Annons:
Etikettallmänt
Läst 1246 ggr
carro.
2015-09-08 07:58

Är det mitt ansvar?

Min sambo har ett jobb där han börjar 6 på morgonen och måste stiga upp senast kl5. Jag börjar först kl 10 på mitt jobb. Är det ändå mitt ansvar att stiga upp kl 5 för att hjälpa sambon att komma iväg i tid?

Annons:
fruktgumman
2015-09-08 08:01
#1

Nej det är hans ansvar att stiga upp i tid.

Haztparken
2015-09-08 08:03
#2

Hur menar du med att hjälpa att komma iväg?

Han är väl vuxen och kan ta hand om sig själv? Hur hade han lyckats komma till jobbet om han bodde ensam?

Nej det är verkligen inte ditt ansvar! Det är bara hans eget ansvar.

Emo
2015-09-08 08:05
#3

Hur handikappad är han om han inte klarar sig själv i den situationen?

Har du betalt som hans vårdare?

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

carro.
2015-09-08 08:09
#4

#2 Han säger att när han vet att jag kan ligga kvar i sängen så gör han det också. Han har kommit för sent till jobbet i flera dagar nu för att JAG inte hjälpt honom genom att stiga upp samtidigt eller helst lite före honom. Innan vi flyttade ihop var det lätt att stiga upp säger han för då var han ändå ensam i sängen så det fanns ingen anledning att ligga kvar då.

Men jag ligger inte direkt och håller fast honom. Jag är ju halvsovande själv vid den tiden.

Bara Anna
2015-09-08 08:15
#5

Bädda soffan åt honom! Då slipper han dig som "hindrar" honom från att ta sitt eget ansvar + att du slipper bli väckt själv.

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

nickiee
2015-09-08 08:18
#6

är hans eget ansvar . han är vuxen

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

Annons:
erspers
2015-09-08 08:50
#7

det är hans egna ansvar att komma upp själv om mornarna..naturligtvis

Haztparken
2015-09-08 09:16
#8

#4 Han kan ju inte lägga över det på dig, att det är DITT fel för att HAN inte kan masa sig upp när han ska.

Ett, ursäkta, otroligt korkat argument.

Du är inte hans mamma, han är vuxen och ska kunna klara av att hantera en sådan här otroligt enkel och barnslig sak.

Det är ju som du säger, du ligger ju inte och håller fast honom? Varför ska du drabbas för att han börjar jobba tidigt? Nej det där kan han inte kräva, urlöjligt.

pyromanen
2015-09-08 09:26
#9

Det är hans ansvar att komma upp! (Om inte du är hans mamma och han är under 18)

[Melbun]
2015-09-08 09:32
#10

Men nej varför skulle du behöva gå upp så mycket tidigare enbart för att han är slapp? Väldigt orättvist.

Maria
2015-09-08 09:44
#11

Vad är det han behöver hjälp med? Borsta tänderna,? Klä på sig? Äta? 😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

carro.
2015-09-08 09:45
#12

Haha han är 32 inget barn jag ska visa denna tråden för honom

[Devya]
2015-09-08 09:52
#13

Faktiskt helt otroligt löjligt. Visst förstår jag att man vill ligga kvar då ens partner ligger i sängen men man är ju vuxen och inser att man måste själv stiga upp.

Otroligt barnslig människa om han tycker att du borde hjälpa honom att stiga upp. Du ska få ligga kvar och vila ut tills du börjar  på jobb och så är det med det. :)

Inte hjälper min kille mig att stiga upp då jag ska vakna klockan 5 på morgonen! Han får vackert ligga kvar medans jag gör mig i ordning för att åka på jobb. Jag försöker då vara så tyst som möjligt så att han ska få sin sömn. :)

Annons:
Kalli
2015-09-08 09:59
#14

Men precis, det var det dummaste jag hört. Jag börjar själv kl. 6 vissa dagar och visst är det mer lockande att ligga kvar om man dessutom har sällskap i sängen. Men det är mitt och bara mitt ansvar att ändå se till att kliva upp och pallra mig iväg till jobbet. Skulle aldrig få för mig att vilja att min partner går upp flera timmar före hen måste bara för att "hjälpa" mig iväg, jag hade känt mig urtaskig.

Loris M
2015-09-08 10:02
#15

Mycket märkligt! Han uppför sig barnsligt och själviskt så jag tycker absolut att det kan vara bra att visa denna tråd för honom. Varför vill ha inte unna dig att ligga kvar en stund när du ändå har möjlighet? Min man har också under många år haft ett jobb som han var tvungen att åka till tidigt. Ingen av oss hade ens kommit på tanken att jag också skulle stiga upp. Fullständigt onödigt!

Maria
2015-09-08 10:04
#16

Här hemma var det jag som i många år började tidigt och jag gjorde allt för att inte väcka min man och son. De behövde ju sin sömn lika väl som jag bara det att vi var lite "osynkade"

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Stallmima
2015-09-08 10:12
#17

Det är absolut inte ditt ansvar, herregud karln är ju vuxen  !!    😮

Sarah
2015-09-08 11:09
#18

Hade aldrig accepterat ngt sådant! Han är ju en vuxen människa. Han får ta eget ansvar för att sköta sitt jobb.

obstitant
2015-09-08 13:57
#19

Om du med "min sambo" menar "min 16-årige son som har sitt första sommarjobb" så kanske det är relevant att hjälpa honom att komma upp i tid för jobbet.

Annars, nej. Det är hans ansvar att ta sig upp ur sängen OCH att göra det tyst så han inte stör dig.

sisela
2015-09-08 15:40
#20

Nej, såklart inte ditt ansvar. Min sambo går upp mycket tidigare än jag och eftersom jag är riktigt morgontrött, ringer han ibland från jobbet och kollar så jag har vaknat, men det är bara för att han är så himla snäll. Det är ju fortfarande mitt eget ansvar att se till att komma upp i tid.

Annons:
Scorpio97
2015-09-08 16:06
#21

Hade min kille försökt tvinga mig att kliva upp flera timmar innan jag måste, hade relationen inte blivit långlivad. 

Nej, det är inte ditt ansvar. Det är hans ansvar att ta sig till tid i jobbet, oavsett om han sover i samma säng som någon eller inte. Är det helt omöjligt för honom att kliva upp bara för att du fortsätter sova kanske ni får börja fundera på att sova isär. Men det är fortfarande inte ditt ansvar eller problem att han kommer försent till sitt jobb.


//Jessie

Upp till toppen
Annons: