Annons:
Etikettförhållande
Läst 2485 ggr
Rainee
9/8/15, 6:24 PM

När är det slut?

När anser ni att ett förhållande är slut? Alltså att man inte har några känslor kvar eller inser att det inte kommer funka längre. Frågar bara för att jag är nyfiken och vill veta vad andra tänker så man kan ha det i åtanke 🙂

Annons:
Sweelin
9/8/15, 6:28 PM
#1

När man irriterar sig på typ allt en partner gör och att man börjar intressera sig för andra.

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

Rainee
9/8/15, 6:34 PM
#2

#1 Hände i mitt förra förhållande! 🥵

LinaLj
9/8/15, 6:35 PM
#3

När man inte längre kan se en framtid tillsammans. När man tänker på framtiden och man bara känner irritation på tanken att han skulle vara en del av den.

Rainee
9/8/15, 6:41 PM
#4

#3 Mer irritationer 👍

Sweelin
9/8/15, 9:08 PM
#5

#2 Jo för mig med😐 Då tog det slut

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

Rainee
9/8/15, 9:11 PM
#6

#5 Samma här, väldigt tråkigt blir det på slutet tyvärr och man försöker ju klänga sig fast med sitt sista lilla hopp ändå 😕

Annons:
IceTee
9/8/15, 9:44 PM
#7

När man inte blir glad av att umgås med sin partner, när man längtar efter att få vara utan sin partner, och när man inte ser någon lycklig framtid tillsammans

Medarbetare på Skor iFokus

Carrosh
9/8/15, 10:21 PM
#8

Beror nog lite på från situation till situation. Antingen kanske man inser att man inte vill ha en framtid tillsammans eller så kanske man inser att man inte kommer få den framtid man vill ha för att man vill olika saker i livet (det senare hände i mitt förra förhållande). Men känslor kan också ebba ut. Svek kan också vara en anledning. Anser inte att det finns en enda anledning till att förhållanden kan ta slut, utan allt beror på situationen och personerna i den.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Rainee
9/8/15, 11:12 PM
#9

#7 Instämmer!

#8 Ja självklart så beror det på situationen, men jag menar ungefärligt i allmänhet, om man märker att känslorna inte riktigt finns där hela vägen, när avgörs det att man borde göra slut? Lite så, men du hade bra exempel med! 🙂

Marvel-lous
9/9/15, 8:29 PM
#10

Känslorna behöver inte vara helt borta men om det är mer bråk än lugna stunder kanske det inte är mödan värt alla gånger. Jag hade en relation i 12 år men mot slutet insåg jag att vi inte var lyckliga; han unnade mig inte ett eget socialt liv och ville kontrollera allt.
I ett lyckligt förhållande (där jag är nu) kan man visst bråka, men man bråkar på ett annat sätt. Istället för personangrepp bråkar man om saken som är grunden till irritation och ilskan brukar lägga sig snabbt, i motsats till att man går runt och är långsint. Man vill att sin partner ska må bra och vara glad och även när de gör något som irriterar en så är det inte något som stör en ända in i ryggmärgen.

Blev ett väldigt flummigt svar kände jag. 😂

Rainee
9/9/15, 10:40 PM
#11

#10 Nejdå, jag förstod precis hur du menade! Man måste akta sig för att killen ska ta över och kontrollera ens liv, huvva för sånt. Det är väl psykisk misshandel? Att man isolerar sin partner osv.. Fyfan.. Va skönt att du äntligen orkade bryta loss även efter 12 år och hittat ett lyckligt förhållande nu! 😃

Upp till toppen
Annons: