Annons:
Etikettfamilj
Läst 1288 ggr
matiildaj
9/17/15, 7:37 PM

Höga förväntningar från föräldrar

Hej! Jag har alltid känt mig lite misslyckad och mycket beror på alla förväntningar som andra har på mig och speciellt mina föräldrar. De tror alltid att jag har massor av vänner, att jag ska ha höga betyg och göra karriär i framtiden. Till sommaren ska jag ta studenten och nu har de börjat prata om balen. De har inte ens frågat om jag ska gå utan ser det som något självklart. Grejen är att jag inte har någon baldejt så jag säger att jag inte vill gå, även fast jag kanske egentligen vill. Men jag vill inte gå utan dejt. Jag har alltid känt mig så himla misslyckad och det skulle vara så himla skönt att uppfylla deras önskningar någon gång.

Hur gör man med föräldrar som är så här? Känns så jobbigt att ta upp det att jag hellre bara skiter i allt, Men samtidigt vill jag slippa alla dessa negativa tankar om mig själv.

Annons:
Whippet
9/17/15, 7:55 PM
#1

Dom är dina föräldrar dom kommer antagligen förstå, och kom ihåg att dom alltid kommer älska dig, föräldrar kan vara lite krävande ibland men om du bara säger som det är kommer dom förstå det lovar jag! ❤️

I'm out Vilar huvudet i handen

[rumelle]
9/17/15, 7:58 PM
#2

Har du förklarat för dem hur läget är? Om du har spelat med jämt så är det kanske inte så konstigt om de har fått uppfattningen att du har många vänner osv.

Jojaton
9/17/15, 8:52 PM
#3

Jag tror bara att dom vill dig väl. De vill ju att du ska vara lycklig och må bra, och sen blir det ett missförstånd mellan er där de tror att de peppar dig medans du bara känner press. Tror verkligen inte att dom menar att få dig att må dåligt. Jag hade pratat med dom - och berätta EXAKT hur du känner. Vet att det är jättejobbigt, men jag tror att dina föräldrar kommer uppskatta det. Och du, har du ingen tjejkompis att gå på balen med? Vi blev lottade på min skola, men några vänner till mig (som gick på en annan skola) gick med sina tjejkompisar och hade hur kul som helst! :)

Johanna - Instagram

OlgaMaria
9/18/15, 12:58 PM
#4

Måste man ha en dejt? Är det inte många andra som inte heller har en dejt?

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

VästkustFia
9/18/15, 9:57 PM
#5

Aj aj aj har det gått så långt nu att svenskarna på allvar tagit till sig den amerikanska varianten med stort ståhej om balen och "obligatorisk" dejt?

Tur det var länge sen man gick på gymnasiet. Ca halva klassen gick på balen, jag stod över för jag gillade inte att klä upp mig i den stilen. Inte tror jag många som gick hade någon dejt med sig heller utan det var mer en kompisgrej. Och framför allt, inställningen var att alla gör som de vill!

TS, jag hoppas du når fram till dina föräldrar - inte bara om balen utan med hur du känner om ditt liv och din framtid.

OlgaMaria
9/19/15, 9:22 AM
#6

På min tid gick de allra flesta på balen och ingen hade en dejt, skönt.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: