Annons:
Etikettifokus
Läst 1399 ggr
[Hadraniel]
8/31/15, 12:02 PM

Borttaget meddelande?

Såg nyss att jag fått ett meddelande borttaget för brott mot sajtens Skrivregler. Kan dock inte se att jag brytit mot något av följande:

  • Bryta mot svenska lagar och förordningar
  • Kopiera upphovsrättsskyddat material
  • Skriva inlägg i reklamsyfte eller marknadsföra produkter/tjänster utan sajtvärdens medgivande
  • Skriva inlägg som röjer eller antyder annan användares verkliga identitet
  • Ägna sig åt personangrepp
  • Använda ovårdat språk
  • Skriva inlägg med innehåll av diskriminerande karaktär
  • Att kopiera vad andra skriver i PM och lägga ut på forumet, utan PM skrivarens tillåtelse
  • Att hota andra människor
  • Erbjuda tjänster för personlig vinning
  • Vara fler än en person på ett och samma konto
  • Skriva inlägg om namninsamlingar

Detta är ju sajtens Skrivregler så jag fattar inte var alla som anmält inlägget fått för sig att jag brutit mot någon av dessa?

Eller anmäls helt enkelt inlägg hipp som happ bara för att flera personer ogillar dem generellt? I så fall lär jag säkert bli avstängd i längden då jag knappast kommer låta bli att skriva min åsikt i olika frågor även om jag riskerar att trampa en och annan människa på tårna.

Så min fråga med detta inlägget är i princip om man inte behöver bryta mot någon skrivregel alls för att bli avstängd?

Annons:
tlover
8/31/15, 12:08 PM
#1

Du kan bli automatiskt avstängd om folk helt enkelt vill djävlas och trycker på "anmäl". Men varje gång ett inlägg anmäls bort eller en person automatiskt blir avstängd så får värd och Medarbetare ett PM om att detta har skett då kan dessa avgöra om det är korrekt el inte. (och kan då lägga tillbaka inlägg som anmälts av felaktiga grunder).

l'm back

[Hadraniel]
8/31/15, 12:10 PM
#2

#1 Tack för svaret! Det förklarade ju bra hur systemet fungerar i alla fall. Hade inte koll på det innan så nu lärde jag mig ju lite mer om sidan.

Ok, ska bli intressant att se om det blir ändrat då eller om jag åtminstone får reda på vilken av reglerna jag har brutit mot enligt de som har hand om sajten. :-)

Niklas
8/31/15, 12:12 PM
#3

Skicka ett privat meddelande till värden och fråga.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

tlover
8/31/15, 12:14 PM
#4

#2 Tänk däremot på att värd och Medarbetare har rätt att ta bort inlägg utan att dom bryter mot reglerna och utan förklaring.

Om så är fallet och du verkligen vill veta varför så är det bäst att du tar frågorna i PM och inte öppet i forumet och dessutom inte skriva det PM:et då du är arg eller irriterad. Värdar och MedarbetareiFokus gör arbetet på sin fritid så det kan tex inte ha hunnits med eller liknande.

l'm back

[Hadraniel]
8/31/15, 12:19 PM
#5

#4 Jo, jag såg att de har rätt att göra detta också.

Är ju mer att om det blir borttaget utan att jag får reda på vilken av deras regler jag brutit mot eller om det blir borttaget trots att jag inte brutit mot något som jag kunnat veta om i förväg alls så lär jag ju knappast stanna här på denna sajten något mer.

Men blir ju att avvakta och så vad som händer ett tag antar jag och är det helt tyst länge får jag väl helt enkelt skriva ett pm och fråga.

tlover
8/31/15, 12:49 PM
#6

#5 Sen kan det ju vara så att inte ens värd och Medarbetare vet varför inlägget anmäldes och därför togs bort men hittar värd och Medarbetare inget fel alls så återpubliceras det antagligen.

l'm back

Annons:
[Hadraniel]
8/31/15, 12:58 PM
#7

#6 Tror jag vet varför det togs bort, men vad jag vet bröt det inte mot någon regel eller liknande.

Tror helt enkelt att det väckte för mycket känslor och att rätt många ansåg att man bara fick skriva medhåll med TS i den tråden eller sådant som hon skulle uppfatta positivt.

Det enda jag gjorde var ju att skriva hur jag hade kännt det i en liknande situation som TS partner befann sig i.

Honestyisdead
8/31/15, 6:23 PM
#8

Jag har nu kollat borttagna inlägg nu och har ingen aning om vilket inlägg detta gäller. Men vidare diskussion får du ta via pm som alla andra.

Det kan ta tid att få svar från mig då jag har väldigt begränsad tillgång till internet den här veckan.

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: