Annons:
Etikettvänskap
Läst 1262 ggr
Maja92
2015-08-30 10:13

Inte bjuden!

Hej! Såg på FB att en kompis till mig och sambon hade en fest och vi var aldrig bjuda. Detta är ändå några som är mer än bekanta, har både rest ihop och hjälpt till i deras boende med renoverongen osv. Alla andra par var bjudna förutom vi. Detta känns så jävla tråkigt. Hade ni väntat in rätt tillfälle att konfrontera när man väl möts, ta det redan idag eller rent av strunta i dom helt och hållet. Med dom så menar jag paret som inte bjöd in oss, dom andra vännerna har inte gjort något fel.

Annons:
Maria
2015-08-30 10:25
#1

Jag skulle frågat direkt. 

Personligen tycker jag det är bra att vara öppen och ärlig med sina funderingar och så slipper man ju gå och undra.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Omorika
2015-08-30 10:27
#2

Jag hade så fort jag sett det undrat om vi också kunde komma. Det är lätt hänt att man helt enkelt glömmer att skicka saker till alla. Det gör iaf jag och skriv därför oftast i mina inbjudningar att om jag glömt nån är det bara att säga till.

Maja92
2015-08-30 10:36
#3

Jag tycker väl mest att man inte glömmer ett par som ställde upp en hel lördag för att hjälpa dem att renovera. Speciellt inte när de bara var några veckor sedan vi gjorde de. Känns kränkande och uppskattningen är helt borta. Ska man umgås med folk som glömmer sina vänner?

Maria
2015-08-30 10:41
#4

#3 Innan du sitter och retar upp dig för mycket så fråga…. Det kanske finns en alldeles naturlig förklaring och gör det inte det så kan du ju förklara hur besviken du är.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

OlgaMaria
2015-08-30 10:45
#5

Ja, det är bra det som #4 skriver. Jag tycker du ska fråga. Det är bra för dig att veta vad det beror på, oavsett vad förklaringen är.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

LinaLj
2015-08-30 11:16
#6

Håller med #4 det kan finnas en utmärkt anledning till varför ni inte blev inbjudna. Fråga så får du veta med säkerhet, annars kan man ju bara gissa sig fram. Vem vet, de kanske hade swingersparty och trodde att ni inte var intresserade 😉?

Annons:
Maja92
2015-08-30 11:46
#7

Hon tänkte att vi bodde förlångt bort. Ena paret bor bara 5 min från oss och de sa jag. Då bara hon oj de visste inte jag. Hon hade inte en enda vettig förklaring till varför och jag märkte att hon kände sig dum. Men de är skönt att veta var sina "vänner" står. Hade iofs varit roligt att se slutresultat av renoveringen som man så ödmjukt hjälpt till med, men nu kan det vara.

OlgaMaria
2015-08-30 12:04
#8

Usch vad trist, men vad bra att du frågade. Så bra för de också att veta att detta gjorde er ledsna. Nu har de valet att försöka rädda vänskapen eller inte. Och du vet var ni har dem.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[Devya]
2015-08-30 15:00
#9

Kanske det var ett misstag från deras sida. Det är bara att vänta och se hur de gör härnäst. 

Jag skulle inte orka börja bli sur över en sådan grej dock. Om de annars är goda vänner och de för övrigt behandlar en bra så ser jag inget problem.

Fridaaaa
2015-08-30 15:36
#10

Är det första gången hade jag inte sagt något, sker det regelbundet hade jag frågat. Inte blivit sur men frågat varför för att få svar, sedan fått acceptera svaret.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maja92
2015-08-30 16:26
#11

De är massa andra saker vi retar oss på och vi har bara höjt brynen och gått vidare. Det spottas ut så dumma kommentarer i dåliga lägen och andra än vi reagerar. Men nu bryr vi oss inte mer nu.

[Devya]
2015-08-30 16:39
#12

#11 Nåja, om det har hänt andra otrevliga saker så kanske det där inte kom som en överraskning?

Fridaaaa
2015-08-30 16:41
#13

Anser att de inte är några vänner då om de beter sig så

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Upp till toppen
Annons: