Annons:
Etikettkänslor
Läst 1159 ggr
Awoma
2015-09-01 12:16

Ska jag bara glömma honom?

Okej, jag kan inte skriva allt som har hänt för jag skulle kunna skriva en bok om detta men jag ska försöka ta det kortfattat.

Okej, så jag har känt en kille i snart 3 år. Vi har pratat haft bra kontakt, vi bodde även grannar ett tag.

Men för ca 2 månader sedan började vi prata varje dag, skypa,träffas m.m. Jag började få starka känslor för honom och han sa att han hade känslor för mig med. MEN jag sa till honom att jag inte kan vara tsm med någon nu ((TYVÄRR)) ville verkligen.. men pga mina problem gick det bara inte. Och jag sa att jag inte ville förlora honom som vän, vi har berättat allt för varann vi kan varandra in & ut. 

Så han slutade skriva , vi skypade inte mer, träffades inte. Vilket gjorde mig ledsen, jag fattade inte vad som hände?  

Jag frågade vad som hade hänt, när jag skrev något till honom skrev han bara tillbaks (en tumme upp) inte som annan annars brukade. Så då va hans svar, vi är väl bara vänner eller? Men han är ju som en bästa vän för mig, och jag skrev självklart ja. Men vänner skriver väl eller? xO 

Det hade gått en dag utan att vi skrev till varann och det kändes som en evighet, men det som gjorde mig mest förvirrad va ATT.

Han skrev till mig att han va glad, att han är tsm med någon nu.. detta gjorde mig så förvirrad kan känslorna (om han nu hade några för mig) försvinna så snabbt XO Detta gjorde så mina känslor för honom svalnade rejält.

Så nu har jag tagit bort honom från allt, jag vill bara glömma honom. Men känns så svårt då jag har känt honom så länge. Känner hans familj och allt också.. 

Skrev självklart tillbaks och frågade vem? men nu bara ignorerar han mig så aa 

I början va det svårast,det går lite lättare nu efter har pratat med vänner och så.

Annons:
OlgaMaria
2015-09-01 12:35
#1

Det är väldigt få killar som visar stort intresse för någon  tjej om de inte är ute efter en relation/sex. Du blev antagligen ointressant för honom då du sa att du inte var intresserad av att vara tillsammans, och han letade vidare efter någon annan. Och nu har han en tjej och då är antagligen alla andra tjejer ointressanta. Alla killar funkar inte så, men de flesta skulle jag vilja påstå.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

OlgaMaria
2015-09-01 12:36
#2

Och ja, jag tror det är bäst att du försöker glömma honom. Men ni kan väl fortsätta vara bekanta? Men nära vänner tror jag inte att han vill vara just nu i alla fall.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Sarah
2015-09-01 14:37
#3

Det är inte konstigt att man vänder sig bort från någon som nobbat en. Det gäller alla, inte bara killar. Det är jobbigt att umgås med ngn man vill vara mer än vän med.

Awoma
2015-09-01 19:14
#4

#3 Ja, det förstår jag men att han blir tsm med någon 2 dagar senare, och även skriva det till mig när han vet att jag gillar honom.

Haku
2015-09-01 19:48
#5

#4 känns lite som att han vill göra dig avundsjuk genom att berätta det också

OlgaMaria
2015-09-01 19:52
#6

Det behöver inte alls vara så. Sen kan han ju inte rå för om detta gör TS avundsjuk eller ledsen.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Annons:
Haku
2015-09-01 19:57
#7

#6 vem skriver du till:)? om Ts har sagt nej till honom när han ville bli ihop så finns det en chans att han vill göra henne lite avundsjuk i början även om hans nya relation är seriös, de är ganska vanligt.

Awoma
2015-09-01 20:02
#8

###  Vill bara göra klart att jag ville bli tsm med honom också, och förklarade det för honom hur det va! Men kunde inte då eller nu p.g.a personliga själ.

Haku
2015-09-01 20:03
#9

#8 Precis du kan inte pga personliga skäl men för honom har du fortfarande sagt nej alltså är det ju upp till honom att skaffa en ny tjej om han har lust,.

NoEnd
2015-09-01 20:16
#10

Jag tror att han skrev att han hade skaffat flickvän till dig för att du kanske skulle förstå varför han inte skriver mer. Och innan dess var det förmodligen jobbigt att skriva med dig efter att du sagt att du inte ville ha ett förhållande med honom. Så kan jag tänka mig att fallet är iaf. :)

Awoma
2015-09-01 20:33
#11

#10 Tack :)

Gaara
2015-09-02 16:00
#12

#4 Att han berättar för dig att han har skaffat flickvän är väl det bästa han kan göra. Han vet ju att du gillar honom men att du inte vill ha ett förhållande nu. Han kan inte sitta och vänta på att du en vacker dag kaaanske är i skick att bli tillsammans med honom och han har alltså träffat en annan. Och då är han så klart ärligt och talar om det då han vet att du ändå var intresserad av honom. Hade han däremot hållit flickvännen hemlig för dig så tycker jag att han hade gjort fel. Nu tycker jag att han  har gjort alla rätt.  Sedan så är väl inte hans känslor för dig utsuddade som du verkar tro bara för att han har skaffat en flickvän. Han har bara valt att lägga sin kärlek på en tjej som vill/kan dela sitt liv med honom. Attraktion är inte allt. Och man kan vara attraherad av flera samtidigt.

Hur du gör med er vänskap nu är upp till dig, men jag tror inte det är en jättesmart idé att umgås på riktigt. Men det kan bara ni två avgöra.

Urhasten
2015-09-02 18:14
#13

Jag förstår nog din frustration, eftersom det gick på två dagar. Jag hade också undrat hur tusan de hade träffats och jämfört med hur bra han känner henne, om hon är det bästa för honom eller inte. Tankarna löper i värsta fall så. Jag hoppas att elden hinner lägga sig lite, så att ni kan komma i kontakt och prata som vanligt igen. För det är nog vad ni båda vill egentligen, med tanke på att ni ändå har hållit ihop som vänner i tre år? Det känns svårt att glömma någon över några dagar, när man i själva verket spenderat flera år tillsammans.

Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️

Annons:
[Daisy-Moa-Elsa]
2015-09-02 22:41
#14

Oavsett hans känslor för sin nya flickvän… och varför hänger du upp dig på det? DU nobbade honom och sa att du inte ville vara i en relation med honom och han valde att gå vidare i vad han sökte.

Så i min värld, ja du ska bara glömma honom… för du ville ha en vän och han ville ha mer  och har skaffat sig det (oavsett vad nån tror att han tycker om henne ).  

 De flesta, inte alla, väljer att INTE ha kontakt med de personer de velat ha en kärleksrelation med som nobbat dem.

Upp till toppen
Annons: