Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1591 ggr
Urhasten
2015-09-14 11:34

Ni som körde upp MÅNGA gånger

Det här inlägget riktar sig till alla som har kört upp minst fyra gånger. Hur gick det för er och varför tror ni att det blev som det blev? Hade ni någon mental blockering eller var det trista missar som var avgörande?

Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️

Annons:
Niklas
2015-09-14 11:47
#1

Har du lagt inlägget på rätt sajt, eller var det menat för exempelvis Motor iFokus?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Urhasten
2015-09-14 15:04
#2

Jo, jag lade in det där, men har inte fått någon respons, så tänkte att det kanske kan vara relaterat hit med. Eftersom det rör om mycket känslor för en del, ex relationen till att köra bil, trafiklärare, etc. Som för mig exempelvis. 

Hur som helst så kanske det inte platsar och idag klarade jag äntligen uppkörningen!

Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️

Niklas
2015-09-14 16:20
#3

Grattis! Vad roligt. Jag minns känslan av att klara det.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Maria
2015-09-14 16:21
#4

Grattis säger jag som inte har något körkort😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Urhasten
2015-09-14 16:27
#5

Tusen tack alla. Jag var minst sagt ett nervvrak tills sista stund och när han sade att det här gick som en dans på rosor kände jag inget annat än "Fy, fan, vad jag är bra!" haha 🎈

Det har varit en sådan resa för mig att klara av det här. Jag känner mig som en gudinna, odödlig och med superkrafter haha! 😂

Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️

Galopptjejen_98
2015-09-14 20:43
#6

Ska inte köra upp men ska alldeles snart börja och plugga till körkortet, har övningskört en del med pappa och det går faktiskt bra måste bli bättre på att hitta "dragläget", veta vilken växel jag ska ha i när jag kör samt att jag vill kunna växla "automatiskt" utan att behöva titta ner och kolla och hur jag ska göra när jag backar. Annars går det bra, styr bra, bromsar in dit jag ska, blinkar osv. :)

Det du gör idag kommer du vara tacksam för i framtiden

Annons:
VästkustFia
2015-09-14 20:57
#7

För mig var det så enkelt att jag blev blockerad i själva uppkörningssituationen. När jag övningskörde gick det hur bra som helst.  

Men till slut klarade jag ju det…

[Devya]
2015-09-15 05:07
#8

Jag fick köra upp två gånger. Första gången gjorde jag ett dumt misstag men andra gången gick det. Då jag misslyckades första gången trodde jag helt säkert att jag aldrig någonsin skulle få körkort.

Teoriprovet klarade jag dock första gången utan några fel.

Leviosa
2015-09-15 23:55
#9

Jag ska köra upp om typ lite mer än en månad och har bara övningskört med lärare tre gånger. Trots att det kommer fler övningskörningar på kort tid (intensivkurs) så är jag så himla nervös redan nu att jag spricker. Hur mycket övningskörde ni? Jag känner mig urkass och det känns som att jag aldrig i livet kan vara klar om en månad. Teorin pluggar jag som en galning och det går framåt, i lååångsam takt.

Niklas
2015-09-16 10:00
#10

#9: Se till att göra alla övningsprov på körskolan. Det tror jag du vinner mycket på när det gäller teorin. Sen gäller det att öva så mycket som möjligt privat så att själva körningen sitter i ryggmärgen.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Leviosa
2015-09-16 11:32
#11

Teorin vill jag säga går ganska som smort faktiskt! Jag var urkass på teori när jag skulle ta moppekortet så jag har suttit i timtal, morgon till senare eftermiddag och pluggat som en tok nu. :) 

Jag siktar på att "den mesta" av teorin ska vara "klar" (jag lär ju dock få repetera kontinuerligt fram till provet) till när intensivkursen går igång. Jag vill kunna fokusera på körningen så mycket det går när den väl sätter igång på riktigt.

Problemet med att träna privat är att jag måste ha "introduktionskursen". Vilken den nu är? Hoppas innerligt det inte är den som är fyra tillfällen lång för då är det ju kört! (haha)
Ordvitsar åt sido, är det någon som vet hur introkursen ser ut? /: Jag har redan en handledare med tillstånd.

Upp till toppen
Annons: