Annons:
Etikettförhållande
Läst 1653 ggr
GemTwist
2015-07-31 21:19

Han hör inte av sig

Hej, jag och en kille har varit på g ett tag. Vi har kysst varandra och sådant och jag kallar han pojkvän i mitt huvud, eller räknar han som det. I alla fall. Min mamma är bästa vän med hans mamma. Och de vet att jag gillar honom, och kanske att han gillar mig. I alla fall. Han hör aldrig av sig. Jag har alltid undrat varför, men inte brytt mig. Men idag sa min mamma när vi gick själva att Emma som vi kan kalla hans mamma, hade sagt till henne att min kille inte är bra på att höra av sig och det är därför han blivit dumpad i sina tidigare förhållande. Så ska jag oroa mig, eller inte? För när jag skickar på sms svarar han och han har skickar pussmun och skrivit gumman en gång när han skrev godnatt. Och han följer alltid med när våra familjer ska träffas vilket han inte gjort innan. Och då är det vi. Han är jätte snäll och omtänksam, han är dröm killen. Så, är det naturligt, eller ska jag oroa mig? Han är även väldigt dålig på att bestämma träff sa mamma

Annons:
Zepp
2015-07-31 21:30
#1

Vi killar är sådana.. eller iallafall jag och några till!

Såå.. en del av oss är sådana.. kan du stå ut med det så handlar det om att ta mer initiativ själv.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

dundeer
2015-07-31 21:34
#2

De är väldigt typiskt killar (och mig!) Att inte "ta första steget" när de gäller att höra av sig… 
Du kan alltid prata med honom och fråga hur det ligger till osv så slipper du ju oroa dig :)

Aleya
2015-07-31 21:38
#3

Du kallar han din kille… vad anser han? Bara för att man har kysst betyder inte det att man är ihop. Ni kanske borde göra klart innan om ni är tillsammans eller inte. Låter som många frågor men inga svar i ditt inlägg. Så prata kanske vore bra.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

LinaLj
2015-07-31 21:39
#4

Det beror ju på hur du är själv. Gillar du att ta initiativ och är framåt eller  föredrar du att vara den som är lite mer tillbakadragen eller vill du att det ska vara "varannan gång" som gäller?

Det finns inget rätt eller fel, men är båda personer som är lite blyga och tillbakadragna så blir det ju jobbigt eftersom det då inte kommer hända så mycket.

Det viktiga är att känna efter hur det verkligen känns. Precis i början av ett förhållande så är det lätt att acceptera de mest jobbiga saker hos sin partner. Men efter ett par månader så klättrar man på väggarna för att han aldrig tar första steget till kontakt. Så var ärlig mot dig själv om hur du kommer att tycka om det här om ett halvår och förutsätt inte att han kommer att ändra sig.

Biancaa
2015-07-31 21:39
#5

tror det är många som är så. både jag och min pojkvän är så, men såfort man hittar något att prata om så går det bra 😊 Men som #2 skrev, du kan fråga honom så du inte behöver oroa dig, men jag tror att i många fall är det inget att oroa sig över

dundeer
2015-07-31 21:44
#6

Jag vill iofs inte dra upp det men är det samma kille som i ditt tidigare inlägg så är det ju fortfarande en stor åldersskillnad och iomed detta tycker jag verkligen att du ska prata med han så ni är på samma vågplan!

Annons:
Upp till toppen
Annons: