Annons:
Etikettallmänt
Läst 1069 ggr
[exotic]
9/11/15, 11:36 PM

Allergi, ingen hänsyn!

Jag fick för snart ett år sedan besked att jag har allergi mot både hund,häst och katt. 
Jag har både häst och katt och skulle verkligen vilja att min allergi ej förvärras utan att jag kommer kunna ha kvar de djur jag har så länge de lever iaf. Nu till något som jag tycker brister i hänsyn är att min mamma har hund  och hon fortsatte komma hem till oss med den och släppa in precis som innan trots att jag ringde och talade om direkt  vad mina biverkningar berodde på. Ända tills min vuxna dotter flyttade hemifrån för ett halvår sedan o dom skulle hälsa på där o dottern sa att hon vill inte ha in hunden  i sin lägenhet pga att hon inte vill öka på min allergi. Det slutade med att dom knappt kommer till någon av oss längre. Dottern har hon inte varit hos sedan dess. Nu behöver hon dit för dottern fyller år. Då smsar hon dit o frågar. Om det är för varmt i bilen kan jag ta med hunden in? Annars kan jag inte stanna länge. Dottern svara att nej tyvärr vill inte ha in hunden men kan den inte vara hemma en stund medan ni kommer? Alltså hon anser säkert att jag har redan djur så hunden spelar ingen roll. Men jag vill inte exponera mig för andra djur än mina egna. Dessutom blir jag trött av allergitabletterna o det är inte kul o va helt dimmig på dotterns kalas bara för att hunden skall med in. Hur förklarar man att man vill inte vara elak utan bara ha lite hänsyn.

Annons:
Tarotstollan
9/11/15, 11:54 PM
#1

Förklara för henne att du kan klara av dina egna djur men fler och andras djur gör dig sjukare eftersom du inte är van vid dem.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[exotic]
9/12/15, 10:07 AM
#2

Tack för svaret. Problemet är att hon inte tar ett nej, men det får vara värt det. Hon har alltid tagit med hunden oavsett om den löper "utan tikskydd" och struntar fullständigt i om det påverkar oss som bor där.
Hon bor inte långt bort ca 2 mil så hunden skulle ju kunna vara ensam en stund, istället för att andra ska må dåligt.  Men är tydligen omöjligt att vänja hunden vara ensam.

Honestyisdead
9/12/15, 2:45 PM
#3

Visa henne det du skrev här!

Upp till toppen
Annons: