Annons:
Etikettsvärföräldrar
Läst 1280 ggr
Dumpuck
2015-07-17 11:45

Frustration

Behöver skriva av mig lite.

Känner oss lite frustrerad, pojkvännens mamma bor bara någon kilometer ifrån oss. Under 2½ år är hennes besök lätträknade, går att räkna på en hand. Är bara då jag fyllt år som dom kommit förbi, sen en-två gånger spontant. Vi har bjudit ner dom flertalet gånger.
Anledningen till att hon inte kommer är för att hon är allergisk mot djur, vi har en hund och två katter. Hon skyller gärna på våra katter.
Nu undrar ni säkert varför vi är frustrerade när hon är allergisk, rätt bra anledning att inte komma förbi?

Det är så att hon åker utan problem och hälsar på pojkvännens två barndomskompisar istället, där finns två hundar, två katter och de städar betydligt mindre än oss. Vi vädrar också mycket mer.
Deras katter fäller dessutom jättemycket och ena mjällar väldigt mycket.

Hos oss har hon aldrig fått någon reaktion medan hos dom har hon fått rejäla reaktioner, hos oss stannar hon högst en timme medan hon kan stanna två-tre timmar till hos dom efter att hon börjat reagera på deras djur.
Då får hon så kraftiga reaktioner att det sitter kvar flera timmar efteråt.
Hon reagerar inte ens i närheten av lika kraftigt hos oss, aldrig gjort. Hon kan känna av djuren men inget mer än så.

Det som med är frustrerande är att hon kan skicka flera gånger, "kan inte ni komma" m.m. "Vill inte vovven komma och hälsa på mig" m.m. Hon vill jättegärna gulla med vår hund men kan aldrig komma själv utan förväntar sig och halvt kräver att vi alltid ska komma till dom. Vi ska komma till dom för att hon ska få gulla med vår hund, inte för att hon vill träffa oss. Vi har inget otalt eller så, det att vi ska komma med vår hund har blivit extremt sen de fick ta bort deras egna hund.
Förstår att det handlar om en saknad, men varför inte komma till oss om det är så viktigt att hälsa på hunden? 
De kommer alltid med någon ursäkt till att inte hälsa på, men till pojkvännens kompisar kan de åka till flera gånger i månaden rätt som det är.

Känner oss så frustrerade på hennes dubbelmoral!

Annons:
mytolino
2015-07-18 08:10
#1

Skit i henne bara. Hon visar uppenbart att hon inte "orkar/har tid" med er. Ödsla inte er värdefulla tid på en sådan människa, mamma eller inte. Hon får väl gå miste om ert härliga liv :-)

Velinga1984
2015-07-18 08:23
#2

Jag har liknande situation, och har mer och mer valt bort kontakten. Det blir i princip bara inbjudan när det gäller mina barn tex kalas och jul. Till vårt firande av förlovning och sedan även bröllop är hon, med flera, inte bjudna :)

Dumpuck
2015-07-25 16:23
#3

#1 Mitt i allt detta så står pojkvännen och hans familj väldigt nära varandra, han har sagt ifrån rejält nu för någon dag sedan och hon sa att hon förstod vad han menade på samt att det skulle ske förändring på det.
Nu har hon istället inte frågat något alls om vi kan/vill komma… Vet att både pojkvännen och hans mamma skulle båda må väldigt dåligt om kontakten bryts eller de blir osams på något sätt, så det är lite jobbigt situation på den fronten.

#2 Det är riktigt frustrerande, har flera gånger använt min mamma som exempel. Hon gillar vår hund jättemycket (hon gillar honom mer än vad pojkvännens mamma gör dessutom) och blir jätteglad varje gång vi är förbi och han får följa med, men aldrig att hon skulle tjata till sig honom. Hon vet att han följer med när han gör det och accepterar när han inte gör det.
Hon uppskattar våra besök jättemycket vare sig hunden är med eller ej, hon tjatar inte att vi ska komma eller så utan det är bara så vi är i min familj. Man kommer förbi då man har tid, det tjatas inte om det.

Tycker ni gör rätt att inte bjuda in dom, kan man inte engagera sig utan bara kräver av den andre så behöver man inte vara delaktig vid sådant här heller.

Upp till toppen
Annons: