Annons:
Etikettsex
Läst 6594 ggr
IceTee
10/1/15, 5:51 PM

Förlora oskulden

Nu tänker jag främst på vaginala samlag. 
Hur var det när ni förlorade oskulden? Hur gamla var ni? 

Jag kan börja! Jag förlorade oskulden samma år som jag skulle fylla 17. Jag hade min första pojkvän när jag skulle fylla 15, och jag minns att vi bestämde oss för att försöka ha sex. Han var inte oskuld, men jag var. 
Det gjorde väldigt ont och jag fick avbryta direkt. Sen dess hade jag varit med några killar som var övertygade om att de kunde när jag berättade att jag ville men inte har kunnat ha sex. De var självsäkra men det gick inte ändå. Värt att säga är väl att killarna jag har varit med har varit över medel och jag är rätt liten hela jag, så det hjälpte väl inte precis! 
I början av 2012 träffade jag en kille som jag verkligen gillade och åter igen kom "va? De måste gjort något fel! Klart du kan ha sex!" och jag vill ju jätte gärna eftersom jag hört så mycket om sex från mina kompisar och sånt. Vi låg i hans säng och jag var super förälskad i honom (och han i mig) och det gjorde ont, men när han sa att den var inne skrek jag lite för jag blev så glad, haha. Andra gången gjorde också ont, och lite senare tog förhållandet slut pga andra orsaker. Efter det hade jag aldrig några problem med att det gjorde ont och har fortfarande inte det så länge vi tar det långsamt och använder glidmedel. 
Jag var väldigt glad att det var med honom, och trots att det tog slut rätt tidigt så har jag aldrig varit arg på honom och vi pratar fortfarande till och från

Medarbetare på Skor iFokus

Annons:
[Ruffsetuss]
10/1/15, 5:57 PM
#1

Alldeles för ung , men jag var sååååå betuttad i den här killen . Var ingen höjdar upplevelse , gjorde ont o sen var det klart !

Aleya
10/1/15, 5:59 PM
#2

16 år och 4 månader. Med min dåvarande pojkvän.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Surpan
10/1/15, 6:07 PM
#3

Jag var 15. Det var med min första pojkvän. Vi var på hans pojkrum och jag tror jag skulle sova över för första gången. Vi låg i sängen och tittade på lejonkungen och så hände det. :) Det var en bra upplevelse. Men jag var så nervös och visste inte vad jag skulle göra så jag blundade under nästan hela tiden. Vi hade två fina år med varandra efteråt innan vi gick isär.

/Surpan

Biancaa
10/1/15, 6:15 PM
#4

Ungefär en eller två månader efter jag fyllt 15. Gick bra, men hade svårt att sätta mig ner helt först.. 😃 Med min nuvarande pojkvän. Inte så mycket mer med det, det gjorde inte ont, kändes dock lite obehagligt då jag knappt kunde sätta mig ner helt (var on top), eftersom det tog emot så jag fick sitta lite på sniskan. 😊

[Devya]
10/1/15, 6:16 PM
#5

Jag var 19 år gammal och första gången gjorde det inte alls ont. Men de första åren var lite knepiga för det var endast en ställning som fungerade för oss. Efter ett par år blev det bättre och vi kunde börja avancera. :)  Men jo, i början gjorde det ganska ont men jag har kommit underfund med att det var säkert bara psykiskt.

Med min andra pojkvän har jag haft en hel del problem det senaste året men det är för att vi har gått igenom en otroligt massa. Nu på sistone har det börjat gå så mycket bättre igen och jag känner inte någon smärta mera. Underbart! Äntligen kan jag njuta av att ha sex igen. :) Jag trodde först att allt berodde på mina p-piller men tydligen så satt allt bara i huvudet. Skönt så slipper jag byta piller!

citytjejen
10/1/15, 6:22 PM
#6

Jag var 21 och det var med min första pojkvän. Gjorde inte ont alls faktiskt.

/Christina

Annons:
Lan
10/1/15, 6:25 PM
#7

Om vi pratar PiV samlag var jag 35 år gammal. Det gjorde lite ont och jag blödde nån droppe. Det var med en kille jag träffade när jag var på semester i Turkiet.

Försökte en gång när jag var 25 år men det gjorde ont och han kom inte in. Å andra sidan tog det kanske 20 sekunder innan han kom. (Fast det räckte för att jag skulle bli gravid, så om man definierar oskuld som nån som inte haft PiV samlag var jag gravid och oskuld… 😛)

Vanja
10/1/15, 6:38 PM
#8

Jag var 15, jag minns det knappt. Var med en pojkvän jag hade då. 
Jag hittade inte rätt i sexlivet förän jag träffade mitt ex. Jag var då 16. Då var jag förnuftigare och vågade säga ifrån på ett annat sätt. Och så vågade jag ta för mig osv.

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

MinnaJosefin
10/1/15, 6:51 PM
#9

16 år och med en kille jag träffade i 2 månader typ.. han hade gjort det innan och glömde att jag var oskuld så han bara tryckte in den och jag skrek haha. Men det funkade sen:p

Gaara
10/1/15, 7:26 PM
#10

Jag hade hunnit fylla 20, det var med min första pojkvän som var ett år äldre än mig. Han var också oskuld och vi hade hunnit vara tillsammans i 7 månader innan vi hade sex (hade ett distansförhållande så det var nog därför det tog 7 månader innan vi kom till skott, samt bådas nervositet för första gången plus att vi sågs hemma hos mina föräldrar där jag (Japp!) delade rum med min storebror!) Det var lika graciöst som två valrossar typ. XD Vi var jätteklumpiga och det tog väl ett tag innan vi fick till det. Kan inte minnas att det gjorde ont eller så den gången i alla fall. :)

fruktgumman
10/1/15, 9:41 PM
#11

22 var jag och det var väldigt fint och gjorde inte ont alls. Jag ville vänta tills jag verkligen var kär och det blev jag inte förrän vid den åldern. Vi är fortfarande tillsammans 17,5 år senare :)

P3pz
10/1/15, 10:09 PM
#12

Jag väntade tills jag var 15 och kär. 
Hade haft många pojkvänner innan killen som tog min oskuld, men de var för "på" att de ville ha sex, vilket jag ville vänta med så jag gjorde slut med en hel del killar innan. 
Sen träffade jag mitt ex, han pressade mig inte till det och jag fick fylla 15 tre månader innan. 
Det gjorde ont i början, men han var ganska kass i sängen och jag tyckte inte alls att sex var något speciellt, låg mest och tänkte på annat. Det var inte förs senare i livet som jag upptäckte hur kul och skönt det är med sex när man hittat en partner som passar en själv. 
Dock kan jag fortfarande få lite ont i början av samlaget och det stramar lite när jag har sex eftersom jag är ganska "tajt". Men jag älskar sex ändå :)

"There is life after abuse. This is mine"

LinaLj
10/2/15, 12:57 AM
#13

Jag var 19 år och det var med min andra seriösa pojkvän. Vi hade varit ihop i nästan ett år men jag kände att jag ville vänta och det var inget konstigt tyckte han. Så vi väntade tills jag kände att jag var redo och det var nog värt att vänta för det blev riktigt bra för att vara två tonåringar. Det gjorde inte ont utan var riktigt skönt. Det blev betydligt bättre när vi hade övat upp oss lite. Men det är faktiskt en trevligt minne och jag är glad att jag väntade.

Annons:
Maria
10/2/15, 7:18 AM
#14

Jag tycker "förlora oskulden" är ett missvisande begrepp.

Jag gav i alla fall bort min med kropp och själ när jag var 15😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Afturelding
10/2/15, 8:10 AM
#15

Jag gillar inte heller uttrycket. Jag förlorade ingenting överhuvudtaget, men jag fick erfarenhet. 

Jag var 15 första gången jag hade sex.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Honestyisdead
10/2/15, 12:09 PM
#16

#7 Vad är PiV?

Aleya
10/2/15, 12:26 PM
#17

#16 funderade på det. Tror det är penis i vagina. :)

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Tjeja
10/2/15, 12:34 PM
#18

Jag var 21 och nygift och både jag och maken var oskulder båda två. Det blev lite taffligt om man säger så.  Han var nog mer rädd än mig. 😃 Om man nu syftar på vaginalt samlag som "förlorad oskuld"

Annars hade jag ju hånglat och upplevt orgasmer på alla möjliga vis innan förstås, bara inte någon form av penetrerande sex i något "hål".

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Honestyisdead
10/2/15, 12:51 PM
#19

#17 aha :)

L1isa
10/2/15, 1:21 PM
#20

Jag förlorade oskulden 1 månad innan jag fyllde 18.  Båda jag och min sambo var 17 år och båda två oskulder.  Det gjorde ont så det gick inte på första försöket utan tog kanske 5 ggr sen  gick det och då var det jätteskönt.

Annons:
Ravynsfair
10/3/15, 1:45 AM
#21

Hade fyllt 16 och det var med en pojkvän i samma ålder, han hade erfarenhet sen tidigare. Efter att jag gett med mig så var han som besatt vid sex. 
Ung och dum som jag var lät jag det pågå, han fick tillgång till min kropp närhelst han ville. Avslutade det efter ett år men även nästa förhållande var likadant vilket pågick över året. Han var dock mer våldsam än den förre. 
Ångrar allting men gjort är ju gjort 😐

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

SannaNolte
10/3/15, 4:01 AM
#22

jag var 14 . Blev "tvingad" av min dåvarande pojkvän , han hade tjatat i flera månader , men jag ville vara 15 år innan jag gjorde något. Han suckade och tyckte jag va fjantig osvosv… Tillslut blev hans tjat för mycket , och jag sa "mmm" fast jag skrek inombords. Minns inget om smärta för det gjorde redan så otroligt ont inom mig . Minns att han bad mig att hjälpa honom "få in den" och jag tänkte bara "aldrig i livet att jag tar i den där äckliga saken!!" 😃

Medis på Socialt stöd iFokus . ☀️

Tjeja
10/3/15, 8:27 AM
#23

#22 Blir ledsen är jag läser. Usch hoppas grabben är mognare idag o inte våldtar alla sina flickvänner på detdär viser. Önskar du hade fått mer info o stöd runt dig så du haft självförtroende o insikt o egenkärlek nog att dumpat killen när han börjat tjata o pressa dig.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

bast1
10/5/15, 2:00 AM
#24

Jag var 19 (med det vaginala samlaget)
 Ville vänta på min stora kärlek skulle dyka upp, vilket han gjorde till slut men jag var så hämmad och hade byggt upp en massa förväntningar att det höll på att ta slut mellan oss eftersom jag drog ut på tillfällena hela tiden.

Men sen när vi gjorde blev det jättebra, han var väldigt öm och försiktig så det gjorde inte alls ont.
Han tyckte det var högtidligt att han fick vara den första. 
Vi var jättekära och höll ihop ett tag till efter det, men sen ville han gå vidare…

Pytteliten
10/5/15, 9:04 AM
#25

Vi var båda 15 och det var första gången gången för båda. Jag hade dock haft en del sex innan, men inte samlag. Vi hade varit ihop i en månad och var väldigt kära. Hade varit nakna ihop, smekt varandra och så innan, så det var mjukt, fint och planerat! Vårt förhållande varade i nästan 4 år, så det var ju länge för att vara så tidigt. Är tacksam och glad för att det var så bra och för att det var han. Generellt är 15 i yngsta laget, men vi var mogna och tog ansvar. Säger till mina barn och andra ungdomar jag möter att de ska vara kära, nyktra och skydda sig 😛.

RödPanda
10/5/15, 12:40 PM
#26

Jag var ungefär 24 år och inte kär. Men han var ingen främling och jag kände mig trygg med honom och var nyfiken så när han tog initiativ så hände det bara. Vi träffades kanske ett halvår. Lite senare träffade jag en kille som blev min första kärlek (idag en god vän) och som visade mig hur fantastiskt det kan vara.

kattenröd
10/5/15, 1:58 PM
#27

Jag var 19 år och det var en fin upplevelse :) Men jag undrar, talar vi nu om just heterosexuellt sex med penetration? För i så fall är jag oskuld än.

Annons:
kattenröd
10/5/15, 2:16 PM
#28

Nu såg jag att TS skrev "Nu tänker jag främst på vaginala samlag. " så jag fick mitt svar :)

IceTee
10/5/15, 2:26 PM
#29

#27 #28 anledningen till att jag väljer just den gränsen är för att det blir alldeles för luddigt annars! Borde egentligen ändra rubriken till något mer passande då piv inte är det enda sättet att ha sex, men kan inte komma på något… Dessutom är det för sent för mig att ändra, men om någon kommer på något bra kan jag ju skicka ett meddelande till en Medarbetare eller sajtvärden och se ifall de kan tänka sig ändra!

Medarbetare på Skor iFokus

kattenröd
10/5/15, 2:33 PM
#30

#29 Jag förstår varför du dragit gränsen, det kan vara svårt annars att rama in det. Tyvärr har jag inget förslg på hur man skulle kunna uttrycka det annorlunda..

himalaya27
10/5/15, 2:34 PM
#31

Ifall det är penis i vagina som räknas så är jag oskuld och kommer förmodligen vara det alltid. Första gången jag hade sex med min flickvän var jag 19

IceTee
10/5/15, 3:27 PM
#32

#31 Oskuld kanske kan formuleras snarare som när era kön kom i kontakt första gången? (Ifall ni gjort så, har aldrig haft sex med en annan kvinna)

Medarbetare på Skor iFokus

Ebolaa
10/5/15, 7:43 PM
#33

#0 Ts, har du någon gång kollat upp dig för "för tjock mödomshinna" ?
http://www.hemmetsjournal.se/Experterna/Vara-experter---Installningar/Gynekologen-Ingrid/Modomshinnan-ar-for-tjock/

Låter ju lite som samma sak för dig, kanske bäst att gå till gynekologen och snitta den så är du "ready to go" :P

Bättre att tända ett ljus än att förbanna mörkret.

tötenöten
10/5/15, 8:03 PM
#34

Jag var 15 år, med min nuvarande pojkvän. Det var så perfekt som det bara kan bli :)

Råttor, råttor och lite mer råttor!Hjärta

Annons:
Zepp
10/5/15, 9:56 PM
#35

Jag var 17.. och det var lixom inte höjdpunkten i mitt sexuella liv om man säger som så!

Rätt fumligt och rent mekaniskt.. dessutom tror jag att "hon" blev lite besviken?

Hur som helst så var det en erfarenhet rikare.. och det var faktist hon som tog initiativet!

Det var på en fest.. och vi var vänner i många år därefter.

Man kan så här efteråt fråga sig vad det var för nytta med det hela.. men jag inbillar mig att det är så livet funkar.. unga pojkar och flickor är pilska av naturen!

Dvs det är rätt naturligt, troligen har det varit så i fler generationer!

Så småningom så mognar vi och blir mer sexuellt erfarna.. och ser att det är själva relationen som är det viktiga.

Dvs kåtheten är konstant.. det som förbättras är interaktionen!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Tiktak697
10/5/15, 10:26 PM
#36

Jag var 20 nära 21 när jag förlorade den och jag var ju en väldigt kåta dam och första gången gången var helt fantastisk han var också oskuld men Gud vad han kunde knulla jag var förvånad vi hade ett långt förhållande men vi gick senare skilda vägar . Han gjorde de så fint och speciellt för mig de gjorde alldrig ont jah var så redo de var något jag väntat på så länge . Och jag har haft många klarar i mitt liv många bra några dåliga men ingen slår min första. De var fantastiskt mina det som om det vorre igår

Mvh Tiktak

IceTee
10/6/15, 11:24 AM
#37

#33 krävs det en speciell undersökning för sånt? Har varit på gynundersökningar innan, dock bara hos läkaren

Medarbetare på Skor iFokus

Ebolaa
10/6/15, 7:44 PM
#38

#37 Jag är inte alls insatt, har hört om för tjocka mödomhinnor och vad det kan ge för besvär, men har inte själv erfarenheter av det. Jag har ingen aning om de lägger märke till detta vid en vanlig gynundersökning, så det skulle nog vara bra att du ringer till sjukhusets gyn.avdelning så att du kan fråga lite mera om detta :)

Bättre att tända ett ljus än att förbanna mörkret.

[WiresInABox]
10/7/15, 6:12 PM
#39

Jag var 29, alltså nu i år, och det var med en kille jag träffat via en dejting-app som efter hand blev typ min kk/friend with benefits. Jag är transkille och har inte varit bekväm med min kropp förrän nu (nu älskar jag min kropp trots att jag inte gjort några underlivsoperationer) och har inte varit intresserad att prova sex innan och han var inte heller så värst erfaren. Både första gången vi hånglade, första gången vi hade sex och första gången vi hade vaginalt samlag (tre olika tillfällen) var det väldigt fint, respektfullt, snuskigt, trevligt och framförallt väldigt ROLIGT! Har nog aldrig skrattat så mycket tillsammans med någon som jag och han gjorde då. Vi hade några otroligt fina och roliga månader när vi utforskade detta tillsammans men just nu har vi någon form av paus p.g.a. anledningar jag inte vill nämna här, men hoppas att vi kan återuppta det så småningom!

taggigarosen
10/7/15, 7:22 PM
#40

Jag var 14, och det var jättebra, det var med min pojkvän.Vissa tyckte väl det var fel för att jag inte hade fyllt 15 än och han var 19. Men vi var kära och det är vi ännu snart 4 år senare när jag är snart 18 och han 23.

Otyg
10/14/15, 2:32 PM
#41

Jag var 14 och hon var 17-18 någonstans.

Det var på stenåldern känns det som och minns rätt trasigt.

Annons:
Zadeira
10/15/15, 5:10 PM
#42

Första samlaget var ett ofrivilligt under en våldtäkt som 12-åring.

Första frivilliga samlaget var jag strax innan 15. En iskall senhöst-dag i en ouppvärmd kolonistuga med min distans-pojkvän som var och hälsade på. Minns egentligen bara två saker, den första att jag hade mens och den andra att jag hade killens mössa på ena foten. Det var med andra ord inte alls något magiskt, genomtänkt och romantiskt, men jag tror det var det som gjorde det så bra.

Fenix_Chicci
11/2/15, 10:30 PM
#43

Hade sex första gången i år och är 20 år. Kände att jag hellre väntade tills jag träffade någon jag verkligen tyckte om och kände mig trygg med än att det skulle ske tidigare. Detta var dock inte PiV sex vilket jag aldrig kommer ha heller då jag är lesbisk. 

#32 Alltså jag tror att det är rätt få flator som saxar (alltså gnider könen mot varandra) första gången de har sex då det är lite mer komplicerat och vissa gör det aldrig så går nog inte att räkna det som att "förlora oskulden". Jag räknar själv det här med att sexdebutera eller att "förlora oskulden" om man nu föredrar att säga så när man har sexuellt umgänge med någon första gången och det kan inkludera allt från smeksex, oralsex till penetrationssex osv. Men det står ju varje individ fritt att definera det som man vill.

Medarbetare på Undulater och Burfåglar

havanaisbus.wordpress.com

[Devya]
11/3/15, 5:38 AM
#44

Kanske "förlora oskulden" är helt enkelt ett föråldrat uttryck.

[Tuulikki]
11/3/15, 12:37 PM
#45

Jag hade PiV-samlag första gången när jag var 13. Gjorde inte ont. En bra första gång helt enkelt :)

Mannez
11/4/15, 10:06 PM
#46

Jag var 17, gjorde inte alls ont. Mitt ex var väldigt lugn och försiktig, han tog det väldigt lugnt. Så den gången var verkligen helt perfekt.

Hälsningar Amanda och kaninerna

Navai
11/16/15, 2:02 PM
#47

Året jag skulle fylla 17, med min pojkvän som hade tjatat och tjatat att jag tillslut inte orkade säga emot. Det gjorde jätteont och började gråta, så fick avbryta, försökte en annan dag och då gjorde det lika ont men det gick. 

Det var inte förrns samma år jag skulle fylla 20 som jag träffade en man som var snäll och öm med mig och som fick mig att bli trygg. Dock mycket äldre än mig men den vackraste människa jag känt.

[molly1974]
11/16/15, 2:09 PM
#48

varför vill ni vetta detta tycker det är en privat sak

Annons:
Honestyisdead
11/16/15, 2:23 PM
#49

#48 Det är ju var och ens ensak om man tycker det är privat eller inte. Jag tycker inte det är speciellt privat.

Denna kommentar har tagits bort.
[stefanmurhagen81]
11/20/15, 10:50 PM
#51

Jag är 34 år och är fortfarande oskuld för att jag inte har hittat nån än som vill knulla mig 😴Så ska bli intressant att se vad som händer i framtiden 😛

[Anata]
1/7/16, 5:19 PM
#52

13 år gammal med mitt x. Jag var för ung ångrar mig helt klart. Och ja de gjorde svin ont. De var snack om de sen pang på rödbetan ingen kel eller så.

Vilket idag har ledt till att jag har svårt att ha sex utan förspel. Jag har jätte svårt för att se de sköna i de och ens komma av de.

Utan att min man kan sin sak 🤪

IceTee
1/8/16, 7:30 PM
#53

#52 känner inte många slm gillar sex utan förspel, så det är du inte ensam om!

Medarbetare på Skor iFokus

Pytteliten
1/8/16, 10:20 PM
#54

#52, varför ska man ha sex utan förspel?

Djungelvrål.
1/9/16, 4:32 AM
#55

Jag var 18, var med en kille jag känt i drygt 1 vecka. Var hemma hos honom och tittade på film, det ena ledde till det andra och ja. Gjorde inte ont, var hur skönt som helst och idag är vi tillsammans och har varit tillsammans i lite mer än ett år. :)

Annons:
[134643]
1/9/16, 11:30 AM
#56

Jag förlorade min oskuld för mindre än en vecka sen haha, är 17 nu. Min pojkvän bor i England, och innan jag åkte dit hade vi skämtat mycket om sex och så. Jag hade gjort ett test på internet som gissade på att jag hade haft sex med 17 personer, så han skämtade och kallade mina privata delar för "the pit of death". Fjärde dagen jag var där över jullovet låg vi och mös och jag pausade, kollade på honom och låtsades vara jätteseriös och viskade "you're welcome in to my pit of death if you're brave enough" varpå han skrattade och svarade "If I die its on you", vi körde på lite förspel igen och han satte på en kondom. Han var inte oskuld men var ändå nervös. Just när vi skulle börja så lyckades vi med att kondomen trillade av, och vi båda två skrattade så mycket att ingen av oss kände för sex efter det så vi mös lite och somnade. 6e dagen testade vi igen och då gick det lite bättre haha. Jag är rätt trång och liten överlag, och han är rätt stor så trots att jag var hur våt och redo som helst så gjorde det definitiv ont. Inte så att han behövde stoppa, men jag var spänd helt enkelt. Men han var jättesöt genom det hela, och jag är verkligen glad att jag hade väntat så pass länge ändå ^_^

hippocampus
1/9/16, 5:47 PM
#57

Första gången var jag 21 år med en kille som var 3 år äldre och på g med. Vi hade myst och sådant vid tidigare tillfällen så det utvecklades hela tiden så till slut låg vi med varandra. Det gjorde ont ja men smärtan var acceptabel, gick att härda ut om man säger så. Jag var så kåt annars så ville göra det. Det gjorde mer ont när jag satt på honom än när jag låg under.

[WickedAlly]
1/9/16, 11:59 PM
#58

Jag var femton och det var med min första kärlek, vi hade varit tillsammans en månad ungefär. Han var inte oskuld och jag minns tydligt att det irriterade mig, antagligen mest för att jag kände mig lite dum som inte "kunde" sånt där medan han gjorde det. 
Det gjorde ont precis i början och det kom lite blod, men jag tycker att det var en fin upplevelse. Vi höll ihop i fyra år efter det, och minnet av både den dagen jag debuterade och vårt förhållande vårdar jag ömt.

Upp till toppen
Annons: