Annons:
Etikettvänskap
Läst 942 ggr
Mrsarrow
7/4/15, 7:29 PM

Springa på ex (kompis)

Jag har skrivit förut här om min före detta kompis som jag brutit med och som sedan dess skrivit taskiga saker om mig på facebook och sin blogg. Det var nu 8 månader sedan vi sågs senast och 3 månader sedan vi senast hördes av och bröt på riktigt. Vi har inte setts eller hörts sedan dess och även om vi bor i samma stad hat vi aldrig sprungit på varandra. När sommaren är här känns det som att det säkert kommer hända att man är på samma badplats eller samma park (vi har barn båda två och det finns inte så många lekparker liksom) Jag blir så nervös bara av tanken på att träffa henne! Även fast jag är väldigt glad att vi inte är kompisar längre och inte saknar henne alls så känns det väldigt jobbigt att tänka på vad jag skulle göra om vi skulle råka springa på varandra. Någon som har något tips eller varit med om något lyckat möte med ett ex? Det behöver ju inte handla om ex kompisar, "vanliga" ex är ju ungefär samma sak när man råkar springa på dem… jobbig situation! ! Vill inte känna att jag är rädd att gå till badet för att hon kanske är där liksom.

Annons:
[Kaoskaos]
7/5/15, 12:15 AM
#1

Va den högre personen och hälsa . Det brukar jag göra mot en ex kompis som betedde sig som en skit . Hälsar på henne även om jag aldrig får något svar ^^ men då känner jag mig iaf som mogen istället för att känna sig osäker osv

Wide Awake Dreamer
7/5/15, 5:32 PM
#2

Jo det är jobbigt att springa på ex-kompisar. Det är ju en annan sak om man bara glidit ifrån varandra.

I mitt fall var det jag som blev "dumpad", dock inte för att jag betett mig illa eller så utan mest för att, tja, jag vet inte riktigt, vi kanske inte klickade eller något sådant.

Jag hade väl ett och annat jag skulle velat säga när vi stötte på varandra den där gången, men det var ju naturligtvis inte tid och läge för sådant, så jag höll mig till artigt småprat. Ungefär som att jag mötte en gammal ytlig bekant för första gången på länge. Tror inte man kan göra så mycket mer i den situationen.  Vara civiliserad och hoppas att man blir bemött på samma sätt själv. Det gick ganska bra tycker jag. Men visst var det lite "awkward" och lite kyligt, det går nog inte att undvika.

[Raubtier]
7/5/15, 9:29 PM
#3

Allt du behöver göra egentligen är att säga Hej, le och fortsätta med ditt. Så gör jag iallafall och då behöver det inte bli någon obekväm stämning eller något sådant.

pernillaoscarsson
7/5/15, 10:52 PM
#4

Jag brukar också säga hej när jag möter en som jag brutit kontakten med. Jag får aldrig något hej tillbaka. Hon vänder bara på huvudet och låtsas inte om mig. Jag känner mig inte dissad av henne utan kan aldrig låta bli att småflina. Även om man inte pratar med andra så kan man i alla fall vara sjysst nog att hälsa. Ser bara så löjligt ut när man ska vända på huvudet och låtsas se en fågel eller något?

Mrsarrow
7/6/15, 6:16 AM
#5

Tack för era svar! Det är precis som ni skriver som jag vill bete mig, le och säga hej och gå därifrån! Jag hoppas att jag klarar av det! Det sägs ju att den bästs hämnden är att leva väl och jag tänker ofta på det, hon har betett sig så dumt mot mig och det som nog skulle vara jobbigast för henne är om jag inte visar att jag tycker det är jobbigt. Försöka vara den bättre människan alltså!

Upp till toppen
Annons: