Annons:
Etikettdejting
Läst 2908 ggr
[Anamalar]
2015-07-18 00:23

Chatta med kille

Någon som har tips på frågor och samtalsämnen som man kan använda sig av när man chattar med en kille som man inte har träffat ännu, men som man tycker är intressant. Hur ska man få konversationen att flyta på och prata om mer saker än vad man gör och så. Om man sedan vill åka till en annan stad för att träffa killen (inte jättelångt) vad ska man säga till sina föräldrar? Vill helst inte prata om det hela så mycket om det inte skulle bli något eller så. Tycker inte de behöver veta exakt vilka jag träffar hela tiden så hur förklarar man var man är och varför (några undanflykter?)? Dessutom vill jag fråga er killar vad ni uppskattar för komplimanger och smeknamn? Jag är 18 förresten om det har någon betydelse 🙂

Annons:
Hoseok
2015-07-18 00:27
#1

Jag tycker att sådant ska komma naturligt. I alla fall när det gäller mig själv. Jag vet att vissa har svårare att komma på saker, men för mig så är det så att om jag inte har något att säga, så finns det inget att säga, så varför ska man tvinga fram något? 

Det kanske inte var till så stor hjälp, men ville bara dela med mig av vad jag tycker om det. Lycka till med honom!

P.S. Om du är 18 så ska du inte behöva berätta för dina föräldrar, tycker jag.

Haku
2015-07-18 00:42
#2

Om du är 18 år så räknas du som vuxen varför skulle du behöva berätta för dina föräldrar?

Att träffa en man aldrig mött förut över internet kan vara fantastiskt men också hemskt. Jag skulle aldrig träffa någon från internet utan att så mycket som möjligt kolla upp att personen är ärlig och träffas på ett offentligt ställe där det finns annat folk omkring. Gällande tips om vad du ska säga/skriva, låt det komma flytande det kommer inte låta "naturligt" om du skriver vad andra tipsat dig om. 

Du vill fråga killarna vad dem tycker om för komplimanger & smeknamn det är också något jag ville påpeka, vad några killar här på forumet tycker är ju egentligen inte relevant någon här kanske tycker om att bli kallad sockerbit men han du gillar kanske skulle känna sig förnedrad det går inte att säga riktigt om du inte frågar han själv testa dig fram?

[Anamalar]
2015-07-18 00:57
#3

Tack för era svar 🙂Det är nog egentligen inte så att jag inte har något att fråga om, jag är nog bara för feg för att fråga 😊Jag vill inte fråga för personliga saker så att jag skrämmer iväg honom… Vi har ju inte pratat så lång tid ännu. Vi skulle absolut träffas på en offentlig plats (typ café eller park eller så). Angående mina föräldrar så är de väldigt frågvisa av sig. Ska jag in till stan vill de veta vad jag ska göra och vem jag ska träffa osv. och jag tror egentligen att de skulle vilja veta om jag åkte till en annan stad. Jag har svårt att komma med en ren och skär lögn om vad jag har gjort (hatar att ljuga), men skulle egentligen bara vilja låta dem tro att jag träffat mina kompisar eller så. 🙂 Tror det är sant att smeknamn och så måste komma av sig självt, men vet inte riktigt hur jag ska svara om han skriver något gulligt till mig, får väl som ni säger testa mig fram, kram funkar ju alltid  😊 Jag är helt enkelt lite rädd att vara för på och skriva för mycket och nära frågor…

Lojs
2015-07-18 11:20
#4

När jag lär känna någon brukar jag fråga typ "räkna upp topplistan över dina fem favoritfilmer/serier/skådisar". Inte för att jag bryr mig så mycket om deras exakta topplista, men det öppnar för diskussioner vidare om allt möjligt och personen brukar verkligen få tänka till vilket gör att man själv gör ett intryck med. =)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

ChristineL
2015-07-18 16:12
#5

Om konversationen inte flyter på naturligt så tror jag inte att man passar ihop, varken som vänner eller partners.
Sen ska du tala om för dina föräldrar var du ska nånstans, även om du är 18 så bor du fortfarande hemma och dom har rätt att veta var du är. Tänk om något skulle hända dig eller dom.
Vad ska du med smeknamn till? Han har väl ett namn eller? Och komplimanger ger man för det är något med personen man gillar, det är inget som ska komma från andra.

Upp till toppen
Annons: