Annons:
Etikettfamilj
Läst 1150 ggr
Mirrorglace
8/1/15, 10:00 PM

sjuk familj

okej så, har flera gånger stött på att höra skitsnack om mej av min sk. "familj" vill bara veta om någon förstår sej på det här :)

jag är 17 år.

jag flyttade ifrån min mamma när jag var 2.5 år och har bott i fosterfamilj tills ja va 15.  jag strula mke så tillslut dom satte mej i sis låst i 9 månader.

min mor fixade då ut mej, 2014. tillägger att jag brukade träffa henne 1 dag varrannan månad hela livet. ingen super man då typ…

men iaf ända sen jag flyttat hem har det vart massa klag på mej hela tiden om allt och har flertal gånger hört när dem inte tror jag hör, har dock bra hörsel som fan typ, att dem gör narr av mej och behandlar mej som skit. typ skrattat ner på personen jag är osånt. som smuts och när jag typ e trött för kommit hem sent så segar att ta av skorna så har dem gjort det till ett skumt beteende hahah😃

 har aldrig behandlat mej som att hon verkligen vill ha mej lixom. Säger dom för det finns en äldre bror som är med o tycker de e riktigt kul,  en äckel gubbe som hon super med o slåss o kallar pojkvänn :) och han tror han har rätt o lägga sej i mitt liv och bry sej om saker jag gör o blabla,,,

 känner mej så välkommen, broder har tom bott med mej tills jag var  10 år

❤️

Annons:
Ebolaa
8/1/15, 10:58 PM
#1

Beklagar att du har det sådär, och nej det är inte okej det där! Jag tycker du ska säga till när dom pratar, att "DU HÖR VAD DOM SÄGER", så att de fattar att du inte är helt döv och faktiskt bor under samma tak som dem. 

Din bror tycker väl det är roligt eftersom han inte vet av något annat beteende, och när det kommer till din mammas "äckel-gubbe" så är det väldigt vanligt att folk som är fulla häver ur sig det ena och det andra, och i fyllan är det vanligt att folk hackar på varandra…

Ni behöver också vänja er vid varandra när ni inte bott med varandra på et väldigt långt tag.. Så sätt ner foten !!

Bättre att tända ett ljus än att förbanna mörkret.

Mirrorglace
8/1/15, 11:01 PM
#2

saken är ju den att sedan jag flyttade hem typ 1 år o 4 månader elle nåt så har jag bott hemma 50% kanske. och ändå förstår dem inte att dem gör något fel, utan tycker jag gör ännu mer fel. 

Sa till dem idag för blev fett sur o dem  blev helt tysta jag tänkte bara att de e nåt allvarligt fel, dem står ju inte ens för det -för dem vet skiten inte är sann utan deras fantasi värld !

❤️

Ebolaa
8/2/15, 4:47 PM
#3

Ja, det där är tyvärr inte ovanligt :/ de verkar inte riktigt som de mest trevliga eller förstående människorna, nej.. Det är inte alls okej av dem att hålla på på det där viset, och fortsätt sätta ned foten, men kom ihåg att inte bli likadan. Att du istället skulle börja hacka på dem för att de hackar på dig, det kommer bara göra sker och ting ännu värre, då kan saker och ting spåra ur helt..!

Du är en väldigt stark person, och fortsätt lita på din magkänsla om vad som är rätt och fel, och försök låt deras elaka kommentarer rinna av dig. Det är inte lätt, jag vet..!

Men av mina egna erfarenheter har jag lärt mig att människor som håller på förlöjligar eller hela tiden petar och jävlas med andra, är själva vääldigt svaga personer som antagligen själva blivit utsatta för samma sak av någon annan som de brytt sig om. Därför blir de också lite ställda när du sa ifrån.. Sen hjälper alkoholen defintivt till att bli en ännu jävligare person, eftersom impulserna försvinner och nerverna är på helspänn , plus att de får ännu roligare åt andras bekostnad när de druckit..

Tycker det låter illa att de är på det där viset, vad tänker socialen om din mammas hem riktigt? Och var bor du resterande 50%? Får du prata med någon annan vuxen som förstår dig bättre? :)

Ciao, kram!

Bättre att tända ett ljus än att förbanna mörkret.

Upp till toppen
Annons: