och sen låter du bara bli att svara om han hör av sig, tillslut kommer han ju ge sig oxå, man kontaktar inte folk månad efter månad efter månad om inte dom svarar.

https://www.instagram.com/aros_yoda/

skotty
6/10/15, 3:20 AM
#19

#14 #15 Har inte pengar att köpa den för. Annars hade jag lätt gjort det. #16 Har ingen så nära vän här att det går att lösa så, men massor av släktingar. Han har fortfarande inte svarat så får se vad han säger först, annars kan det nog gå att lösa på något sätt. I värsta fall får jag väl träffa honom. #17 Ja det är svårt. En gång pratade vi inte på över en månad och då började jag må bättre, men sen blev jag sjuk. Först misstänkte de/vi graviditet och då kunde jag inte hålla mig borta längre. #18 Jo det är sant, men jag är väl för svag eller något.. Jag har jättesvårt att släppa taget på riktigt och speciellt när han är där och ger mig dubbla signaler hela tiden. "Jag saknar dig. Du är smartare än henne. Jag pratar knappt med henne, vi pratade hela tiden. Du lyssnade och du förstod. Även fast jag sa att det var okej så förstod du när det inte var det. Du förstår mig och du känner mig bättre än någon annan. Du är roligare än henne, du ville alltid hitta på saker. Hon vill aldrig hitta på någonting. Hon vill aldrig kramas. Du var mysigare. Det är massa saker som jag saknar med dig.." Älskar man någon så är det svårt när han håller på sådär… En del av mig önskar att han bara kunde komma tillbaka.. Den delen av mig väntar på honom. Den andra delen vet att om han någonsin kommer tillbaka så kommer det aldrig bli som förr. Allting är förstört. Men som sagt.. Får se vad han säger angående datorn. Bad honom fundera och det är antagligen det han gör.

obstitant
6/10/15, 9:48 AM
#20

#19 Han är uppenbarligen ett kräk mot sin nuvarande som går och pratar illa om henne bakom hennes rygg, till sitt ex dessutom. Hur hade du känt om du hade fått veta att han gjort likadant när han var ihop med dig, gått och sagt till någon annan att hon egentligen var mycket bättre? Om du är så mycket bättre, och dessutom fortfarande vill vara med honom, då skulle han väl vara ihop med dig istället? Nåt är väldigt konstigt i hans sätt att hålla på.

Så ja, försök hitta en lösning med datorn så fort som möjligt så att du kan släppa honom och gå vidare. Lämna tillbaka den, köp den (om du kan lösa det ekonomiskt) eller så får han ge dig den så att det blir tydligt och avslutat. Er bindning är inte särskilt sund i nuläget.

Annons:
skotty
7/3/15, 6:20 PM
#21

På söndag kommer han och hämtar sin dator.. Sen får jag aldrig se honom igen och det är sjukt jobbigt. Men livet går vidare.

m2studio
7/4/15, 12:17 PM
#22

JAg tycker att man inte ska benämna ett möte som sista möte om det finns känslor, men då efter ett vanlig möte och sen hej då då man kan smsa och meddela att vi inte borde träffas mera och sista träffen skall räknas som sista träff och vår hej då skall gälla för gott. Eftersom vi människor inte är gjorda för att ta farväl så lätt, däremot vi har varelse för att umgås och vara med varan, så lurar dig själv och inte benämna sista mötet som sista möte, fördelen med det är om man vill träffa en gång till då man inte har sagt någon olämpligt som "sista möte".

Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.

Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.

obstitant
7/13/15, 11:17 AM
#23

#21 Det blir nog bra ändå att få ett avslut. Det är klart att det kommer att kännas ledsamt och tomt ett tag, men det går över. Och sen kan du gå vidare, istället för att vara uppbunden till någon som inte kan eller vill vara med dig.

skotty
7/13/15, 11:40 PM
#24

Det gick ganska bra. Men när vi stod på parkeringen och sa hejdå så kramades vi jättelänge jättehårt och jag bröt ihop och mina tårar blötte ner hela hans tshirt. En puss på kinden, ett "jag älskar dig" och så var han borta.

När han kom hem så började vi bråka om något löjligt och nu har vi blockat varandra. Så kan det gå. Men försöker tänka på den där kramen som vårt avslut. För det var fint.

Hejdå till ett år av mitt liv. Hejdå till den person som betytt mer än nån annan nånsin gjort. Hejdå till min första stora kärlek.

Nej men jag är nöjd. Skönt att ha det gjort! Nu kan jag gå vidare fullt ut.

pälli
7/14/15, 7:35 AM
#25

Bra gjort. Det är tungt, men världen går inte under. Om ett tag, månader eller år, så kan du se tillbaka med glädje på er relation. Ju mer åren går desto mer okänt känns det.

Lämnade ett ex som jag var förlovad med, nästan 3 år var vi sambos och upptäckte världen tillsammans och hade så otroligt roligt tillsammans. 90% av mina resor i världen var med honom. Jag packade vår gemensamma bil och flyttade till mamma, 3 mil bort. Jag bröt samman totalt, att somna om nätterna var en pina och jag grät varje natt (hade en fin vän då som skrev sms när jag hade somnat, så jag vaknade alltid med ett rart sms av en vän och kunde tänka på annat) och jag kunde inte lyssna på mina favoritband för dom påminde om honom. Medan jag grät och bröt ihop så strulade han med andra, vilket sårade mig ännu mer. Jag mådde skit och trodde aldrig jag skulle må bra NÅGONSIN igen. Vi träffades ibland, hade sex ibland, gjorde roliga saker ibland. Jag sårade honom en dag sen dess har vi inte pratat med varandra, på snart 3 år. Han har gått vidare och jag sitter här i min och min sambos lägenhet och väntar vårt första gemensamma barn. Idag när jag tänker på mitt ex så känns det som om jag aldrig varit med honom, det känns så okänt för mig för det var så länge sedan. Minnena jag har är fina, men det är inte längre ''När jag var i Turkiet med *namn*'' utan nu är det ''När jag var i Turkiet''. Han är inte involverad i mina minnen lika mycket utan nu är det mer destinationerna som är mina minnen, inte han. Till slut blir minnena med människor så okänt och man minns inte alla äventyr pga människorna utan pga äventyret, om du förstår hur jag menar?

Men jag har också haft som regel att efter varje uppbrott så raderar jag allt, alla foton och meddelanden osv. För att kunna gå vidare. Så alla foton jag framkallat från våra resor är bilder på mig eller landskap, det underlättade och underlättar för mig att minnas allt roligt utan han i bilden. Jag ser saker annorlunda idag, som sagt. Mitt liv kretsar inte kring alla människor som varit i mitt liv utan om alla äventyr jag gjort. Som sagt, minnena ändras och man ändrar perspektiv med tiden.

Men jag trodde aldrig jag skulle komma över honom, kunna lyssna på våra gemensamma favoritband själv osv. Trodde aldrig han (eller någon annan jag lämnat bakom mig) skulle bli suddig och snart bortglömd. Man går vidare, helt enkelt :) Man träffar på nytt folk och är med om nya äventyr. Sen är inte alla som mig heller, vissa minns alla människor och det kan göra ont… alla är olika helt enkelt.

Men livet går vidare, tro det eller ej. Men du kommer vara med om så otroligt roliga saker i ditt liv och du kommer skapa otroliga minnen!

Medarbetare på Chinese Crested ifokus.

Upp till toppen
Annons: