Annons:
Etikettleva-tillsammans
Läst 4014 ggr
aje
9/8/15, 10:02 AM

tillitsproblem :(

Jo men helt enkelt, så tror jag inte jag kan ha ett förhållande! Av dem få gångerna jag haft så har de varit de värsta! Nu har jag ett bra, som jag förstör själv med min oro, tankar, rädsla! Är det någon som känner eller gått igenom samma? Hur harni gjort? Ååh fy inget man vill gå och känna varje dag, man blir upp pch ner vänd!

Annons:
[Agilitypuffen]
9/8/15, 10:17 AM
#1

Har lite samma problem. Man får helt enkelt skjuta de känslorna till sidan, och prata med din partner om hur du känner. Du vinner i längden inte på att oroa dig.. Du kan också vänta med att ha sex tills du känner att din partner är pålitlig, nu är det inte så för alla men jag känner mig mer lurad och jag haft sex med personen och det sedan går åt skogen. Men prata om det och oroa dig inte i onödan :)

aje
9/8/15, 10:33 AM
#2

Så svårt bara, man märker små saker som ingen annan på jorden skulle tänka/ märka, så less på de skapar mycket bråk, sömnlösa nätter! Tack för ditt svar ♡

OlgaMaria
9/8/15, 10:39 AM
#3

Låter som att du har smärtsamma erfarenheter som du kanske behöver få hjälp att bearbeta? Kanske du behöver prata med någon.

Sen så är ju tillit något som växer med tiden. Om du har en bra relation, försök vårda den och få den att fortsätta. Tillit växer som sagt med tiden, även om den är liten från början.

Bra också om du själv förstår orsakerna till att du har svårt med tilliten, så att du kan förklara det för din partner, och ibland kunna säga - förlåt att jag agerar så här, det är inte ditt fel utan det har att göra med mina erfarenheter.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

aje
9/8/15, 10:44 AM
#4

Det börjar lite bli som en tröttsam anledning, jag förstår ju de på ett sätt med. Eftersom han inte gjort något för att skapa detta! Jo jag har inga bra erfarenheter alls, men jag skulle gärna vilja ha en bra, därför vill jag försöka så mycket jag kan, men känns lite som man står/ går tillbaka pä ruta ett ständigt! Tack för ännu ett svar ♡

OlgaMaria
9/8/15, 10:53 AM
#5

Jag tror säkert du har dina anledningar, men det måste inte vara "bra" anledningar. Det behöver inte vara så stora eller allvarliga saker som orsakar sådant. Man kan ju titta på sina tillitsproblem och se att de är jättestora, och då vill man ha en lika stor anledning. Men det måste inte vara så. Man kan också ha lärt sig ett beteende av misstro från sina föräldrar t ex.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

aje
9/8/15, 11:12 AM
#6

Jag är mest rädd för att känna mig, dum/ lurad, rädd och bli ledsen, besviken! Lite plus i kanten är att jag ser mig själv som, fel, osv oav osv och jag ser alla andra som perfekta fast ingen är perfekt men lite så känns de iaf.

Annons:
OlgaMaria
9/8/15, 11:15 AM
#7

Varför har du så dålig självkänsla då?

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

aje
9/8/15, 11:22 AM
#8

Väldigt elaka förhållandex dom två jag haft och sen dömmer, har väldigt höga krav på mig själv, är aldrig lika bra som nån annan , väldigt tyst och tillbaka dragen så gör mig inte sedd eller hörd.

OlgaMaria
9/8/15, 11:38 AM
#9

Har man dålig självkänsla så är det andras negativa agerande mot en själv som man fäster sig vid, och har svårare att se allt det bra och positiva andra gör för en och tänker om en.

När man tänker dåligt om en själv är det också svårt att älska andra och behandla dem väl. Man älskar andra som man älskar sig själv.

Så det är något att öva sig på. Öva dig på att lägga märke till det positiva hos din pojkvän och positiva saker han gör för dig. Öva dig på att se det fina med dig själv. Skriv listor över vad du tycker om hos dig själv, och hos honom. Öva dig på att tänka goda tankar om dig själv, och om honom.

Sen är det lätt att man får ett bakslag som du skriver i #4. Man vill att allt ska vara perfekt, och när man kämpar så kan det också kännas en stund som att det är perfekt. Men det kommer alltid besvikelser. Man behöver vara beredd på det så att man inte blir nedslagen varje gång. Du är inte perfekt, han är inte perfekt och livet är inte perfekt, men ni kan ändå ha något underbart tillsammans och ni är båda värda att älskas och respekteras.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

aje
9/8/15, 11:45 AM
#10

Håller med om det du skriver, jag ska absolut testa att skriva ner och öva, försöka se och ta in de! Tack för rådet ☆☆

Skogsraah
9/14/15, 11:40 AM
#11

Jag tycker du ska prata med en kurator! Absolut ska detta gå att få bukt med 🙂

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Upp till toppen
Annons: