Annons:
Etikettförhållande
Läst 1805 ggr
Hope7
2015-08-24 20:44

Vet varken ut eller in...råd?

Hej,

Jag är så otroligt velig och vet varken ut eller in, så jag tänkte skriva av mig lite här och förhoppningsvis kanske få lite råd och tips från utomstående personer som varken känner mig eller killen jag dejtar.

För att göra en lång historia kort (med risk för att låta relativt barnslig….):
I Maj i år så började jag dejta en underbar kille som jag träffade över nätet. Det tog några veckor innan vi träffades i verkligheten och allt kändes bra så det blev fler dejter. Någonstans i mitten på sommaren började jag märka av att han blev mer kylig och verkade ointresserad. Det tog ett tag för mig säga hur jag kände, tyckte och tänkte, men tillslut frågade jag honom om han kanske ville fortsätta i sitt sökande efter en partner. Det ville han inte. Han ville ge oss en chans…eller "mer tid", som han uttryckte det. Han erkände också att han hade betett sig kyligare och mer avståndstagande då han trodde att jag inte var intresserad av honom…att han blivit "friend zon:ad", vilket inte var fallet. Vi pratade om det och beslöt oss för att ge det en chans till och fortsätta att lära känna varandra bättre. Problemet är att både han och jag är relativt blyga (eller han säger att han är det iallafall, vilket mycket väl kan stämma, men från en första anblick så ser han inte ut att vara det), han berättade också att han inte riktigt haft kär-känslor för någon av tjejerna i sina tidiga förhållanden. Detta gör mig självklart osäker. Jag vill inte gå in i något förhållande med en person som inte har känslor för mig. Känns relativt meningslöst. Jag har utvecklat starka känslor för honom. Han vet om hur jag känner, och har uttryckt att han  "tycker om mig väldigt mycket". Vi ses inte alls lika ofta längre. Kanske en gång i veckan till varannan vecka. Där emellan kanske vi sms:ar varannan till var 3:e dag. Med andra ord så har vi inte jättebra kontakt vilket gör det svårt att komma varandra närmare.

Är detta verkligen något som låter bra? Det känns lite som om vi står och stampar på samma ställe och inte kommer någon vart (jag tror jag kan ha mycket med det att göra då jag håller tillbaka lite grann eftersom att jag är så himla osäker på vad han är ute efter….en partner eller bara någon att ligga med). Vad kan man göra i en sådan här sits? Vilket sätt är ett bra sätt att lösa detta på?

Annons:
BlueAmazon
2015-08-24 20:59
#1

Om du känner sig osäker så borde du inte fortsätta. Du kommer hitta någon annan som blir "wow" för direkt och då tänker man inte på det med partner bildning, vill båda ha förhållande så blir det ett, tvekar man blir det mer en kompis relation på ett snett plan. Tänk över det och sen besluta dig! Är han inte heller säker så vet han inte om du är rätt heller. Nya chanser kommer. Lycka till!

[Udoon]
2015-08-24 21:08
#2

Tycker det låter som att du gett det en chans, men det är ju inte en persons ansvar att upphålla en relation.  Bättre att gå vidare än att slösa tid på det där. Låter inte som att snubben är särskilt intresserad, verkar nästan som han vill ha dig i reserv ifall han inte hittar någon annan😕

Hope7
2015-08-24 21:18
#3

Tack för era ärliga svar BlueAmazon och Undoon! Känns alltid bra att få en utomstående persons perspektiv på det hela.

#2 Det var lite det som jag var rädd för, att bli som en reserv ifall han inte hittar någon bättre. Har även sett att han har kvar sin profil på sidan där vi träffades. Känns ju sådär…😕

Loris M
2015-08-24 21:36
#4

Håller inte riktigt med ovanstående. Ert förhållande är fotfarande relativt nytt och ni kanske behöver tid till att lära känna varandra. Att du fått starka känslor men inte han kan ha skapat en obalans och kanske även skrämt honom. Men… en del människor har jätte svårt för att blir kära och behöver lära känna personen innan man överhuvudtaget kan känna något. En del blir nästan aldrig kära men det betyder inte att de inte kan älska. 

Jag har en bekant som berättade att hennes man sedan 30 år tillbaka aldrig varit kär i henne, men att de ändå älskar varandra djupt. Vi är olika och jag tycker att människor är lite snabba här med att säga: Gå vidare, slösa inte tid! o.s.v. Om du tycker att han är underbar så kanske det är ändå värt att ge det en chans? Och tid.

[Udoon]
2015-08-25 00:54
#5

#4 Har han kvar ain datingprofil och inte hör av sig låter inte som att han är rädd, tycker inte jag. Att dessutom fortsätta försöka få ett sådant förhållande att funka när den andra inte vill skjuta till sin del är något av det mest destruktiva man kan göra mot sig själv. När den andra personen är såpass sval i sitt intresse blir det lätt att man ger mer och mer av sig själv för att "förtjäna" deras kärlek, och att om man bara försöker tillräckligt mycket så kanske dom ändrar sig.   

TS säger ju dessutom att dom inte vill ha ett förhållande med någon som inte känner samma, och det tycker jag är bra, man ska inte "nöja sig" bara för att.

[silkesnosen]
2015-08-25 06:07
#6

Det kan mycket väl vara en varningssignal, men här är vi alla olika. Att ha kontakt var tredje dag och ses en gång i veckan..är ju en hel del kontakt..jag får ju panik när det ska pratas varje dag och smsas frekvent, då springer jag. Är en sådan som behöver utrymme för att känna något. Gå på magkänslan och på vad du tycker att du mår bra av.

Annons:
Gaara
2015-08-25 10:28
#7

För min egen del så känns det alltid så konstigt att läsa om folk som dejtar och som smsar varandra så himla sällan… Som att det inte finns något intresse eller känslor för varandra… Nu så behöver man ju inte vara extrema som jag och min kille var i början när vi kunde skicka 500 sms var till varandra per dag. :P Men då var det många som bara innehöll ett hjärta eller en smiley liksom. Men jag tycker det är konstigt att inte skicka några sms per dag om man nu är intresserad av en person, eller att ringa om man nu inte är så mycket för sms. Men alla är vi ju olika. :)

Jag tror det bara är du och han som kan avgöra om det är något att fortsätta satsa på. Fråga honom. Det är väl ändå det bästa?

Kajsami
2015-08-26 20:25
#8

Att ha kontakt var tredje dag och ses någon gång i veckan låter väl helt normalt?  Särskilt om det är ett relativt nytt förhållande.  Jag har varit tillsammans med min kille i 1,5 år och denna kontaktnivå är precis vad vi har. Fast då bor vi i närliggande städer, försöker ses varje helg, ibland blir det hela helger, ibland halva och ibland en enstaka dag i veckan. Han är inte så mycket för att ringa varje dag bara för att, och det respekterar jag. Alla är liksom inte så.  Och sms är han heller inte så mycket för. Men vi har ett jättebra förhållande iallafall.

[Sabina]
2015-08-27 04:56
#9

Jag tror det är väldigt olika hur man vill ha det med kontakt. Olika både i olika förhållanden men även vad man själv har för behov.

Jag och min kille smsar nästan varje vaken timme, om vi inte pratar i telefonen med varandra, vilket vi gör ca 5-6 timmar om dagen.
Går det mer än ett par timmar sen vi senast hörts av, känns det som om fruktansvärt lång tid förflutit så man nästan får abstinensbesvär efter honom 😃. Detta trots att vi båda har ganska stort behov av ensamtid och tanketid.
Så att träffas någon gång och smsa var tredje dag, är för mig och killen alldeles för sällan, då skulle vi nog bäda må dåligt och börja klättra på väggarna..

Tycker du att du och killen hörs av för sällan, tycker jag att du ska ta upp det med honom, så ni kan komma fram till ett gemensamt beslut som passar er båda.
För jag tror visst han kan vara seriöst intresserad av dig men han kanske har andra preferenser på hur ofta ni ska höras av och hur mycket kontakt som är "lagom"

Upp till toppen
Annons: