Annons:
Etikettförhållande
Läst 1915 ggr
[Missmini]
2015-09-04 19:14

Tatuering

Min sambo vill göra en tatuering, som går längst axeln och typ till armbågen. Typ nån tjej/ängel eller något, lite naket. Men jag tycker inte alls om den. Jag har sagt att jag inte vill att han ska göra den, för det är verkligen inte snyggt! Och sen känns det inte som så bra förebild osv när vi får barn. Plus lite naket, de har jag lite problem med. Jag vet ju att det är hans kropp. Men jag vill verkligen inte det. Vad ska jag göra? Bara låta han göra den o släppa att jag tycker den är ful?

Annons:
Calcifer
2015-09-04 19:15
#1

Du kan ju förklara ärligt hur du känner men samtidigt får du även acceptera att det är i slutändan hans val.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Thotis90
2015-09-04 19:19
#2

Du har givetvis rätt att säga vad du tycker och tänker inför tatueringen, men i slutändan är det hans val. Min fästman gillar inte tatueringar, även om jag hade 3 st när vi träffades. Jag pratade med honom förut om att göra en fjärde, men han var emot det då han tyckte att jag förstörde min så fina kropp. Det slutade med att jag gjorde en fjärde ändå (en text).

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

[Thiah]
2015-09-04 19:30
#3

Du kan säga din åsikt men mer än det kan du inte göra. Jag är själv en tatuerad mamma och det gör mig inte till en sämre förebild åt min son!

Skogsraah
2015-09-04 20:14
#4

Förstår jag dig rätt om det är själva motivet du stör dig på och inte tatueringar i sig? Förstår själv inte vitsen med motivet, men han kanske kan förklara för dig?

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

tlover
2015-09-05 07:14
#5

Det kanske finns en anledning till att han vill ha den där tjejen?

Sen går det att få pinuppor som är betydligt mer klädd än vad man till vardags ser på TV. Det finns också olika stilar på pinuppor (mer "tecknade" och mer verklighetstrogna tex).

Mitt tips är att du pratar med honom men var öppen. Kanske ska ni besöka en tatuerare el googla tatueringar tillsammans och prata om olika tatueringar, vad du och han tycker om och inte tycker om om respektive tatuering, då kanske ni hittar nått som han fortfarande älskar men som du tycker är okej.

Sen så hoppas jag inte att du menar att man är en dålig förebild om man är tatuerad, det är länge sen det bara var kriminella och sjömän som tatuerade sig.

mvh en tatuerad mamma

l'm back

pyromanen
2015-09-05 07:29
#6

Jag förstår dig. Smaken o baken ör ju olika och Personligen tycker jag att 95% av alla tatueringar jag ser är fula eller i alla fall mindre fina än otatuerad hud. Varför vill han ha just det motivet? Känns som att vad man väljer för motiv är jävligt viktigt, för man har ju kvar den… Eftersom det är hans hud är det såklart han som har sista ordet, men det är ju du som får se på den😖. Om han verkar ha bestämt sig kanske det är kört att förhindra honom, men kanske hår det att påverka motivet genom att ni tittar på olika och du (ärligt) berättar vad du tycker. Kan ju vara värt ett försök.

Annons:
[Devya]
2015-09-05 10:07
#7

Han får väl förstås göra som han vill.

Om min kille skulle skaffa en tatutering och dessutom ett motiv på en väldigt avklädd tjej så skulle jag säga som det är att jag skulle inte vara lika attraherad av honom längre. Jag personligen tycker att de flesta tatueringar inte är särskilt fina. Jag blir ganska avtänd av tatueringar, tyvärr.

Katti
2015-09-05 11:54
#8

Jag har aldrig tänkt så mycket på tatueringar. Har väl kanske haft lite samma fördomar som andra, att tatuerade är lite "annorlunda". Så träffade jag en tatuerad kille och eftersom jag älskar honom så älskar jag hans tatueringar! MEN, vid nakna/avklädda tjejer är min gräns definitivt både nådd och passerad.  Jag har mycket svårt att tro att jag skulle kunna passa ihop med någon som vill ha en sån tatuering faktiskt.

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

jackiejohn
2015-09-05 14:47
#9

Alltid svårt nör ena parten inte är så förtjust i tatueringar oavsett vad för tatuering det gäller. För mig personligen är det völdigt stor skillnad på en pinuppa och en ängel, personligen tycker jag många pinuppor är snygga de gör sig bra. För mig är det inget sexuellt direkt över en mer lättklädd pinuppa tex kanske det är samma för din sambo? Jag har ett antal tatueringar själv (armar,rygg och hals..) min make är inte överdrivet förtjust i tatueringar men accepterar att det är något jag gillar han kan ha synpunkter som jag noga begrundar men det är alltid jag som bestämmer då det är som sagt min kropp och jag som får leva med det, oftast ligger det mycket tanke bakom en tatuering sen finns det givitvis de som bara kladdar dit nåt för det var "coolt" men så verkar inte fallet vara? Mitt råd är diskutera, var öppen med dina åsikter och fråga efter tanken bakom tatueringen, men i slutändan kan du inte göra så mycket mer än att gilla läget egentligen då din sambo har sista talan så att säga. Sen tolkar jag det som att du oroar dig för när ni får barn? Vad är det för budskap du är rädd för? Tatueringen i sig eller motivet eller rent av båda två? En tatuerad mamma/pappa är ingen skillnad mot en icke tatuerad mamma/pappa. Tatueringar är idagens samhälle väldigt accepterat och vanligt sen betyder inte de att alla tycker om det men det sänder inget dåligt budskap. Jag har själv en dotter på snart 10 månader och är som sagt lite tatuerad här och var, ingen har dömt mig vare sig sjukhuspersonal, arbetsgivare, dagispersonal (nej dotter går inte på dagis än) eller vilken människa som helst för den delen :)

VästkustFia
2015-09-06 18:51
#10

Jag tycker tatueringar är snyggt, men om min partner ville tatuera en naken eller nästan naken tjej över halva armen kan det inte hjälpas att jag skulle ha synpunkter på motivet…

Gaara
2015-09-09 16:12
#11

Du kan som sagt säga din åsikt. Men det är din partners val att smycka sin kropp. Mitt ex var jobbigt emot att jag ville tatuera mig oavsett om det var ett motiv som han tyckte var snyggt för TÄNK OM TATUERAREN GÖR FEEEL OCH FÖRSTÖR DIN FINA KROPP!!! Liksom vadfan… Man älskar väl sin partner, inte huden? Min nuvarande pojkvän ska ta hål i örsnibbarna. Jag har sagt att jag är osäker på om han kommer passa i det, men tycker han att det är fint sedan så får han definitivt ha dem. Lite lättare dock med piercingar då de bara lämnar en liten prick till ärr om man väljer att ta ut dem. Hur som helst. Du kan inte bestämma över vad din sambo vill ha på kroppen. I alla fall inte om det är sambons egna pengar som används till det. Har ni däremot pengarna tillsammans så kan du ju ifrågasätta och fråga vad du får i så fall, för tatueringar är ju inte billiga direkt.

Upp till toppen
Annons: