Annons:
Etikettsex
Läst 2170 ggr
s78
7/15/15, 12:53 AM

trekant

Fick min man att erkänna att hans sexfantasi var en trekant, han trodde att jag var helt med på noterna men det är jag inte. Varför vill man ha sex men någon annan? Vi har ju för övrigt bra sex, känns ju som att man inte duger och räcker. Hur ska jag nu ta det med honom?

Annons:
Haku
7/15/15, 12:58 AM
#1

Nästan alla har sexfantasier,du kan väl inte hindra honom från att fantisera om en trekant? det betyder inte att det måste bli en verklighet heller…

Ravynsfair
7/15/15, 1:00 AM
#2

Fantasier är just vad de är, fantasier. 
Alla har fantasier men det betyder inte att man vill förverkliga dem :)

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

s78
7/15/15, 1:08 AM
#3

Men problemet är ju att han vill förverkliga dom.

s78
7/15/15, 1:10 AM
#4

Och varför fantasera om att ha sex med en annan kvinna när man är i en relation, förstår inte riktigt det?

Ravynsfair
7/15/15, 1:10 AM
#5

Då får ni helt enkelt prata om det sinsemellan. 
Varför han vill det och vad det skulle göra för nytta för er enligt honom. 
Väg upp dina tankar också, brusa inte upp dig mot honom bara, vad han än kan tänkas säga. 
Det blir bara dumt, att prata med varandra är ju bra.

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

Haku
7/15/15, 1:17 AM
#6

Alltså ofta består relationsproblem av att man inte talar i relationen, tala med din man om detta om hur du känner, på vilket sätt vill han förverkliga detta menar du?

Annons:
s78
7/15/15, 1:21 AM
#7

Ska försöka göra det. Tack

nettan.e69
7/15/15, 9:43 AM
#8

Om du inte vill att ni ska ha trekant så ska ni naturligtvis inte ha det! Men det betyder inte heller att det är något del på ert förhållande. En trekant kan istället göra ert förhållande starkare. Men bara om båda är med på det. Så prata med honom om det och fråga varför han vill det och hur stark hans lust till att ha en är. Är det sedan så att du skulle vilja prova så måste ni båda välja partner. Någon som passar dig och honom.

m2studio
7/15/15, 10:10 AM
#9

Folk springer alltid efter förbjudna saker som samhälle inte accepterar. Trekant är mest MENs fantasi eftersom de flesta man inte tänker monogami, så de har sådana fantasi kanske. Trekant kan orsaka problem också i relationer så om denna fantasi är svag då ska man lämna den att vara i den nivå men om det är stark då måste man söka hjälp. Men det inte är fel överhuvudtaget heller. Om två tjejer är villig och vara med en man samtidig inte är fel.

Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.

Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.

[Devya]
7/15/15, 10:10 AM
#10

Ni behöver verkligen inte förverkliga hans fantasi om du inte är med på det.

Fick honom att erkänna sin fantasi? Ska du sen börja använda det emot honom? Kom ihåg att han kanske inte vill berätta något för dig om du sen börjar anklaga honom på något sätt. Han får väl fantisera om han vill. Om du inte klarar av att höra hans fantasier så fråga inte. 

Men som sagt, om du inte vill förverkliga hans sexfantasi så är det inget du behöver göra. Du får bara säga som det är till honom att du är inte intresserad.

Maria
7/15/15, 11:48 AM
#11

Jag reagerade också på att TS "fått" sin man att erkänna…

Har man på något sätt försökt att få fram en annans hemliga önskningar så får man också ha med i beräkningen att det kan vara obekväm information.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Tjeja
7/15/15, 7:48 PM
#12

varför vill man åka på semester någon annan stans om man har ett hem redan? 🤔

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Honestyisdead
7/16/15, 1:18 PM
#13

#12 För att det okända lockar

##9 Det stämmer inte alls. Att det skulle vara mäns fantasi. Dessutom innebär en trekant inte att det är två Kvinnor och en man.

Annons:
Tjeja
7/16/15, 10:13 PM
#14

#13 precis! Altså behöver det inte alls vara så att man inte tycker om det man har! Utan "borta bra men hemma bäst"!… Lika så känner endel (ganska många faktiskt och inte alls bara män) i sina relationer också..

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Sarah
7/16/15, 10:32 PM
#15

#12 om du uttrycker dig så :) jag älskar att resa, trots att jag älskar mitt hem. Och nu menar jag verkligen resa på riktigt och mitt hus. Jättekonstigt metafor. #9 vilka dumheter.

Maria
7/16/15, 10:37 PM
#16

Jag håller också med om att det var en väldigt märklig jämförelse. Resor och otrohet…haha😃

Jag älskar att resa och jag har rest mycket både med min man och utan att han varit med och kan inte alls se ett sammanhang med trekant😮

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Tjeja
7/16/15, 11:08 PM
#17

Jag tycker att det är en alldeles utmärkt metafor, för det är just precis så många faktiskt känner. Och det måste inte vara en otrohet (jag anser inte att det är otrohet när man är ärlig och öppen och båda är med på det!)

Många inser inte ens att dem egentligen är polyamorösa eller polysexuella och attraheras och eggas av att ha fler sexuella partner än bara den kärleksrelationen man har på hemma plan! 

Frågan är ställd som ett svar till ts fundering varför man skulle vilja vara med någon annan eller någon mer när man redan har någon. Som om man inte kan älska sin partner samtidigt som man ändå vill  uppleva mer liksom!?

Jag är polyamorös, jag kan vara och är kär i flera personer samtidigt. Men jag har en primärrelation med min sambo. Jag älskar min sambo och vill andrig vara  utan vår relation. Men jag lockas ändå av andra relationer OCKSÅ, dvs inte "istället för" utan som sagt också!

Ungerfär som många älskar att resa men älskar också sitt hem! 

Mycket bra jämförelse i min värld! 😃

Tyvärr är det fortfaranda bara så jävla tabu i vårat samhälle att erkänna att man älskar fler personer, hur llöjligt som helst, varför skulle det vara fult att älska mer? Borde inte det t o m vara finare i så fall att vara kapabel att älska mer än bara en människa i taget liksom?

Mer kärlek till alla!  🌈

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Sarah
7/16/15, 11:17 PM
#18

Hur du får "varför resa på semester när man har ett hem" , till att det är ok att vara polyamorös förstår jag inte alls? Borde du då inte säga "självklart är det ok att resa trots att man har ett hem"? Poly är ju en helt annan fråga och helt ok för de som vill leva så. Det har inte med att göra att ts inte vill ha 3kant.

Kalli
7/17/15, 11:15 AM
#19

Tror inte jämförelsen var resor och specifikt otrohet utan resor och lusten att blanda in fler personer i en sexuell relation (eller för den del ha den med någon annan också). På samma sätt som vissa människor vill resa, se nya platser har andra människor sexuella fantasier eller en önskan om att ha sex med andra personer än den man är i en relation med. Det behöver inte betyda att man är missnöjd med sin relation, på samma sätt som man kan vilja resa fast man älskar sitt hem.

Det är såklart ingen ursäkt för att vara otrogen. Men en förklaring, att det faktiskt finns människor som högt och innerligt älskar någon och trivs alldeles utmärkt i den relationen men ändå känner ett behov av att ha sexuellt umgänge med andra.

Kalli
7/17/15, 11:20 AM
#20

#18: Fast det var inte vad Tjeja skrev utan: "Varför vill man åka semester" alltså en frågeställning som jämför att viljan med att åka iväg någon annanstans fast man har ett hem man älskar med TS frågeställning "Och varför fantasera om att ha sex med en annan kvinna när man är i en relation…"

Annons:
Upp till toppen
Annons: