Annons:
Etikettkänslor
Läst 1476 ggr
[Orchidee]
2015-09-20 08:05

Förvirrande känslor (rörigt skrivit)

Att separera är aldrig enkelt, men man kan göra det på bättre sätt så det blir mer värdigt för båda. Jag har så många frågor då jag har fått dubbla budskap från honom  och jag vet att jag är värd så mycket bättre än så.  Ändå så vill jag ha tillbaka honom för han var en underbar person när vi var tillsammans.

Men han gjorde en sk mot mig o det var att provocera mig o det gjorde han en hel kväll så jag tappade fattningen helt o blev hur arg som helst. I ren ilska packade jag hans rena tvätt o inget annat för det fanns mer saker kvar o det finns mer saker kvar här hos mig. Han har inte kunnat prata om detta o det han inte vet att jag vet är att han körde från min dörr till sitt ex dörr. När jag ringde honom senast så svarade hon, jag säger vilket jävla fegis han är. Men jag hr hela tiden en känsla av att han skulle dyka upp o att jag ska vara orolig för honom samt att där något som inte stämmer. Kan vara inbillning o men dessa känslor eller magkänslor spökar i mig o det har det gjort länge. Jag vet att man ska gå vidare men det är inte så enklet alla gånger då man inte har fått ett värdigt avslut. Jag har styrkan att förlåta mycket o det anser jag är en stark gåva att kunna göra. Han tog det som jag kastade ut honom o han lägger all skulden till på mig för att rädda sitt eget skin men ack jag vet hela sanningen o det vet inte han för han kommer inte ihåg säger han.

Jag vet att jag ska lägga detta bakom mig men dessa förbaskade känslor man kan ha för en person är skitjobbiga att ha o kan faksitk göra mig lite irriterad då jag tycker. Kan säga att hon har verkligen inte varit snäll hon har kastat ut honom två gånger tidigare o han har hittat nytt o sen gått tillbaka självmant till henne fast hon har trackat honom med att leta upp honom genom att ta kontakt med hans vänner o frågar vart han har varit etc. Hon har skickat sms till han vilket han har visat för mig.

Men ursäkta att jag säger så här men idioter dras till idioter

Det sägs att tiden läker alla sår men tror inte det i detta fallet då jag inte har känt så här innan för någon o jag har haft långt förhållande innan

Jag känner mig sviken o sårad till den milda grad o jag vill fortfarande ha svar till varför han inte kan prata med mig o reda ut detta för vi båda hade mått så mycket bättre av det

Ursäkta men jag är tvungen att skriva av mig då jag inte har någon att prata med om detta

Annons:
Tjeja
2015-09-20 08:24
#1

Det syns i hur du skriver att du är upprörd och att både känslor och tankar snurrar som en tornado i dig just nu. Spontant tänker jag dock att det du längtar efter och vill ha tillbaka är den relationen ni hade i början innan saker började skära sig mellan er. Förlåt om det gör ont att höra det jag säger nu. Men jag tror det du vill ha tillbaka är den relationen ni hade och det går liksom inte. Ni känner varandra nu och då är verkligheten något annat än det förälskelsemoln man lever i i början av en relation. Du vill inte ha tillbaka den han är nu, eller vill du det? Leva med den falska person du känner att något är fel med? Själv tycker jag det låter som om han egentligen bara är en klassisk ynkrygg som inte vill göra slut själv utan provocerade dig för att kunna skylla ifrån sig att det inte var han som gjorde slut. Klassiskt fegt! M a o. Han vill inte vara med dig. Vill du ha någon som samtidigt inte vill vara med dig? Det om något bryter ner en. Att känna sig oönskad.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

[Orchidee]
2015-09-20 08:51
#2

Vi bråkade aldrig o det skar sig aldrig utan han var bara dum en gång.

Skiter egentligen i att han är så dum som gick tillbaka till henne som har gjort skit för honom tidigare genom att sprida rykten, kalla han en massa öknamn. 

Men som sagt jag ska gå vidare det ska jag men jag har mina tankar o mina känslor kvar för honom o det kan jag inte styra över.

Gaara
2015-09-21 14:40
#3

Han provocerade dig en hel kväll och du slängde ut honom… Ärligt talat så tycker jag inte han är sämre än dig. Släpp det och gå vidare.

[Orchidee]
2015-09-22 07:11
#4

Gaara jag slängde ALDRIG ut honom 

Må hända att vi är det

Tjeja
2015-09-22 07:40
#5

Oavsett.. om han nu avsiktligt provocerade dig, då tror jag att han redan lessnat på dig och er relation. Om han tog ditt packande av rena kläder som ett tecken på att det var slut och lämnade dig där. Då stärker det min tes ännu mer. Han ville inte längre och använde din reaktion som ursäkt att få lämna. Att du nu sedan du fått distans saknar honom o inser att du vill ändra din attityd mot honom och fortsätta/börja om kommer knappast leda till något bra om han inte redan från början är lika intresserad och villig till det som du. Att han "reparerar" lite av sitt sårade självförtroende nu genom att "njuta" lite av ditt nyväckta intresse och trånande efter honom kommer knappast väcka hans gamla förälskelse i dig till liv igen. När en annars snäll och konfliktundvikande person väl provocerar någon… då finns knappast någon förälskelse kvar att väcka liv i längre. Jag tror du själv vinner mest på och mår bäst av att helt enkelt släppa honom och gå vidare. Lär dig av dina misstag ifrån er relation och se till att inte göra om demi nästa relation istället. Låt den här mannen läka och hitta någon som uppskattar det hos honom som du istället kallar för åsiktslöshet.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Gaara
2015-09-22 14:27
#6

#4 Förlåt, men det var så jag tolkade det med tanke på att du packade hans rena kläder. Och det verkar ju ha varit så han tolkade det också.

Annons:
[Viktacain]
2015-10-11 20:59
#7

Nu är det så att jag känner orchidee som lämnade denna sida för hon kände sig väldigt missförstådd o inte alls fick positiv feedback. Jag kan förstå henne för hon har inte skrivit hela sanningen här varför o vad han gjorde för att vara snäll o inte sprida ut det som hände. Sen kan jag inte förstå varför det ALLTID ska klankas ner på kvinnorna så fort dom sätter ner foten o säger stop. Min erfarenhet av livet är det faktiskt så att tjejer är dom som skapar mest skit egentligen o det är alltid synd om killen. Men tänk på stötta varandra istället, Jag kan lova hon har inte gjort något som är fel mer än hon bad om ursäkt för att hon blev arg och att det sen är andra kvinnfolk som blandar sig o skapar mer skit säger bara vad för kvinnfolk det finns. Jag är ledsen men jag står på hennes sida o tänker göra det i fortsättningsvis o jag tro inte ett dugg på att ni är så smarta själv om ni blir provocerade o gör en sådan sak när ni inte har har alla hönsen hemma, men att ni sen gör allt för att försöka reda ut det men får inte

Tack för mig

Rainee
2015-10-12 12:08
#8

#7 Verkar ju vara hon som missförstår helt vad jag ser. Tror ingen här har haft någon annan avsikt än att vara hjälpsam, så tråkigt att hon ska ta det på det viset. Dessutom, har hon inte skrivit ut allt som hände så får hon ju förvänta sig att folk kanske inte riktigt förstår, då får man ju förklara istället för att bli ledsen/arg, och det är absolut ingen här som klankar ner på Kvinnor, gud vad du får för dig saker. Blir man missförstådd så får man förklara sig istället för att springa iväg, ingen kommer att klanka ner på dig för det, som sagt, den enda avsikt som fanns var att vara hjälpsam.

Gaara
2015-10-12 13:02
#9

#7 Detta är ju bara löjligt… Ingen har klankat ner på kvinnor… Och har hon inte sagt allt så kan ingen här hjälpa henne ändå. Det enda jag såg var att hon gått i taket för att han provocerat henne EN kväll. Och hon packade då hans rena tvätt, vilket jag ser som att hon slängde ut honom. Jag är själv kvinna men skulle aldrig lösa en konflikt genom att packa någons väska. Det löser ju inget. Hon skriver ju att de aldrig bråkade och att det skar sig aldrig, han var bara dum EN gång… EN gång, och då packade hon hans väska… Hon behöver jobba med sig själv tror jag. Och vad spelar det för roll om han åkte till sitt ex när han kände sig utslängd? Han kanske inte hade någon bättre plats att ta vägen till. Han ska ju inte behöva sova på gatan för att hon slängt ut honom men tydligen enligt sig själv inte gjort det. Hade min sambo varit arg och packat en väska åt mig så hade jag definitivt känt mig utslängd, varför packar man annars en väska åt någon som inte ska resa bort? Vi kan ju inte sitta här och klappa alla medhårs för att de vill ha bekräftelse för att deras handlingar var rätt. Vissa behöver höra sanningen även om den är smärtsam. Och tyvärr så tycker jag inte att någon här har skrivit något fel. Faktiskt inte ens något hon kan bli ledsen över, utan snarare att hon kan bli ledsen över att inse att hon kanske inte gjort så rätt i att packa hans saker för att han var "dum" EN gång.

[Viktacain]
2015-10-12 14:26
#10

Jaja allt är en tolkningsfråga kan jag säga

Men hon har verkligen försökt allt

Gaara
2015-10-12 15:00
#11

#10 vad är det hon har försökt?

Upp till toppen
Annons: