Annons:
Etikettallmänt
Läst 2945 ggr
liindisen
2015-08-01 16:07

Hur ofta träffa föräldrar/vuxna barn?

Pratade med några och det var väldigt olika hur ofta de träffar sina föräldrar trots att alla av dem har föräldrar som bor rätt nära. Så skulle vara intressant att veta.

Hur ofta träffar du dina föräldrar, eller dina vuxna barn, ifall inte dina föräldrar lever?

Annons:
Aleya
2015-08-01 16:16
#1

Någon gång i månaden. Bor 20 mil ifrån varandra. Men pratar i telefon iaf en gång om dag.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Kalli
2015-08-01 16:17
#2

Åker hem 1-2 ggr per år, ibland har det blivit 3 på grund av begravningar ect. Min mamma brukar komma ner lika ofta och pappa i alla fall en gång per år. Så sammantaget träffar vi väl varandra 3-5 ggr per år. Men då blir det såklart lite längre och mer intensivt. Pratar i telefon gör vi oftast flera dagar i veckan.

Bor ungefär 100 mil från mina föräldrar.

[Tuulikki]
2015-08-01 16:20
#3

Oftast en gång i veckan.

Silent_Hill
2015-08-01 16:22
#4

1-2 gånger om året då dom bor ca 100 mil härifrån. Håller dock kontakt via facebook.

MVH Silent_Hill
Sajtvärd på Vetenskap & Bröllop
Medarbetare på Wicca

Honestyisdead
2015-08-01 16:24
#5

Nästan varje dag.

Åsa S
2015-08-01 16:30
#6

Det är lite olika1-3ggr i halvåret är det nog. Jag bor ca 1.5mil från mina förälrar. Men är ju svårt hinna allt i vardagen, man pendlar långt till jobbet, har en man man vill umgås med, fritidsintressen, styrelseuppdrag  mm. +mina föräldrar har ju en massa aktiviteter de med så det är inte alltid de är hemma.

Annons:
Skogsraah
2015-08-01 16:32
#7

Oftast någon gång i veckan. Nu kommer vi snart flytta 100 mil och kommer förstås inte träffa dem lika mycket. Hoppas varannan eller var tredje månad kommer fungera i alla fall! Är väldigt familjekär och har god kontakt med dem.

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

[Melbun]
2015-08-01 16:37
#8

Bor 10 min ifrån och vi har kanske setts 2+- ggr om året? Nu har vi sagt upp kontakten helt dock men min mamma som jag bor hos ser jag ju såklart varje dag ❤️

Tjeja
2015-08-01 16:41
#9

Bor 2,5 h resväg ifrån varandra mina föräldrar och jag. Har inte kunnat hälsa på dem på flera år nu av olika andleningar men istället har dem kommit till mig. Så vi har mötts kanske 2-3 ggr/år vissa år mer om möjligheten uppstår.

För övrigt pratar vi inte så mycket på telefonen utan mer skype ca 1-2 ggr i veckan vanligtvis.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

pyromanen
2015-08-01 16:54
#10

Föräldrarna 1g/år eller ibland 2. 10-12 timmars resa dit. Dom kommer alldrig till mig.

Jetaime
2015-08-01 16:56
#11

Eftersom jag lämnar av hunden på 'dagis' hos min mamma, så träffar jag dom en kort stund varje vardag. Hade det inte varit för det hade det definitivt inte blivit så ofta.

nottheonly
2015-08-01 17:18
#12

Försöker iallafall 1 gång i veckan, men det är inte alltid det blir så. Några gånger i månaden blir det iallafall 🙂

Jazmin1e
2015-08-01 18:59
#13

Bor cirka 25 mil ifrån varandra så inte så ofta.  Åker hem under jul- och sommarlov och mellan det kanske ses 1-2 gånger.  Har nästan daglig kontakt via facebook och sen ringer någon gång ibland.

Annons:
[Túrwen]
2015-08-01 18:59
#14

Bor i södra Sverige och föräldrarna i Stockholmstrakten så det blir ett par gånger per år bara. Det är alldeles lagom för mig

Scorpio97
2015-08-01 19:32
#15

Jag bor fortfarande hemma, men har tre äldre syskon som flyttat hemifrån.Äldsta brorsan kommer oftast hem vid högtider eller om vi ska göra något speciellt, medan den näst äldsta brodern samt syrran är hemma oftare. Syrran kan komma hem varje helg i perioder, samt är hemma över sommaren just nu.


//Jessie

Emelie-E
2015-08-01 19:48
#16

Jag bor granne med min mamma så henne träffar jag iaf några gånger i veckan. Trots att man bor vägg i vägg så träffas vi rätt lite. Min pappa har jag inte haft kontakt med på några månader men återupptog den för ca en månad sedan. Vi bor ca 10 min ifrån varandra men träffas väldigt sällan nu för tiden.

[Thiah]
2015-08-01 20:01
#17

Jag bor i ett annat land än mina föräldrar så vi ses ungefär var 3 månad eller mer sällan. 

Hade vi bott i samma stad hade vi träffats säkert varannan vecka i alla fall. Jag gillar att umgås med mina föräldrar.

Haku
2015-08-01 20:15
#18

är vuxen och träffar min mamma som det ser ut nu 1-2 gånger i halvåret, men ibland mer sällan och ibland mer ofta. Min pappa träffar jag några gånger om året. Det har bara blivit så varken mina föräldrar eller jag känner något större behov av att träffas mer än så!

Zadeira
2015-08-01 22:30
#19

Bor ett område ifrån varandra så vi ses ett par gånger i veckan. Oftast är det bara korta stunder då man kikar förbi och ska hämta/lämna något, berätta något lite snabbt eller bara är ute och promenerar och vill ta en kopp kaffe.

LinaLj
2015-08-02 23:35
#20

Jag och min mamma (min pappa är död) träffas och äter middag eller lunch minst en gång i veckan och på sommaren brukar hon komma ut till mig i alla fall en gång på helgen. Sedan pratar vi i telefon varje dag.

Annons:
Ravynsfair
2015-08-03 00:06
#21

Just nu träffar jag mamma och de 2 ynsta av mina syskon kanske en gång/v i snitt? för att hjälpa till att klippa klor på kaniner/städa burar osv. 
(har 2 kaniner som bor hos mamma för småsyskonens skull + att jag inte har möjlighet att ha dem hemma)
De bor 2mil bort. 

Pappa träffar jag iprincip aldrig och även han bor ca 2 mil bort. 
Har inte kontakt med honom mer än nödvändigt, knappt det ens. 

Flyttar 80mil om 1,5vecka och då lär vi väl ses vid högtider antar jag. 
Första resan tillbaka blir vid jul då både mormor och morfar är dåliga, kanske blir sista julen med dem. 
Annars hade jag inte åkt ner då, jag är inte särskilt familjekär och träffar oftast familj enbart för att jag måste. 

Lillasystern som flyttat hemifrån är hemma varannan helg ungefär och hon bor ca 9mil bort. Hon gillar att spendera tid med våra yngsta syskon.

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

Jojaton
2015-08-03 00:43
#22

Bor 20-25 minuter med bil från mina föräldrar, träffar dom 1-3 gånger i månaden ungefär, pratar med dom via telefon/sms/facebook minst en gång i veckan, ibland mer ibland mindre. Bor i samma stad som farmor och farfar, brukar åka hem till dom och äta kvällsmat tillsammans med två av mina farbröder alla söndagar som jag inte jobbar/är upptagen med annat - så träffar dom ungefär två gånger i månaden också.

Johanna - Instagram

Portie
2015-08-03 01:08
#23

Min mamma träffar jag oftast en gång i veckan men kan dröja längre ibland. Pappa träffar jag kanske var 3e månad ca.

[Devya]
2015-08-03 09:12
#24

Min mamma träffar jag 1 gång om året och min pappa har jag träffat högst 6 gånger i hela mitt liv.

Fridaaaa
2015-08-03 10:21
#25

1-4 ggr/månad, lite olika. Mina föräldrar bor 6 mil bort.
Sambon träffar sin mamma nästan dagligen, bor 500 meter bort. Hans pappa träffar han runt 2-4 ggr/månad, bor 6 mil bort.
Vi är 24 reso 25 år gamla :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Afturelding
2015-08-03 11:30
#26

Vi träffar våra föräldrar 1-2 gånger i halvåret, de bor alla åt helt olika håll (och minst 1½ timme bort). Nu på sommaren blir det oftare dock.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

citytjejen
2015-08-03 18:35
#27

Jag träffar min mamma 1-2 gånger i veckan (pappa lever inte längre).

/Christina

Annons:
Gaara
2015-08-04 17:28
#28

När jag hade mitt förra förhållande så träffade jag mina föräldrar så sällan som möjligt pga att min mor hatade min dåvarande (för att hon gillade min första kille så mycket och tyckte det var den andra killens fel att det tog slut trots att det var jag som gick från den ena till den andra) Så jag träffade mina föräldrar en dag på påsken, min födelsedag, min storebrors födelsedag, typ varannan midsommar, när morsan fyllde år (farsan fyller en vecka efter så de bruka fira tillsammans) samt julafton. Nu när jag har detta förhållande som jag har nu så blir det lite oftare. Blir mer spontant så svårt att säga om det är en gång i månaden, en gång varannan månad eller två gånger i månaden. :P Har i alla fall blivit kul att vara där igen och min kille älskar att vara där så det är ofta han som säger att vi borde åka dit och hälsa på. ;)

lkmf
2015-08-04 20:28
#29

Träffar mina föräldrar nån gång i månaden då vi bor en bit i från varandra

Livet är som en chockladask men vet aldrig vad man får/ Forest Gump

Mr.J
2015-08-04 20:45
#30

nån gång per år, bor iofs ca 28 mil från varann, ringer inte heller speciellt ofta, men då har vi aldrig varit direkt supertighta i familjen heller

[Outlawly]
2015-08-04 23:04
#31

Jag bor 50 mil från mina föräldrar. Träffar dem typ 2-3 gånger i halvåret. Valde 1-2 gånger I halvåret för det var väl närmsta alternativet

catcult
2015-08-04 23:15
#32

Varje dag, min mamma är min bästa vän. 🙂

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

Upp till toppen
Annons: