Annons:
Etikettvänskap
Läst 887 ggr
Gosis12
6/27/15, 3:13 PM

Bättre utan vänner än falska vänner.

Jag är så trött på människor vars största nöje är att prata skit om och ljuga om andra.

Jag har råkat ut för detta med en "vän" som jag trodde var en vän.

Jag har idag fått reda på vem det är och jag kan inte sluta gråta.😭

Måste bara skriva av mej lite så att det kanske kommer att kännas lite bättre.

Jag önskar att det kommer en verksam lag (inom en snar framtid) som totalförbjuder katter att vistas utomhus okastrerade och utan id-märkning. 

Annons:
Honestyisdead
6/27/15, 3:18 PM
#1

Man mår helt klart bättre utan falska vänner.  Och så klart blir man ledsen när någon sårar en. Men det blir bättre!

Gosis12
6/27/15, 3:51 PM
#2

Tack Hera. 

Jag hoppas att tiden kan läka mina sår. Men det är svårt att se det så nu.

Jag får försöka koncentrera mej på mina djur och min dotters  familj och glömma att de andra finns. Men det är extra jobbigt när det är nära släkt.. Jag skulle inte bry mej om det var någon som inte betydde så mycket för mej.

Jag önskar att det kommer en verksam lag (inom en snar framtid) som totalförbjuder katter att vistas utomhus okastrerade och utan id-märkning. 

[scrappy]
6/27/15, 4:28 PM
#3

Blodsband hjälper tyvärr inte alltid för att folk ska kunna bete sig bra. Man klarar sig bättre utan sånna, även om det är jobbigt i början.

Galopptjejen_98
6/27/15, 4:31 PM
#4

Man mår mycket bättre utan falska vänner. Har haft flera så kallade "vänner" som snacka skit bakom ryggen. Jag har bara 4-5 vänner som faktiskt är riktigt bra vänner för de snackar inte skit bakom ryggen på mig. :)

Det du gör idag kommer du vara tacksam för i framtiden

[Hadraniel]
6/27/15, 4:48 PM
#5

Vad hemskt när det gäller personer man ändå måste ha någon slags relation eller anknytning till då det är nära släkt.

Hade det gällt någon man såg som en vän hade man ju i alla fall kunnat rensa ut personen ur sitt liv, samt varit glad att man fick reda på att det inte var en riktig vän innan man litade på personen gällande något väldigt viktigt.

Hoppas du hittar vettigare personer att fylla ditt liv med framöver och att du kan begränsa kontakten med släktingen till ett minimum i framtiden!

[Daisy-Moa-Elsa]
6/27/15, 5:56 PM
#6

Man mår så mycket bättre utan falska vänner. Förstår det blir extra tungt om det är familj. Det är tufft att klippa, men vi har bara ett liv… hur vill vi leva det?

Annons:
[fia85]
6/29/15, 9:26 PM
#7

Snacka skit bakom ryggen innebär att den vännen tror sig ha ensamrätt på tolkningen av relationen och på de vänner som den personen snackar skit till. Finns ingen människa som har ensamrätt på det. Man får hoppas att de personer som personen snackar skit till själva kan avgöra hur de vill vara och hantera det som sägs.

Upp till toppen
Annons: