Annons:
Etikettförhållande
Läst 6492 ggr
Rainee
8/27/15, 7:36 PM

Hur ofta bråkar du och din partner?

Hej, jag undrar hur ofta du och din partner bråkar? Det kan vara om småsaker eller stora saker. Och vad anser ni är "för mycket"? Jag och min kille kan bråka ganska ofta om småsaker och ibland om stora saker, det tär väldigt mycket, speciellt eftersom de flesta gångerna problemen inte blir helt lösta utan mest tonas av i surhet.. Skulle vara skönt att snacka med andra om hur de har det!

Annons:
tlover
8/27/15, 7:43 PM
#1

I snitt blir det väl nått mellan var el varannan månad tror jag. Vi är ganska duktiga på att prata med varandra långt innan det blir bråk.

Blir det bråk är det alltid för att vi missförstått varandra.

l'm back

Rainee
8/27/15, 7:45 PM
#2

#1 Okej, hur ofta träffas ni då? Jag träffar bara min kille varje helg men vi håller kontakten via sms under veckan och då brukar vi alltid börja bråka om något litet..

[rumelle]
8/27/15, 7:46 PM
#3

Vi har aldrig bråkat om något.

tlover
8/27/15, 7:48 PM
#4

#2 Varje dag. Vi bor ihop och är båda hemma om dagarna (båda har delvis eget företag som drivs hemifrån och är delvis föräldralediga) och kvällar, helger m.m för den delen.

Är vi ifrån varandra mer än en timme saknar vi varandra, är vi ifrån varandra mer än 4 timmar ringer vi alltid varandra.

l'm back

Skogshumblan
8/27/15, 7:56 PM
#5

Vad är bråk och vad är olika åsikter som följs av livlig diskussion? Min särbo och jag bor ihop varannan vecka och vi kan tycka olika och ha högljudda diskussioner men bråkar anser inte jag att vi gör.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

IceTee
8/27/15, 8:10 PM
#6

Beror på ens definition av bråk. Bråk händer väl ett par gånger i månaden då jag har lätt att bli arg, ofta runt mensen. Tjafsar gör vi nog någon gång i veckan, ibland två eller tre gånger. Vi är rätt tjockskalliga båda två, hahaha Men vi somnar aldrig osams ändå

Medarbetare på Skor iFokus

Annons:
[Kaoskaos]
8/27/15, 8:42 PM
#7

Vi har varit tsm i snart två år och varit sambos 1,5 år och vi har bara bråkat EN enda gång och det var när vi båda slutade röka . Vi har aldrig haft en arg eller varit irriterade vid en diskution ! Vi pratar om allt och tar upp direkt om det är något vi funderar på osv. Vi kan prata om precis allt och vi tar det mest med en klackspark . Inte alls vad jag är van vid , för mina andra förhållande så har det varit bråk nästan varje dag . Jag och min sambo brister i samma saker som kan starta bråk därav tror jag att vi aldrig behöver bråka då vi är lika dåliga på tex att ställa skorna framför dörren osv ;) Helt underbart :D

fruktgumman
8/27/15, 8:47 PM
#8

Vi bråkar aldrig men tycker självklart olika om saker & ting. Men det löser vi genom att prata. Första halvåret bråkade vi dock men då var det viktiga saker som inte fungerade i kombination med att ingen av oss bott ihop med en partner tidigare. Det blev lite turbulent men efter det har vi inte bråkat och det är 17år sedan.

citytjejen
8/27/15, 8:58 PM
#9

Bråkat har vi aldrig gjort under våra snart fyra år tillsammans. Lite tjafs kan det ju bli nån gång ibland, men ingen av oss är speciellt "bråkig" av oss heller. Vi är bra på att kommunicera och det gör att bråk kan undvikas.

/Christina

obstitant
8/27/15, 11:10 PM
#10

Vi bråkar bara när vi är hungriga eller jag har pms. 😈 Småtjafsar gör vi ganska ofta, om saker som hur diskmaskinen ska fyllas eller att någons kläder ligger på golvet, men då är det ju mest att vi gnäller lite och suckar åt varann, vi är ju fortfarande på det klara med att vi tycker om varann liksom.  Och som sagt, de där riktiga bråken där vi höjer rösten åt varann finns det oftast fysiologiska orsaker bakom.

Rainee
8/27/15, 11:54 PM
#11

#3 Aldrig? Antingen är ni riktigt bra på att prata med varandra så fort det är något eller så har ni en stor brist på kommunikation typ..

#4 Naw, låter ju jättebra!

#5 Typ om någon tar illa upp och blir sur så ser jag det som ett bråk.

#6 Jo samma här typ, men träffar inte honom varje dag så vet inte om vi skulle bråka oftare då.. Vill inte heller somna osams men ibland kan han somna ifrån mig medan jag ligger och tjurar tills jag också tillslut somnar.

#7 Gud va skönt, har också haft flera sådana förhållanden när bråk var en del av vardagen, HELA tiden alltså. Det tar verkligen på sinnet och krafterna..

#8 Åh, låter som ni klarat er väldigt bra i alla fall!

#9 Avundas att ni är så bra på att kommunicera, jag och min partner har förlorat lite va det känns det som, väldigt tråkigt..

#10 Haha det där när man är hungrig känner jag igen ;) Ja, det är ju ingenting att vara orolig för, gör väl alla. Usch, hatar höjda röster, får ångest av det och min kille höjer nästan alltid rösten när han blir arg..

[rumelle]
8/28/15, 3:35 AM
#12

#11 Vi är bra på att prata. Kan prata om precis allt. Det är sällan vi har delade åsikter om något. Och om det händer så pratar vi igenom det, väger för- och nackdelar och kommer fram till en lösning utan att någon blir upprörd.

mytolino
8/28/15, 8:46 AM
#13

Vi bråkar nästan aldrig. Utan när något är fel så säger vi det, pratar on det och kompenserar. Vi har varit tillsammans i snart 2 år.

Annons:
mytolino
8/28/15, 8:46 AM
#14
mytolino
8/28/15, 8:46 AM
#15
sisela
8/28/15, 9:23 AM
#16

Vi har varit tillsammans i 8,5 år och jag skulle nog säga att vi har bråkat två-tre ggr. Vi skriker inte utan blir tysta och surar båda två tills nån lyckas bryta det och börjar prata om det. Då är vi båda så ledsna över att vi har surat att det blir ganska lätt att lösa konflikten. Annars, om nån säger nåt som råkar såra, så brukar den andra säga till, och så kan man säga "förlåt, jag menade egentligen så här, men kan förstå hur du menar och vad du känner"… Etc. Det räknar jag inte som bråk direkt. Jag tycker vi har blivit bra på att säga nästan på en gång vad som är fel, och den andra är ganska bra på att ta det.

Rainee
8/28/15, 9:31 AM
#17

#12 #13 Oj, drömmen typ, var glada att ni har sån bra kommunikation då! Beror väl också på vilken slags människa man är men ändå ;)

#16 Grattis till ett sånt bra och långt förhållande! Tycker att det där att ni surar bara är bagateller, jämfört med mitt förhållande så bråkar ni aldrig typ.. Ni verkar ha det bra och trivas samman :)

tlover
8/28/15, 10:14 AM
#18

undra hur olika defenerar bråk? (med tanke på att många säger att dom aldrig bråkar).

l'm back

Skogshumblan
8/28/15, 10:34 AM
#19

Ok enligt den definitionen bråkar vi kanske ett par gånger i kvartalet. Men då har vi ändå pratat och rett ut det hela om det går.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[Kaoskaos]
8/28/15, 11:01 AM
#20

#18 med bråk menar jag arga /irriterade diskutioner . Som sakt jag och min sambo har varit arga/irriterad en enda gång och det var när vi slutade röka . Det bråket slutade med att vi skrattade och gick vidare eftersom vi visste båda att det berodde på abstinensen . Så ja bråk för mig är om någon är sur och vi inte kommer överens vilket aldrig händer hos oss :) då vi är bra på att kommunicera och respektera varandras åsikter !

Annons:
[rumelle]
8/28/15, 11:44 AM
#21

För mig innebär ett bråk att man inte kommer överens och blir arga på varandra. Jag och min man kommer nästan alltid överens men ibland har vi delade åsikter om något. Då pratar vi lugnt om det och försöker komma fram till en lösning så att båda blir nöjda. Vi har aldrig blivit arga på varandra.
Vi har varit tillsammans i 11 år så det verkar ju vara ett fungerande koncept. 😛

Sarah
8/28/15, 11:58 AM
#22

Max en gång i månaden, ofta mer sällan. Händer bara om vi är trötta och stressade och det blir tjafs om småsaker.

SilverEmma
8/28/15, 1:12 PM
#23

Aldrig. Har varit riktigt sura på varandra 2 gånger under vårt förhållande, en av de gångerna är enda gången vi höjt rösten åt varandra., andra gången var det jag som lackade ur pga en miss i vår kommunikation.

Irritation kan givetvis uppstå, men 99% av de gångerna grundar sig i barnen.  Att vi är irriterade på barnen på något sätt men tar ut det på varandra istället. Men det leder aldrig till hårda ord eller någon konflikt, utan mest att den ena snäser på den andra utan anledning, sen pratar vi om det och sen är det löst.

Vi är ganska lugna båda två, jag har haft tidigare relationer som till 90% bestod av konflikter och hårda ord och jag vill aldrig ha det så igen. Vi är väldigt bra på att kommunicera och verkligen förmedla våra känslor och tankar.

Vi har nu varit tillsammans i 7,5 år och ungarna är 5 och 6. =)

Honestyisdead
8/28/15, 1:46 PM
#24

Jag och exet bråkade en gång på 3 år. Exet före det flera gånger i veckan.

Rainee
8/28/15, 2:01 PM
#25

Verkar som att många har hittat rätt och inte bråkar särskilt ofta alls!

#20 Jag definierar också som dig ungefär.

#23 Ja, har också haft sådana förhållanden, det jag har nu ligger någonstans mitt emellan det.. Kan bli mycket bråk, särskilt över text och ofta för småsaker. Grattis till två underbara barn, kul att ni överlevt och kämpat igenom er det tillsammans! 😃

#24 Oj, det var inte mycket. Flera gånger i veckan har nästan alla mina förhållanden bestått av, extremt utmattande.. Men trodde du hade någon partner nu?

Honestyisdead
8/28/15, 2:08 PM
#26

#25 Nej ingen partner nu.

Jag kommer aldrig igen stanna i ett förhållande som med ex två där man bråkar hela tiden. Lägger hellre tiden på bra förhållanden.

Rainee
8/28/15, 2:12 PM
#27

#26 Okej, nej inte jag heller, svårt dock att veta vart gränsen går, i mitt förra förhållande så bråkade vi varje dag men i det här så kan det hända 2-3 gånger i veckan kanske mer eller mindre. Mest om småsaker eller missuppfattningar som spårar ur..

Annons:
[Silverräv69]
8/28/15, 2:27 PM
#28

Vi bråkar nästan aldrig, vi kan ha hätska diskussioner och tjafsa med varandra..men vi bråkar aldrig. Ingen av oss är uppvuxna i familjer där problem lösts genom bråk och vi är båda sådana som backar när det blir för intensivt, vi är inte konflikträdda med varandra, men värnar mer om friden därhemma.

Under våra 12 år har vi haft ett storbråk som slutade med att jag bodde hos min mor i 1 vecka. Hade en depressions-period också, där jag kunde få vredesutbrott av allt och då gick maken hemifrån vid 3-4 tillfällen.

Rainee
8/28/15, 2:29 PM
#29

#28 Okej, allt som allt verkar ni ha klarat er bra! Va kul att alla verkar ha så bra kommunikation med varandra 🙂

tlover
8/28/15, 2:32 PM
#30

#28 "vi kan ha hätska diskussioner och tjafsa med varandra"

Det kallar jag att bråka.

För mig är att bråka allt från att ha en diskussion med negativ utstrålning till att kasta saker eller mer som svar på min egen fråga i #18

l'm back

[Silverräv69]
8/28/15, 2:40 PM
#31

#30 Vi uppfattar alla bråk olika, men för oss är det ovannämnda inte bråk..men du har rätt i vilken energi man lägger ner i det och vilken utstrålning man själv har. Man kan också bara avbryta det när man känner åt vilket håll diskussionen går, ge varandra space för eftertanke.

Tjafs kan leda till bråk, eller skratt med glimten i ögat..beror helt och hållet på situationen.

Kommunikation är jättesvårt i en relation och det är ett av hörnstenarna man måste jobba på heeeeela tiden. Svår balansgång, men stora belöningar när man lyckas.

NoEnd
8/28/15, 6:59 PM
#32

Jag och min pojkvän bråkar tyvärr ganska ofta. Så jag vet helt hur du menar att det är utmattande i längden!

[HammyPaws]
8/28/15, 9:04 PM
#33

Min kille och jag bråkar ganska ofta. I dåliga perioder cirka 4 dagar i veckan (då är det riktiga bråk, där jag skriker) (dock skäms jag alltid efteråt och ber om ursäkt). Mest för att jag är instabil och kommer ifrån en väldigt snäsig och bråkig familj så jag har liksom aldrig fått lära mig att lösa konflikter på annat sätt. Detta är något jag försöker jobba på varje dag, men det är otroligt svårt. Jag kan bli hysterisk för saker andra bara hade blivit lite irriterade på. Jag har fått en remiss till sjukhuset dock för både jag och läkaren på VC misstänker antingen ADD/ADHD eller kanske Borderline

Men vi somnar absolut aldrig osams utan bråken varar i max 20 minuter och vi har väldigt bra kommunikation och även fast jag är hysterisk förstår min kille varför jag känner som jag gör. I bra perioder bråkar vi bara ett par, tre gånger i månaden. 

Imponerande av er som aldrig bråkar med era partners! Jag önskar att jag också var sådan.

Thotis90
8/29/15, 8:53 AM
#34

Vi bråkar väldigt sällan, likadant med tjafs. Det var en del förut, men jag hittade roten till det och det har avtagit helt nu.

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

Annons:
Sarah
8/29/15, 9:14 AM
#35

Kallar också hätska/irriterade diskussioner för bråk. Kommer heller aldrig igen stanna i en bråkig relation. Inte för att jag tänkt ha någon annan relation heller :p men säger som Hera, lägger hellre min energi på en bra relation.

[Thiah]
8/29/15, 10:07 AM
#36

Tjafs och smågnat händer någon gång i veckan kanske. Mest om vi är trötta,stressade och liknande. Bråkar gör vi kanske max varannan månad om ens det. Småtjafset tar bort de allra flesta oroshärdar

Vyer
8/29/15, 10:08 AM
#37

Med min ena partner bråkar jag ytterst sällan - vi har konflikter men det är sällan regelrätta bråk. Vi är inte osams när det sker. 

Men min andra partner är det mer bråkigt nu för tiden, vi har problem i relationen (ofrivillig distans pga jobb och sådant som är svårt att ändra på just nu) och det spiller ut i en massa småbråk när vi väl ses. Det är lättare att ta ut känslorna på något konkret liksom - till exempel städning.


tötenöten
8/30/15, 7:23 PM
#38

Jag och min pojkvän har varit tillsammans i snart 1,5 år och jag skulle nog säga att vi bara haft 2 bråk och sedan knappast alls några konflikter alls. Vi går ihop på ett ovanligt bra sätt även om vi är överrens om otroligt lite så leder det aldrig till någon konflikt. 

Dock är vi ju fortfarande väldigt unga så vi får ju se hur det blir i framtiden :)

Råttor, råttor och lite mer råttor!Hjärta

Rainee
8/30/15, 8:07 PM
#39

#32 Ja, brukar ni lyckas lösa det oftast då? Jag försöker att alltid få oss att lösa det, annars blir det väl så att vi bara låter varandra vara ett tag istället..

#33 Oj, det måste vara jobbigt för både dig och honom. Kan förstå på ett sätt då min pojkvän har aggressionsproblem och han måste alltid kämpa med dem för oss. Vilken tur att du har en kille som förstår dig ändå trots att det blir så!

#34 Roten? Åh, mystiskt 🤐

#35 Förstår, har du varit i sådana relationer förut? Vill du inte ha någon relation alls?

#36 Det låter rätt normalt enligt mig 😉

#37 Jaså, är du polyamorös? Intressant, ja småbråk känner jag till alltför väl!

#38 Lika länge som jag och min kille då, men ni verkar bråka mycket mindre än vad vi gör i alla fall, men kan bero på att vi är inne i en sån period just nu också!

Sarah
8/30/15, 9:43 PM
#40

#39 ja jag har haft stormiga relationer. Inte värt det. Missförstånd, har varit tillsammans med min kille i 9 år nu och har inga planer på att byta ut honom :)

Spöket
8/31/15, 3:45 AM
#41

Vi har bara bråkat på allvar 1 gång på 22 år, smågnabbas gör vi väl nån gång i månaden men det är inte så att vi blir arga. Jag hade inte orkat med bråk i tid och otid, det hade tärt på förhållandet.

Multi vad?

Annons:
[Thiah]
8/31/15, 6:01 AM
#42

#39 känns helt normalt också :)

Kajsami
8/31/15, 10:34 AM
#43

Jag och min särbo har varit tillsammans i 1,5 år och träffas varje helg och ringer under veckorna. Bråkat har vi nog inte gjort någon enda gång , beroende på hur man definierar det (för mig är det när man är arga på varandra), men lite irritationer kan ju ske emellanåt. Typ att han kan säga till mig att inte bära soppåsen och en klädpåse i samma hand och jag säger att han är larvigt strikt och han svarar att kläder kan bli smutsiga och jag menar att de inte blir det. Eller lite tjafs om disken, han tycker att man skall diska i en viss ordning och jag blir irriterad och säger "Men diska själv då!". Eller att han höjer rösten mot mig när jag inte gör som han tycker och jag lugnt säger att att jag inte gjorde det och det för att … och att han inte har någon anledning att höja rösten och han ber om ursäkt. 

Jag ser inte detta som gräl, utan mer som småtjafs/irritationer.

mollyt
8/31/15, 12:27 PM
#44

Vi bråkar aldrig. Vi kan vara oense om något ibland (var 3:e månad eller mer sällan) men aldrig så att det blir bråk, inte ens om småsaker. Min man är väldigt kortvarigt sur så om han är sur över något så kan han säga det - typ om han haft en dålig dag på jobbet och behöver vara ifred en liten stund, sedan efter 5 min har det gått över och vi kan prata om det.

Generellt pratar vi om allt! Kommunikation är A och O! Om man ogillar något så säg det direkt istället för att gå och vara sur i hemlighet.

Rainee
8/31/15, 7:39 PM
#45

#44 Håller med också att man borde säga till direkt när det är något istället för att dölja det och vid ett senare tillfälle så exploderar allt bara ut! Hänt att min kille gjort så och säger varje gång att han ska säga till direkt istället om det är något, annars går jag ju runt och tror att inget är fel! 🙂

[LadyK]
9/1/15, 12:40 AM
#46

Aldrig, vi har en rak och ärlig kommunikation i stället.

Carrosh
9/1/15, 1:30 AM
#47

Väldigt sällan. Vi har en god kommunikation, är öppna och ärliga samtidigt som vi båda kan kompromissa. Visst kan man bli arg och tjurig ibland ändå, men några större bråk har vi aldrig.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Allt oviktigt
9/1/15, 9:21 AM
#48

Det händer verkligen inte ofta att vi bråkar. Det händer att någon av oss blir lite sur  men det går över fort

Annons:
IceTee
9/2/15, 9:41 AM
#49

Jag vill bara inflika att jag inte tycker det gör något att man bråkar ofta, så länge man är mer sams än osams och tillfällena man inte bråkar är så bra att de väger upp för det negativa. Mina föräldrar bråkar mycket och har alltid gjort det, men de väger alltid upp för det! De reser iväg tillsammans, de håller om varandra, de ber om ursäkt. Så länge man själv inte mår dåligt av det ser jag inget problem med att bråka ofta faktiskt. Men det är ju så länge man själv är ok med det!

Medarbetare på Skor iFokus

[Raubtier]
9/2/15, 2:23 PM
#50

Har Borderline och får därför utbrott ganska regelbundet (blivit bättre med höjd dos) så innan bråkade vi ganska rejält och ganska ofta vilket resulterade i slagsmål. Nu är det mindre sällan och inte att vi slåss mer en het diskussion tills någon av oss lämnar rummet.

[Forest]
9/2/15, 6:40 PM
#51

Oj inte ofta alls, tjavs kan det väl bli någon gång var 3:e månad men bråkar det gör vi aldrig då efter 14 år är vi ännu bästa vänner och trivs med livet hemma lugnt och skönt. 😃

Rainee
9/2/15, 7:19 PM
#52

#49 Ja det har du rätt i, sålänge det inte går överstyr och att man fortfarande känner att det är värt. Men inte så kul i längden kanske, förhoppningsvis så har man bara hamnat i en sån period och sedan går den över!

#50 Va? Slogs ni? Det kan ju inte ha varit så kul.. Gud va jobbigt, tur att det går bättre nu i alla fall!

#51 Skönt ju! 🙂

IceTee
9/3/15, 12:20 AM
#53

#52 när jag ätit diverse mediciner pga min adhd har mitt humör varit riktigt dåligt i perioder och det har hänt att vi tjaffsat varje dag i flera veckor samt inte haft sex (knappt kelat med varandra alls) på månader. Sen har det varit perioder där vi knappt tjaffsar om något och har sex 1-2 gånger i veckan. 
Det är vetskapen om att de där bra perioderna alltid kommer som får oss att härda igenom de dåliga. Dock kräver det ju att man faktiskt vet att man har bra perioder också!

Medarbetare på Skor iFokus

[WickedAlly]
9/3/15, 11:24 AM
#54

Vi bråkar väldigt sällan, kanske någon gång vi tredje månad men istället uppstår det just nu mycket onödigt gnäll på varandra. Vi har precis fått vårt andra andra på 16 månader och livet är lite hejsansvejsan just nu även om det i mitt tycke ändå går riktigt bra. Lägger sedan till kraftig migrän och diskbråck för makens del, och sömnbrist deluxe för min del. Och en extremt tålamodstestande ettåring. Blir en grumlig soppa det där. Men vi ber alltid om ursäkt snabbt när vi inser att vi gnällt i onödan, och det är ju alltid något i alla fall.

Rainee
9/3/15, 10:17 PM
#55

#53 Oj, ja men vi har också dåliga samt bra perioder. Har precis haft en dålig period och jag tror det börjar gå uppåt! Hur går det för er just nu då? 

#54 Jag kan förstå det! Att ha barn tillsammans är nog väääldigt påfrestande för er båda, men det verkar ju gå bra. Klart att det blir lite gnäll, men eftersom ni verkar säga förlåt etc. så säger jag grattis till ett sånt lyckat förhållande! Många par knäcks ju just då första året med barn, kul att ni kämpar på! 😃

Annons:
[Raubtier]
9/4/15, 2:07 PM
#56

#52 Japp, så illa att polisen kom en gång. Resluterat i blod och blåmärken så illa var det. Men som sagt över nu så det är skönt! :)

Rainee
9/4/15, 4:11 PM
#57

#56 Men herregud o.o Vill inte döma men asså, shit.. Är ni verkligen bra för varandra? 😮

IceTee
9/4/15, 5:39 PM
#58

#55 just nu går det väldigt bra för oss, trots att vi stressar runt mycket! Vi bor inte tillsammans, men eftersom jag är sjukskriven och han jobbar hemmifrån spenderar vi mycket tid hos varandra. Nu har jag varit hos honom (Skåne, bor själv i Halland) i en och en halv vecka och vi tjafsade lite en gång när båda var stressade, men det gick över rätt fort. Det var ett tag sen vi hade det dåligt, och även då var det bättre än när vi haft det som sämst. Dock är ju båda villiga att jobba på problemen eftersom vi båda två inte vill ha bråken vi har och vi vet att det är bådas fel när vi bråkar

Medarbetare på Skor iFokus

JaguarMkVII
9/4/15, 10:23 PM
#59

Det händer väl nån gång att man ruttnar till på varann men det har aldrig gått så långt som gräl trots att vi varit tillsammans i över tjugo år. Senaste tre-fyra åren har varit tuffa med stora yttre påfrestningar från omgivningen. Vi pratar föräldrar som gått bort, sjukdom och missbruk hos anhöriga, arbetslöshet, osv. Ibland har det blivit för mycket av alltsammans och det går ut över partnern i ren frustration. När det händer så känner vi igen det och hugger inte tillbaka då det inte leder nånstans. Vi har alltid försökt prata med varann långt innan problem blivit ohanterliga för att försöka hitta nån vettig lösning.

Sen tror jag att man ska försöka välja sina strider och inte gå igång på småskit. Vissa saker vet hustrun att jag inte backar på och annat backar inte hon på vilket jag vet. Resor i jobbet är en sån sak, skulle jag tvingas sluta med det så får jag troligen totalt psykbryt men vi har mötts nånstans halvvägs. Nu reser jag max 60-70 hyfsat planerade dagar om året jämfört med de 120 oplanerade jag snittade årligen för sju-åtta år sen. Jag förstår att hon blev förbannad när jag drog iväg en vecka med två timmars varsel till nåt skithål bortom civilisationen…  

En annan sak är att inte fastna i vardagslunken vilket är lättare sagt än gjort. Det är så lätt gjort att fokusera på vardagen och glömma bort varann vilket gör tillvaron rätt trist.

Daehyun_cheesecake
9/5/15, 6:33 PM
#60

haft förhållande i 4år och aldrig haft något bråk. Visst kan man bli lite småsur ibland, men tycker aldrig det varit värt att skapa något bråk för. Gissar att min partner känner samma sak då vi kommer så bra överens.

Blogg: http://nouw.com/KpopLove

Rainee
9/6/15, 5:45 PM
#61

Blir så förvånad över alla er som bara bråkar väldigt sällan, näst intill aldrig. Jag har aldrig haft ett sånt förhållande då vi nästan aldrig bråkar. Mina två senaste förhållanden var kaos, det jag har nu kan vi bråka några gånger i månaden men inte lika illa som de andra.,

Daehyun_cheesecake
9/8/15, 3:09 PM
#62

#61 vad brukar ni bråka om? Går det att undvika?

Blogg: http://nouw.com/KpopLove

Annons:
Rainee
9/8/15, 5:56 PM
#63

#62 Mest onödiga småsaker, typ om han säger något i ett drygt tonläge och jag tolkar det som att han är sur så kan vi börja bråka om det. Det kan vara såna småsaker och ja det går att undvika men ibland är det även större saker som att jag t.ex. vill snacka om hans aggressionsproblem men det vill inte han och så börjar vi bråka om det. 

Igår bråkade vi lite, för han ville iväg och lana i helgen med sin kompis och han och jag träffas bara på helger då vi bor en liten bit ifrån varandra och det tycke jag var okej men jag frågade om han kunde sova hos mig från söndag till måndag så vi får träffas en liten stund i alla fall för annars träffas vi inte på typ 2 veckor. Och då kom han med en massa invändningar men jag förstod inte vad problemet var, jag frågar om han vill och det säger han att han gör men ändå så säger han "vi kan planera i veckan istället" eller liknande ursäkter. De får ju hela helgen så om han nu vill träffa mig som han säger så kan han ju åtminstone spara en dag/kväll + morgon till mig? 

Sorry för wall of text 😇

Therese
9/8/15, 6:00 PM
#64

När jag har pms typ, inte varje gång dock :P Det går över snabbt också!

Rainee
9/8/15, 6:03 PM
#65

#64 Jobbigt med pms, har som tur är aldrig haft det 😃 Du kan ju vara glad över att det går över snabbt i alla fall, min låtsasmorsa är inte att leka med innan mensen 😐

Lojs
9/8/15, 6:06 PM
#66

Jag och maken bråkar väldigt sällan, kanske en gång var 3-4 månad eller så. Vi har ett väldigt harmoniskt förhållande och mår båda väldigt dåligt av att bråka så vi brukar prata igenom saker lugnt och stilla med förståelse för hur den andra ser på saken innan det hinner bli problem. Vi funkar helt enkelt väldigt bra ihop och kan vara väldigt öppna med varandra, jag har inte haft det så här lugnt i tidigare förhållanden.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Rainee
9/8/15, 6:09 PM
#67

#66 Gud va skönt! Är lite avis då jag och min kille kan gå igång på riktiga skitsaker som inte leder någonvart förutom till jobbiga känslor 😕

Lojs
9/8/15, 6:14 PM
#68

#67 Jag vet hur det är, det bygger lätt upp frustrationer som gör att det aldrig riktigt löser upp sig. Jag har tyvärr inga tips att ge förutom de vanliga, att verkligen prata ut. Jag och maken pratar mycket om hur våra olika uppväxter fått oss att reagera på olika sätt i olika situationer. Till exempel så är jag ensambarn och när jag mår dåligt så stänger jag in mig i min bubbla och blir tyst, låser in mig i mitt eget huvud med mina funderingar, medan han som vuxit upp tight med sina syskon får ett behov av att prata när han mår dåligt, eftersom vi har så olika grund så har vi pratat mycket om varför vi blir som vi blir och kan undvika att få onödiga konflikter för att vi uppför oss på helt olika sätt utåt, även om vi kanske inte helt förstår hur insidan funkar hos den andre så har vi pratat om hur vi vill bli behandlade och kan hjälpa varandra igenom saker och ting.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Rainee
9/8/15, 6:19 PM
#69

#68 Ja det är verkligen inge kul. Men det hjälper när vi väl pratar ut som du säger, men när vi bråkar om småsaker kan det bli att man inte orkar "prata ut" varje gång så då blir det att vi bara sitter lite och tjurar ett tag.. Det hjälper ju inte precis att vi båda har haft en riktigt dålig uppväxt, han har aggressionsproblem och jag är en jättekänslig människa (inte som att jag börjar böla för ingenting men jag har lätt för att ta åt mig och har lätt för att få ångest etc.) med ganska stort behov av bekräftelse, vi är väldigt olika så det hela blir väldigt svårt! Han kan liksom bli irriterad på saker som att internet slöar och använda en irriterad ton i rösten vilket jag tycker är jobbigt då det även kan gå ut över mig om jag gör något fel då..

Annons:
Lojs
9/8/15, 6:36 PM
#70

Ni kanske behöver fundera över andra lösningar. Som att du kanske lämnar rummet om du märker att han blir irriterad, eller något annat sätt att liksom komma runt de värsta sakerna.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Rainee
9/8/15, 6:49 PM
#71

#70 Ja, men lättare sagt en gjort tyvärr 😕

Lojs
9/8/15, 6:51 PM
#72

#71 Absolut, man kommer in i mönster som är väldigt svåra att bryta.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Rainee
9/8/15, 7:02 PM
#73

#72 Så länge man fortsätter att försöka i alla fall, om man slutar försöka så är ju kommunikationen borta och då är det ju ingen idé att ha ett förhållande enligt mig..

sisela
9/8/15, 8:08 PM
#74

Om jag är på allmänt dåligt humör en dag så brukar jag säga det till min sambo, och poängtera att om jag råkar snäsa så är det inte pga av honom. Dessutom är vi båda snabba med att be om ursäkt om man råkat vara skarp i tonen, utan att det var meningen egentligen.

Rainee
9/8/15, 9:29 PM
#75

#74 Samma här fast min kille brukar inte säga det, och han kan bli på dåligt humör ganska snabbt också, för det mesta så märker inte ens han om han låter otrevlig i tonen..

Upp till toppen
Annons: