Annons:
Etikettvänskap
Läst 1533 ggr
[lillalollo]
2015-09-22 18:10

Åter igen var jag en idiot, hur laga en relation?

Hej på er allihopa.

Vet ej hur jag ska börja eller hur mycket jag ska skriva. Hm. Men allafall jag lider av lite diverse ej fastställda diagnoser då min läkare varit osäker på om allt utgår från min ADHD eller om det är något annat också. Jag är känslomänniska och kan få "tuppjuck" för ingenting. Skriker och gormar och sen 1 timme efteråt så kommer tanken likt alltid ( OH NEJ! Vad har jag gjort?!) Och börjar då med den klara och klassiga ursäktandet och typiska borderlineiska (lämna mig inte). Sådan är jag. En känslomänniska med stora impulsproblem som lätt svänger om. Detta gör att jag skrämmer iväg varenda människa. Är i grund och botten även en ensamvarg och väldigt social. Jag är en periodare. Är jag i mina perioder då jag är deprimerad så stänger jag in mig och är rädd för att gå ner till tvättstugan för då kan jag möta människor. Alltså olidlig social fobi. Men annars så i andra perioder kan jag flänga omkring människor utan problem. Nu vet ni själva problematiken. Nu till min sitation som var tänkt handla om. 

Det finns en man/vän. Som jag umgicks med otroligt mycket för 1 år sedan. Men just då var jag även i en liknande psykos tillstånd. Otroligt mycket hallisar m.m. Och då tog han all energi när jag egentligen inte hade någon. Han är världens finaste människa. Men jag fick säga adjö för jag orkade inte. Nu har jag varit balanserad en tid och saknar honom så olidligt. Sist så ställde jag också till scener och gnällde och var frustrerad. Men han verkar ändå ta mig som vän på fb. Och blev så glad när jag såg det. Jag vill börja umgås med honom igen. Men blir osäker då han inte verkar så pratsam eller söker kontakt. Men det är väl förståerligt. Hur ska jag göra? Ska jag låta det ta sig tid eller ska jag bara ringa honom? Jag vet att jag gjort min skada. Detta har hänt många gånger och de flesta har dragit sig undan eller hållt sig kvar men är ändå tillbakadragna. Jag vill inte vara sådan här. Men mitt huvud gå så snabbt och impulserna tar några milisekunder. Vill höra era tankar.

Annons:
LinaLj
2015-09-22 22:01
#1

Jag kan också vara väldigt impulsiv, kanske inte rent känslomässigt men i andra delar av livet, vilket ställer till en hel del problem. Så jag kan absolut känna igen mig i dina problem.

Men frågan som jag tycker är viktigt att du ställer dig är vad som kommer att hända när du har en ev dina neråt perioder? Kommer du att agera på samma sätt som du gjorde innan mot honom eller kommer du att kunna hantera det på ett annat sätt?

För även hur mycket man själv kanske känner att man vill ha en annan människa nära sig i sitt liv så måste man ibland vara ärlig mot sig själv och inse att det kanske inte är det som är bäst för människan i fråga.

Å andra sidan så är ju han nu insatt i hur det kan bli och går därför in med öppna ögon så då är det ju upp till personen i fråga att själv besluta om han är beredd att chansa eller inte.

Jag skulle nog ta kontakt med honom och berätta hur jag känner det, men även berätta att det kan komma perioder då jag inte mår bra och att jag då kanske är så rolig att umgås med men att det i grunden inte ändrar hur jag känner för personen. Sedan är det då upp till honom att ta ställning till om det är något han kan acceptera eller inte.

Det kan ju också vara bra att ta det lite lugnt även om ni bestämmer er för att ta upp kontakten. Att låta det gå långsamt fram och att försöka prata så mycket som möjligt kring allt det här.

[Älskamig]
2015-09-23 19:19
#2

Har jag uppfattat det rätt, så hade du gett tecken på att du inte ville ha mer kontakt med honom, men att du nu efter ett tag saknar det? Stämmer detta, är det nog inte så konstigt att denna mannen faktiskt inte vågar ta initiativ att kontakta dig igen, trots att ni är vänner på FB.😕Det kan tyckas låta tufft, men… Du har liksom satt en fot på hur du vill ha det och då kan du nte förvänta dig att han ska krypa fram till dig efter ett tag igen. Det är jätte jobbigt, jag vet då jag vart i liknande situationer, men då får man ta tag i det själv. Mitt tips är då att du, precis som #1 skrev, tar kontakt med honom igen, förklarar allt om dina problem samt dina känslor för honom. 

Jag önskar dig lycka till.

Kram!❤️

Aleya
2015-09-23 19:26
#3

För mig låter det som att han verkligen är sårad av dina handlingar. Och det är inte säkert att det ens går att reparera. Du får tänka dig själv om du blir behandlad på samma vis om du skulle vilja ha kontakt med den personen? Du kan ju prata med han. Men han verkar inte vara så peppad på att prata.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Upp till toppen
Annons: