Annons:
Etikettförhållande
Läst 1656 ggr
Fanny92
2015-06-12 20:32

Kan inte sluta tänka på honom

Hej!

Har sedan 3 år haft ett förhållande med en man, vi är sambos och allt är bra. Jag älskar honom och han älskar mig.

Problemet är att jag börjar tänka mer och mer på en gammal kille jag dejtade och nästan inledde ett förhållande med för 4 år sedan. Känns konstigt att jag fortfarande tänker på den killen men vi var som perfekta för varandra, hade samma humor och alltid kul ihop.

Hur ska jag göra?
Behöver verkligen råd om det här.

Annons:
Honestyisdead
2015-06-12 20:53
#1

Du behöver väl inte göra något alls?  Om du älskar din sambo och vill leva med honom alltså.

Sarah
2015-06-12 22:06
#2

Ibland dyker gamla ex upp i tankarna, vill du vara kvar i din relation så är det vara att vänta så försvinner förmodligen tankarna på exet igen.

Fanny92
2015-06-12 22:36
#3

Jag försöker vara ärlig mot mig själv, men det är svårt. Jag har det inte så bra med min sambo. Han misshandlar mig psyksikt. Tilltalar mig med nedsättande ord. Jag ber honom kalla mig för älskling eller mitt namn när han tilltalar mig men får oftast tilltalningar som 'bitch' eller liknande. Han sårar mig ständigt. Jag är uppvuxen i en familj där min pappa misshandlade min mamma och nedvärderade både mig och henne. Jag sa till flertalet gånger då men fick bara undanflykter, med tiden måste jag ha förstått att de är normalt.

Inget förhållande är perfekt. Min sambo kan vara världens underbaraste människa, vi kan ha kul och jag kan känna mig älskad. Men de är så mycket press, så mycket problem. Han kommer aldrig till mig, han ligger på sängen och skriker kom hit. Om jag inte kommer blir han arg. Han förväntar sig alltid sex, han säger att de är ok när jag inte vill eller när jag inte har lust men då får jag leva med att han är sur resterande delen av dagen så jag brukar alltid gå med på det ändå. För att slippa kränkningar.

 Jag har försökt lämna honom men jag dras alltid tillbaka pga. våran kärlek…

Honestyisdead
2015-06-12 22:44
#4

Nej inget förhållande är perfekt. Men de flesta behandlar sin partner med respekt, utan misshandel.

Sarah
2015-06-12 22:52
#5

Steg 1. Gör slut med din kille. 

Steg 2. Var själv ett tag och fundera på vad du vill ha ut av livet och ett förhållande. 

Steg 3. Om du då fortfarande saknar exet, gör ngt åt det.

Fanny92
2015-06-12 22:53
#6

Svårt att göra slut när man har så starka känslor..

Annons:
Sarah
2015-06-12 22:56
#7

Ja bara du kan avgöra om du vill ha ett förhållande med en kille som är snäll mot dig och respekterar sig, eller om du vill vara med en kille som är elak mot dig… känslor går över.

Fanny92
2015-06-12 22:58
#8

Sant. De låter så enkelt..

Loris M
2015-06-13 08:58
#9

Om man börjar tänka på andra och längta ut ur relationen så är det säkert något som inte är bra i den. #5 har skrivit bra punkter som jag håller med om. Jag tänker också att det blir lätt många gånger att man förskönar bilden av exet när man är inne i ett annat dåligt förhållande. Om ni var så perfekta för varandra varför gjorde ni slut? Det blir lätt att man kommer ihåg bara bra saker med förhållandet och "glömmer" bort det som inte var bra.

Sarah
2015-06-13 09:05
#10

Justja, det var din kille som tog dina pengar… Att du nu tänker på ngn annan är bara ytterligare du tecken på att din relation borde avslutas..

lkmf
2015-06-13 09:41
#11

Du borde lämna man mår aldrig bra av att var med någon som trycker ner en.  Vet att det är jättesvårt när man har starka känslor för någon men men du kommer med tiden må mycket bättre utan honom.

Livet är som en chockladask men vet aldrig vad man får/ Forest Gump

Rita-S
2015-06-13 18:19
#12

I #0 säger du "allt är bra", men sen framkommer det att i principen ingenting är bra.  Tycker du får bestämma dig om det är bra eller inte och sen besluta hur det blir med nuvarande förhållandet i stället för att tänka på den andra.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

[Grodhopp]
2015-06-16 19:49
#13

Mm, det här var ju inte helt lätt. Men jag tror också du längtar till exet då du inte mår bra i din nuvarande relation och att du behöver vara själv för att tänka på vad DU vill i livet och stärka ditt självförtroende. Ingen mår bra av att bli nedtryckt, umgås istället med familj eller vänner som kan ge dig bra energi,  gör saker du gillar, kanske något du höll på med när du var yngre etc, starta projekt/blogg/hobby. Gå och prata med någon professionellt kan också vara bra, det har iaf hjälpt mig.

Annons:
vallhund
2015-06-17 14:15
#14

Med tanke på http://kvinna.ifokus.se/discussions/5555d5288e0e745b5d000446-han-ruinerar-mig så förstår jag inte varför du är ihop med honom öht!

Håller med Spöket i sitt inlägg #8 i den tråden "Är det så du vill leva i resten av ditt liv?"

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Upp till toppen
Annons: