Annons:
Etikettkänslor
Läst 2296 ggr
[DifferentAngel]
6/13/15, 11:17 AM

Olyckligt kär i mitt 'ex'

Jag kom in hit för att kunna skriva av mig… är så ledsen inombords

Jag och han är sambos, vi har varit tillsammans i snart två år (ska egentligen bli två år nu i Augusti), men förra veckan efter att han kom hem från en resa gjorde han slut med mig… han sa "Vill hellre ha bra vänskap än ett dåligt förhållande"

men trots att han sa så har jag inte kunnat bete mig som bara hans vän, det går inte.. jag älskar honom fortfarande mycket. Och det som får mig förvirrad och ledsen är att jag verkligen inte vet om han har känslor kvar för mig eller inte…  häromdagen så kände han bara för att kyssa mig i köket.. 
Jag är jätte rädd att jag gör något jag inte ska göra. Låta honom ta mig för givet t.ex. Jag vill att han ska sakna mig och bry sig om mig igen…

Efter att han gjorde slut med mig så grät jag non-stop i två dagar
och jag gjorde sånt som man verkligen inte ska göra… fråga honom med jobbiga känslomässiga frågor "Kan jag inte få en chans till…?" "Älskar du mig inte längre..?" osv… till slut så sa han ifrån starkt att jag irriterade honom rejält med sånna frågor. Så jag slutade och sa förlåt. Sen efter det har jag bara försökt mitt allra bästa att tycka om mig själv och bara visa mina bra sidor, tills nu…. nu känner jag mig bara oönskad och oälskad, och frustrerad över om jag ens betyder något för honom…

Värst av allt, även om han och jag skulle varit tillsammans så kommer vi splittras någon gång iaf för att han kommer från Danmark och saknar det.. medans jag aldrig vetat om jag betyder så mycket för honom att han vill att jag ska följa med honom.. Aldrig fått det bekräftat. Vill ju att han ska säga sånt till mig personligen…. 

Ska jag vänta och se vad som händer?
Ska jag vara borta från honom ett litet tag och se om han saknar mig?

Snälla jag behöver tips och hjälp..
Jag vill inte bara ge upp, han betyder för mycket för mig..

Annons:
Honestyisdead
6/13/15, 11:21 AM
#1

Tycker du ska skaffa distans. Flytta in till dina föräldrar eller någon kompis.

[DifferentAngel]
6/13/15, 11:28 AM
#2

Jo jag har tänkt på det mycket..
för jag vill att han ska sakna mig och värdesätta mig >:
han har sagt att han vill ha mig här, att jag kan bo här tills vidare, tills han flyttar tillbaka till Danmark.

Är bara lite rädd att han ska hitta någon annan om jag inte är här..
det skulle knappast va någon från Sverige, men från Danmark..
eftersom han är dansk

Honestyisdead
6/13/15, 11:37 AM
#3

#2 Hitta någon annan kan han göra oavsett om du bor hos honom eller inte. 

Det verkar ju som han inte har rätt känslor för dig. Så du plågar bara dig själv :(

Sarah
6/13/15, 11:39 AM
#4

Flytta ut och påbörja arbetet att komma över honom. Han vill ju inte vara tillsammans med dig så du skadar bara dig själv genom att gå och hoppas.

Aleya
6/13/15, 12:42 PM
#5

Tycker det låter ganska hopplöst. Du har känslor och han har inte det. Jag tycker du ska försöka glömma och gå vidare. Sluta plåga dig. Om inte redan gjort det så flytta från han.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Katti
6/13/15, 2:37 PM
#6

Eftersom han har gjort slut med dig kan jag inte se vad du har för val… Jo, att bo kvar och lida eller att flytta och påbörja din läkningsprocess. Jag kan lova att han aldrig kommer att ändra sig ifråga om er om du finns där när han vill, på hans villkor. Tyvärr måste jag även vara ärlig och säga att chansen är mycket liten att han ångrar sig hur du än gör. Men för att, på sikt, bli fri från dina känslor för honom måste du bort därifrån!

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: