Annons:
Etikettsex
Läst 4037 ggr
butterfly3
2015-06-25 21:36

Sex med en vän

Jag har sedan en tid tillbaka haft sex upprepade gånger med en vän.  Det är väldigt trevligt 😉 men problemet är att jag har börjat känna att jag vill ha mer. Jag tycker definitivt att vi har en fin kemi och jag vet att han gillar mig. Men jag vet också att han inte är kär i mig. Jag förstår att jag måste sluta ha sex med honom, men hur? Det är väldigt lätt att trilla dit, speciellt när alkohol är inblandat. 

Hur stor är chansen att han helt plötsligt bara blir kär i mig? Ökar den chansen om jag slutar ge honom sex? Jag menar jag gör det ju väldigt bekvämt för honom… Hjälper det om jag blir lite mer otillgänglig och svårfångad? Jag vet att det inte finns några säkra svar…

Annons:
fruktgumman
2015-06-25 21:47
#1

Att fortsätta ha sex är nog ingen bra idé om du vet att han inte är kär medans du känner mer. Huruvida han blir kär i dig en dag är omöjligt att svara på. Chansen finns alltid.

ShegoFan12
2015-06-25 21:51
#2

jag tror att det hjälper lite om du är lite svårfångad och lite otillgänglig, du kan ju pröva.. du kan göra det lite svårare för honom, göra så att han får kämpa lite extra för att få din uppmärksamhet. jag tror att han kommer gilla dig mer om du låter honom kämpa lite..

[Hadraniel]
2015-06-25 22:16
#3

Går ju aldrig förutsäga om någon kommer bli kär i en eller inte.

Gällande att spela svårfångad tror jag att du får tänka efter om han verkar vara en sådan kille som gillar "jakten" och tröttnar om det blir för lätt.

Vissa är ju tvärtom som mig. Jag tolkar i princip alltid någon som spelar svårfångad som ointresserad om jag inte märker av att hon bara spelar. Märker jag att det är ett spel så tolkar jag istället kvinnan som manipulativ, falsk och krånglig vilket gör att jag tappar intresset av den anledning istället. Så på mig vore ju att spela svårfångad en av de sämre sakerna man kan försöka med.

Aleya
2015-06-25 22:40
#4

Jag säger av egen erfarenhet att sådant brukar inte sluta väl. Så för din skull så säger jag hoppas inte på hans kärlek och bind upp dig vid det.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

butterfly3
2015-06-26 04:43
#5

Tack för alla svar!

Jag är inte intresserad av att spela något spel egentligen, men jag vill bara sluta vara så tillgänglig för honom hela tiden. När jag (och säkert flera med mig) gillar någon så blir jag väldigt ivrig när det gäller att prata med och träffa den personen. Jag vill alltså bara vara lite mer laid-back, som att jag bara gillar han som vän.

pyromanen
2015-06-26 09:12
#6

Spela spel eller låtsas nåt tror jag inte är bra. Men vara rädd om sig själv är bra. Om du förstår att du håller på att bli riktigt kär i honom och att det inte är ömsesidigt, då tror jag det är bäst att du är ärlig och säger: jag håller på o bli kär i dig och sexet medverkar till att jag blir mer kär, men om du inte har liknande känslor för mig så kommer dethär bli riktigt smärtsamt för mig, så vi måste nog sluta med det.

Annons:
m2studio
2015-06-26 09:28
#7

Jag tycker att än så länge du själv njuter av det så låt det rulla, men så fort du inte njuter då kanske bättre att prata med honom.

#6 har bra förslag faktiskt. Prata direkt.

Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.

Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.

vallhund
2015-06-26 18:24
#8

Inget fel med sex mellan vänner, under förutsättning att det är just det o inte pågår under tiden då en av parterna är inne i en romantisk relation med någon annan.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Portie
2015-06-26 20:16
#9

Jag är lite i samma sits, fast i mitt fall så vet jag att han gillar mig jättemycket också. Men vi kan inte ha ett förhållande just nu så vi tar det sakta framåt. Men hade han inte gillat mig tillbaka så att säga så hade jag inte fortsatt att träffa honom på det sättet vi gör nu, det hade varit alldeles för jobbigt. 

I ditt fall hade jag pratat med honom om det och sen gjort det som hade känts bäst för mig själv.

butterfly3
2015-06-27 00:36
#10

Som det känns nu så vinner jag inget på att prata med honom, jag vet redan var han står och jag tror inte det hjälper någon av oss om jag berättar om mina känslor. Jag är än så länge inte jättekär i honom, det känns mer som en liten förälskelse. Förhoppningsvis kommer mina känslor att lugnar ner sig när vi återgår till att bara vara vänner, om det inte lugnar ner sig så får jag naturligtvis prata med honom.

#9 Skönt att ni åtminstone verkar känna likadant 🙂Får man fråga vad det är som gör att ni inte kan ha ett förhållande just nu?

Portie
2015-07-03 01:23
#11

#10 Vi är inte redo för det helt enkelt, man får helt enkelt se hur det blir längre fram 🙂

Upp till toppen
Annons: