Annons:
Etikettleva-tillsammans
Läst 6959 ggr
tara15
2015-07-23 19:31

Hur lång tid tills ni flyttade ihop?

Min kille och jag har varit ihop i några månader nu och jag skulle gärna vilja flytta ihop med honom.Vi har inte riktigt pratat om det, inte mer än att han nämnt att det hade varit trevligt att bli sambor någon gång medan jag inte sagt någonting alls. Jag vågar inte riktigt ta upp det med ihopflyttning med honom eftersom jag inte vill vara påflugen eller tränga mig på.

Han har egen lägenhet så vi skulle ju kunna flytta ihop hos honom om vi ville.

Hur lång tid var ni tillsammans innan ni flyttade hop?

Annons:
Sarah
2015-07-23 19:36
#1

Första gången efter mindre än ett år. Då var det lite för att vi var tvungna att minska våra levnadskostnader. Flyttade isär mindre än två år senare igen. Sen var vi särbos i sex år till och nu har vi precis flyttat ihop igen. Nästan 9 år tillsammans tycker jag var lagom innan det var dags :D Hade förmodligen varit särbo ett tag till om det inte var för att vi ska ha barn nu.

Aleya
2015-07-23 19:37
#2

Man bör prata innan man flyttar. Och efter några månader låter lite tidigt.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Fridaaaa
2015-07-23 19:40
#3

Sambon flyttade till eget 2 år efter att vi blivit tillsammans men jag skrev mig inte här förrän 1-2 år senare, men bodde nästan här innan dess. Så när vi varit tillsammans 3-4 år :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

tlover
2015-07-23 19:42
#4

Ca 6 månader efter att vi hade blivit ihop så hade jag sagt upp lägenheten men jag sov hos min man (då pojkvän) sen efter bara några få månader.

l'm back

[WickedAlly]
2015-07-23 19:43
#5

Efter tre dagar 😊
Bodde 42 mil från varandra, jag åkte ner och hälsade på vad jag trodde på sin höjd skull bli en sommarromans. Sen åkte jag aldrig hem igen, fick jobb där nere veckan därpå och då skrev jag över adress och allting i samma veva. 
Tanken var att jag skulle åkt hem men när ingen av oss ville det så bestämde vi oss för att tuta och köra. 

Men, det gäller ju att prata om det och har det inte kommit till den punkten då man kan säga det rakt ut så bör man kanske vänta en stund till :)

panini
2015-07-23 19:56
#6

Jag kan svara för mina äldre syskon här ;) Jag vet att min bror "flyttade" nästan in till sin sambo direkt. Han hade kvar sin lägenhet och allt, men han var aldrig i den :P

Min äldre syster var det nästan samma sak med, "flyttade" in efter någon månad, men hade fortfarande grejer hos mormor/hemma!

Annons:
Skogsraah
2015-07-23 20:03
#7

I mitt nuvarande efter fem månader officiellt, men vi bodde typ grannar så han var ändå alltid hos mig :) Mitt ex träffade jag när jag var 17 och flyttade in i samma veva jag blev 18.

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

IceTee
2015-07-23 20:15
#8

Vi hade flyttat ihop efter ungefär ett år, men tyvärr är livet inte så lätt och vi kan inte få tag på ett boende…

Medarbetare på Skor iFokus

tara15
2015-07-23 20:16
#9

Tack för era svar, alla ni som svarat.

Vilken skillnad det var gällande tiden ni flyttade ihop. Jag förstår att vi måste ta upp frågan lite närmre, jag vet inte varför jag är så himla nervös över det men det är ett stort steg förstås 🙂.

Vi bor i olika städer och ses inte så jätteofta, kanske är det därför jag så gärna känner för att flytta ihop och vara mer med honom men samtidig är jag rädd att bli för bunden till honom genom att flytta till en stad jag inte känner någon utom honom.

IceTee
2015-07-23 20:18
#10

#9 du kan ju ta upp det på ett lite avslappnat sätt, att börja med: "tycker du inte det är jobbigt att bo så långt ifrån varandra?"

Medarbetare på Skor iFokus

[Kaoskaos]
2015-07-23 20:43
#11

5 månader och det funkar klockrent än idag 1,5 år senare ! Killen innan ville jag aldrig flytta ihop med men min nuvarande känndes allting rätt

FjantYoda
2015-07-23 20:51
#12

först var vi tillsammans 1 år, gjorde slut, blev tillsammans igen och flyttade ihop ca 6 månader efter det, bodde ihop i 2,5 år och har nu separerat. 

Flytta inte ihop fören du vet att ni kan prata med varann ordentligt även om problem i förhållandet är väl mitt tips, suger verkligen att bo ihop med någon som absolut inte går att ta en diskussion med och det är ju omöjligt att man tycker precis lika om allting.

https://www.instagram.com/aros_yoda/

Honestyisdead
2015-07-23 21:12
#13

Efter ett och ett halvt år.

Annons:
Fluffinen
2015-07-24 00:20
#14

Haha ja asså jag bodde tillsammans med min pojkvän två år innan vi blev tillsammans så för oss var de väll bara självklart att fortsätta bo ihop cx men jag hade känt han som vän i 2-3 månader sen erbjöd han mig att flytta in hos han eftersom jag bodde i en annan stad men vi gick på samma gymnasium och åka buss 6 timmar om dagen var lockande att slippa. Så jag tycker de inte är konstigt att flytta ihop tidigt så länge de känns rätt.

mollyt
2015-07-24 07:15
#15

Hm, efter ca ett havlår uppskattningsvis. Men då var jag nästan alltid hos honom på vardagarna, vi bodde väldigt nära varandra och sov gärna tillsammans. Jag hade en väldigt dyr studentlägenhet och vi resonerade att vi ändå ville vara tillsammans och kunde dela på halva hyran(!) om jag flyttade till honom. Så jag hyrde ut min lägenhet ett år för att "provbo" som sambos. Fungerade jättebra! Nu många år senare är vi gifta och har köpt en gemensam större bostad.

obstitant
2015-07-24 08:52
#16

Drygt ett år, vilket kändes lagom. I samband med det skaffade vi en gemensam lägenhet vilket jag tror är bättre än att flytta in till den ena eller andra. Vi fick inte tillgång till lägenheten på en gång, så han flyttade in hos mig en kort period vilket var rätt jobbigt ärligt talat. Vi hade båda bott ensamma ganska länge, och hade våra ovanor och idéer om hur det skulle vara, och jag hade väl ganska starka känslor kring att det var MIN lägenhet, mitt hem, min borg, och dessutom var den inte så stor, så det blev en del gnissel i början. Men när vi väl flyttade till "vår" lägenhet blev allt mycket bättre.

Gaara
2015-07-24 12:05
#17

Med första sambon som även var min första partner så flyttade vi ihop efter ett och ett halvt år. I mitt nuvarande förhållande där allt har känts totalt rätt redan från början så flyttade killen in 11 månader efter att vi börjat umgås, ett halvår efter att vi blev officiellt tillsammans. :) Men bara någon enstaka vecka efter att vi hade börjat umgås så sa jag att jag tyckte han kunde flytta in här. Vi kom ju så bra överens och han ville flytta hemifrån och jag behövde lite hjälp med hyran. :) Men så insåg vi en stund efter det att vi skulle bli mer än bara vänner och då ville vi i alla fall vänta lite till. :) Så på min födelsedag i maj så fick vi garagenycklarna (Jag hade inget garage innan men fixade ett till när han skulle flytta in då han har bil) och sedan dess har han inte gått hem. :) Vi sågs ju varje dag innan det ändå, bara att han varje kväll (utom på helgerna) gick hem till sig. Vi bor gångväg från hans föräldrar som han bodde hos då. :)

fruktgumman
2015-07-24 15:16
#18

Vi bodde såpass nära varann så det blev att jag sov hos honom redan från första helgen vi träffades. Jag väntade fyra månader innan jag sa upp min lägenhet där jag ändå aldrig vistades.

Ravynsfair
2015-07-24 15:45
#19

Jag och min nuvarande pojkvän har varit officiellt tillsammans sen mars och flyttar ihop om 3veckor ungefär. 
Vi bor 85 mil ifrån varandra, jag vantrivs här, vill flytta och plugga på annat håll, han kände att han vuxit ur sin lilla etta och ville flytta.
Skojade om att bli sambos eftersom det är svårt att hitta mindre lägenheter, de är oftast dyra och att vi båda skulle tjäna på att bo ihop.
Inte minst på resekostnadena eftersom vi sågs minst en gång i månaden. 
Hittade en 2a på 72kvm vid havet, rena drömmen och ja, vi bestämde oss för att bo ihop.  
(och plugga ska jag :3 )

Det får bära eller brista, vi är redo iallafall. 

Min förra sambo flyttade jag ihop med efter 10 månader, vi flyttade då båda hemifrån. Höll 2årsom sambos, sen gjorde han en planerad otrohet och jag drog 🙂

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

Åsa S
2015-07-24 17:31
#20

Nån månad efter vi blivit ihop så bodde vi varannan vecka i hans lägenhet och varannan vecka i min lägenhet men efter vi hållt på så i ca 6mån så bodde vi i stort sett bara i min lägenhet och några månader senare så flyttade han in för gott och vi gifte oss ca 10mån efter att vi blivit ihop.

Annons:
citytjejen
2015-07-24 19:39
#21

Efter ca 5 månader flyttade jag in hos honom (min dåvarande lgh var rätt liten och han bodde större). Vi bor kvar där och trivs jättebra!

/Christina

pälli
2015-07-25 07:37
#22

Första gången så typ efter en månad, men efter att känt efter och diskuterat det så insåg vi båda att jag flyttade in för att slippa min mamma. Jag flyttade in på tok för tidigt och förhållandet gick åt fanders (inte bara pga det). Jag flyttade till min kära mot igen, fick eget boende och så fann vi varandra igen (flyttade ut från sambon sista november och flyttade in till min egna lägenhet i mitten av januari i år).
Hann bo i min lägenhet i 3 veckor sen fann vi varandra igen, hans lägenhet skulle renoveras så han fick bo hos mig och när hans lägenhet vart klar i början av mars så flyttade vi ihop igen :)

Kändes fel i hans lägenhet, konstigt nog. Kändes som jag var en inneboende. Men jag stod ut, var inte så svårt egentligen. Jag vart gravid, vi fick en större lägenhet som vi båda står på nu så nu känns det som VÅRT hem och inte hans hem liksom :) Helt underbart!

Medarbetare på Chinese Crested ifokus.

Haku
2015-07-25 15:47
#23

Vi flyttade in hos varandra så fort vi kunde gick jättebra allt måste inte vara planerat in i minsta detalj nu har det gått flera år och det var ett bra beslut :)

men det ska komma naturligt om du tycker det till och med känns jobbigt att ta upp med honom kanske det inte är dags ännu kanske ska vänta lite mer :)?

Urhasten
2015-07-27 08:53
#24

Jag och min kärlek träffades i slutet av maj 2013. I augusti 2013 blev vi tillsammans som ett nålat datum. Vi har umgåtts varje dag sedan dess. April 2014 flyttade vi ihop och bor fortfarande där vi startade livet som sambos.

Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️

[Grädd]
2015-07-27 11:39
#25

Jag och mitt ex flyttade ihop efter 4 år. Hade väl tänkt göra det tidigare då han bodde hemma och även jag men vi båda pluggade så när jag fick ett heltidsjobb så flyttade vi. Jag och min nuvarande  partner har varit tillsammans i 5-6 månader men ska flytta ihop, han har bott utomlands och bor därför hemma nu och har inget eget så det har väl även en stor del i det hela. Han är dock här hela tiden så vi tänkte att varför inte.

Maria
2015-07-27 13:11
#26

Hade inte min man behövt göra lumpen (vi träffades strax innan) så hade jag kunnat tänka mig flytta ihop samma kväll😉

Nu flyttade vi ihop samma vecka som han "muckade" istället.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Gronstedt
2015-07-27 15:06
#27

Har inte flyttat ihop än, efter 16 år 😉.

Annons:
Michiis
2015-07-27 15:45
#28

Jag och min sambo flytta ihop efter 4 år tillsammans :)

// Michis

lekandur
2015-07-27 15:57
#29

Följde med honom hem för första gången den 31/5 2014 och sen dess har jag bott här!😃

Where you invest your love
you invest your life 

Allt oviktigt
2015-07-27 16:58
#30

Tog runt 6mån innan vi flyttade ihop

Vanja
2015-07-28 08:50
#31

Runt ett halvår skulle jag tippa på att det tog,

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

pyromanen
2015-07-28 15:37
#32

Min första pojkvän (relationen höll 5 år) vi flyttade alldrig ihop utan var särbo i var sin studentlägenhet. Den nästa (9 år ihop) flyttade ihop då vi skulle ha barn, efter 3 år. Nuvarande relation (15 år hittills) så flyttade han in hos mig efter 1,5 år.

fridarebecka
2015-07-28 15:50
#33

Efter typ 2 månader började jag lämna kläder där och det tog bara någon vecka innan jag fick en egen hylla i hans garderob. Men skulle väl kunna säga att det tog ungefär ett halvår innan jag flyttade in på riktigt.

Rivary013
2015-07-28 22:26
#34

Haha…tar jag och min sambo rekordet månntro? Jag flyttade in samma dag vi blev ihop, på andra dejten. Det blev liksom aldrig att jag åkte hem igen…

Jag var iofs på gång att flytta till samma stad så jag packade noga upp varenda grej i min nya lägenhet, men sov där sammanlagt två nätter. 6 månader efter att jag själv flyttat in, flyttade mina grejer in och mitt namn lades till på dörren.

Nu har vi varit tillsammans i tre år och har hunnit flytta till hus. Känns fortfarande lika bra - ibland känns det bara rätt :)

Annons:
Jazmin1e
2015-07-28 23:09
#35

Vi flyttade ihop efter 1 ½ år tillsammans, men det var bara för vi båda bodde hemma då och var tvungna att vänta tills vi gått ut gymnasiet.  Annars hade jag gärna flyttat ihop mycket tidigare. :)

LouiseKW
2015-07-29 10:27
#36

Första gången jag flyttade ihop med min dåvarande pojkvän var när vi hade varit ihop i 3 år. Bodde ihop i 2 år och sen kom vi fram till att vi var mer vänner än pojkvän-flickvän. Det tog slut och jag flyttade tillfälligt hem till mamma. Andra gången flyttade jag ihop med mitt ex efter 5 månader, det varade i 1 år och 10 månader. Dom bästa månaderna i vårt förhållande var dom fem första månaderna sen ett helvete. Med min nuvarande pojkvän så tror jag vi kommer flytta ihop snart trots att vi inte har varit tillsammans så länge, men att lägga nästan 6000 kr på en lägenhet man kanske sover en vecka totalt per månad i är dyrt! Men ska försöka dra ut på det ändå, har lärt mig utav förra förhållandet.

https://nouw.com/%C3%A4pplecider

Sajtvärd på Modelljärnväg

Therese
2015-07-29 11:51
#37

Efter drygt tre månader, jag har katt och kan därför inte vara hemifrån för mycket och för sambon tog det väldigt lång tid att åka till jobbet från min lägenhet medan det tog lika lång tid för mig att åka till jobbet från båda lägenheterna. Till slut sa vi att vi väl får flytta på katterna, och jag hyrde ut min lägenhet i sex-sju månader, sen skaffade vi en större lägenhet där vi fortfarande bor och vi har bott här i två år :)

Mona22
2015-07-29 12:04
#38

Min man bodde hemma när jag träffade honom men jag flyttade nästintill in hos honom från början. Det tog 3 år innan vi flyttade till eget .

Pauliine
2015-07-29 17:31
#39

Jag och min sambo flyttade ihop efter två månader tillsammans :) varit tillsammans ca 2år nu.

Medarbetare på träning -Instagram: PaulineSvorono

em.nord
2015-07-29 19:13
#40

Ca 3 månader tillsammans och bestämde oss nästan direkt att köpa hus. 3 år senare och barn och lika kär som då ♡

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

n00bArtWork
2015-07-29 19:39
#41

Efter några månader flyttade vi ihop men vi hade känt varandra sedan mer än 1 år innan vi ens blev tillsammans och jag var mycket hos honom och sen plötsligt inte och det kändes fel för oss båda.

Annons:
n00bArtWork
2015-07-29 19:40
#42

#29 Bokstavligen? Det låter spännande :)

[Forest]
2015-07-29 20:20
#43

Det tog inte lång tid redan första veckan var min man alltid hos mig, han sa upp sin lägenhet och vi flytta tillsammans på riktigt när vi vart tillsammans 4 mån, vi fick våran dotter nästan i 1 års present :) 

Tror man känner om det känns rätt har du egen lägenhet? Man kan sova även över hos varandra och dela på matkostnader mm för att känna efter lite samt lära känna varandras rutiner. 😉Lycka till

[Raubtier]
2015-07-30 15:15
#44

2 månader kanske, iom att vi bodde i olika städer och han jobbar i en tredje stad så blev det helt enkelt så att han flyttade hit.

[rumelle]
2015-07-30 15:23
#45

För oss tog det 6 år innan vi hade möjlighet att flytta ihop eftersom vi bodde i olika länder. Annars hade vi nog gjort det bra mycket tidigare.

tara15
2015-08-16 01:11
#46

Tack för era svar 🙂. Så fick man även en liten inblick i hur ni träffades också. Så söta berättelser 🙂

Han har nu tagit upp frågan flera gånger om att han skulle vilja bli sambo, samtidigt är han nog rätt rädd att han skulle tyck det var jobbigt att jag flyttade in till honom.

Han har egen lägenhet, det har inte jag. Jag har dessutom mer tillfälle att vara mer rörlig än han, som är mer fast i sin stad.

Men det går framåt i alla fall, även om vi båda tar det väldigt lugnt och försiktigt 🙂

Thotis90
2015-08-16 18:07
#47

Vi flyttade ihop efter 4 veckor då vi hade ett distansförhållande på nästan 50 mil och inte hade råd att hälsa på varandra, så han valde att säga upp sig och flytta in hos mig. Nu står vi här idag, 3.5 år senare, och har precis förlovat oss :-)

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

Daehyun_cheesecake
2015-08-17 20:44
#48

Haft ett förhållande i 4 och ett halvt år nu och kommer flytta ihop nu i oktober!

Blogg: http://nouw.com/KpopLove

Annons:
[scrappy]
2015-08-19 23:19
#49

2,5 år

Upp till toppen
Annons: