Annons:
Etikettförhållande
Läst 2899 ggr
[LoveUnite]1
2015-10-09 12:49

Känns Hopplöst!

Detta är 4.e gången och jag förstår mig inte på mig själv varför jag tror saker ska ändras till det bättre hela tiden. Hopplös kärlek som krossas varje gång.

Det känns verkligen inte som om han vill anstränga sig det lilla minsta.
Han säger de rätta sakerna men han lever inte upp till sina ord.

Bara för han kommer med blommor EN gång som jag verkligen uppskattade och blev helt varm inombords och detta var han själv som gjorde… så tror han det räcker med en gång… verkar det som.

Jag får hela tiden säga vad vi ska göra, restaurang, bio, resa, äventyr, promenader… ja allt, han säger okej, jag måste säga till att han ska bjuda, han säger okej men när vi väl är där så ger han inte ifrån sig någon glädje eller energi som får mig att tro att han verkligen tycker det är skoj.

Hans enda grej han vill göra är att spendera tid hemma hos mig, och jag vet vad han vill göra, den enda gången jag verkligen kände jag ville var när jag fick blommorna för jag blev helt överraskad och kände den gnistan inombords.

Varje gång han är hos mig vill han bara hångla och ha sex, jag drar mig undan, självklart lite pussar och mys men inte när han börjar bli för påig då backar jag, vilket han respekterar.

Nu efter jag har kommit med saker vi kan hitta på efter några månader så orkar jag bara inte mer längre, jag är på bristnings gränsen åter igen.

Jag har sagt att vi kan ta en liten resa, han sa okej, detta var 3 veckor sedan, jag har även påmint han, men än så har han inte tagit intiativ om att boka resan, att vi ska kolla på biljetter osv osv.

Likadant med bion, han sa ok men han har ej hört av sig om vilken film vi ska se eller när han kan hämta upp mig, han pratar bara om saker runt omkring.

Jag har varje gång gjort slut för det känns verkligen som om han bara vill ha sex och sedan denna omanlighet han har med ingen uppvaktning.

Det finns säkert tjejer som älskar sådana killar men jag vill ha en man som bjuder, uppvaktar, håller upp dörrar, erbjuder sig att hjälpa till, kommer med ideér osv.

Jag har även tagit upp detta med honom genom åren.

Detta är så tröttsamt.
Han är snäll, omtänksam, lugn och go men det räcker inte långt om hans enda intresse är sex.

Vad skulle ni ha gjort?
Hur skulle ni ha reagerat?

Frågan är till både Kvinnor och män…

Män ni kan gärna svara om varför en kille beteér sig så?

Annons:
Gronstedt
2015-10-09 13:11
#1

Låter som en drömkarl för mina öron! För dig är han det inte - men det kan du inte ändra på. Det kan vara bra om man tidigt i förhållandet blir ense om hur det ska fungera med sådant. Att gå in i och bli kvar i ett förhållande där man inte är överens brukar inte fungera. 

Du skriver "Jag har sagt att vi kan ta en liten resa, han sa okej, detta var 3 veckor sedan, jag har även påmint han, men än så har han inte tagit intiativ om att boka resan, att vi ska kolla på biljetter osv osv". Nej, varför skulle han? Det är ju din idé, du som vill resa - det är väl upp till dig att ta tag i saken? Han är uppenbarligen inte särskilt intresserad. Och när du inte gör något åt det hela drar han väl den rimliga slutsatsen att du inte är speciellt intresserad heller. Han kan ju knappast läsa tankar, så hur ska han kunna veta att "vi kan ta en liten resa" betyder "jag förväntar mig att du snarast organiserar en resa"? Vill du att han ska göra det bör du kanske säga det i klartext.

Folk är olika. En del gillar inte att gå ut eller att "hitta på" saker. Jag skulle definitivt inte känna någon glädje vid att bränna tid och pengar på ointressanta, urtråkiga eller rentav plågsamma övningar som någon annan har tjatat sig till. Och jag skulle inte gärna själv ta initiativ till saker jag inte tycker om att göra.

Jag kan inte låta bli att undra varför du tycker att just karlen "ska" bjuda och lägga ut pengar på "uppvaktning". Ska inte båda parter det, om man nu ska ha sådant i förhållandet? Och hålla upp dörrar - kan du inte göra det själv? Behöver du hjälp så be om det! Det måste man kunna göra i ett förhållande - inte gå och vänta på att partnern ska gissa sig till att man vill ha hjälp.

[LoveUnite]1
2015-10-09 13:25
#2

"Tyvärr", är gammel dags av mig.
Är typen som vill ta hand om mannen, hemmet o barnen.

Vill jag vara mannen i förhållandet har jag inget emot att vara det mot en kvinna jag älskar och skulle visa det.

Jag har haft underbara förhållanden där mannen har varit mannen i förhållandet.

Självklart uppvaktar jag min kille men är lite svårt då han endast verkar vilja ha sex och jag har verkligen varit pressad till sex innan i förhållandet och tänker inte bli det denna gången. Vi gör det han också gillar att göra, lagar mat, har varit ute med honom dit han velat och gjort grejer som han tycker om.

Herreguh, självklart!

Känns bara inte som att han älskar mig.

Nej, men när man träffas så kan han efter jag tagit upp det 3-4 ggr säga om han har fixat biljetterna som han skulle och sa att han skulle kolla upp, säga att nu har jag kollat upp det som jag sa så nu kan vi boka eller kolla på datum tillsammans istället.

Jag har självklart kommunicerat detta till honom så många gånger så det nu har blivit som tjat från min sida.

Vill han INTE göra dessa saker pga inget intresse för sådant så måste han ju säga det till mig, för det blir som en lögn om han endast gör dessa saker (som aldrig blir gjort) bara för att tillfredställa mig, förhållandet byggs på en lögn då.

Jag har sagt till honom vad jag gillar o inte gillar o han har velat jag ska följa med till ett särskilt ställe nån gång o jag sagt ne jag mår illa av sådant, eller konstiga saker i sängen han vill göra o jag säger nej för vissa grejer är bara äckligt.

Jag sa för några dagar sedan att han skulle välja film o tala om för mig vilken vi ska se. Men han har än inte sagt något.

Hade jag fortfarande haft energi skulle jag ännu en gång tjatat på honom.

Men ger liksom upp om han inte anstränger sig lite.

Var som innan vi skulle flytta ihop, jag fick sitta o göra allt, precis allt, han visade inget intresse eller verkade inte vilja flytta ihop egentligen. Jag sa till honom flera gånger att jag behövde hans hjälp… men inget.

Sarah
2015-10-09 13:44
#3

Men varför fortsätter du med en kille som inte alls passar dig? Det finns andra killar där ute, som skulle passa dig bättre.

[LoveUnite]1
2015-10-09 13:53
#4

För… jag älskar verkligen honom.

Jag förstår mig bara inte på honom.

Om han bara kunde uppvakta mig = blommor ibland, bjuda ut mig någon gång på eget intiativ och vara mer engagerad i förhållandet så är han perfekt.

Inte varje gång självklart men jag vill känna mig som en kvinna någon gång ibland.
När man varit ihop några år så förstår jag att det avtar så jag vill gärna ha det lilla speciella nu i början.

Som bion har jag tänkt att bjuda på för det är jag som vill ut och hitta på lite skoj.

Resorna betalar vi för oss själva osv om nu någon fick för sig att han ska bjuda mig på dem så är inte det så bara att han ska visa lite engagemang.

Gronstedt
2015-10-09 13:59
#5

"Var som innan vi skulle flytta ihop, jag fick sitta o göra allt, precis allt, han visade inget intresse eller verkade inte vilja flytta ihop egentligen. Jag sa till honom flera gånger att jag behövde hans hjälp… men inget." Du visste alltså hurdan han var innan du flyttade ihop med honom, och dessutom var han inte speciellt intresserad av att flytta ihop? Varför i allsin dar drev du då igenom att ni skulle flytta ihop? Eller menar du att det inte blev något av? Tur det, i så fall.

"Vi gör det han också gillar att göra, lagar mat, har varit ute med honom dit han velat och gjort grejer som han tycker om." Tar han alltså initiativ till sådant han tycker om? Vad är då problemet? Han ser till att det han gillar blir av, du ser till att det du gillar blir av - klart.

Visst borde han säga, och inte bara visa, att han inte är intresserad av att göra saker. Det är klent av honom att mumla med för att slippa tjat. Men ert förhållande verkar redan vara byggt på en lögn. Du inte gillar honom som han är, så du skapar en drömman och försöker pressa in honom i formen du har drömt ihop. Det funkar sällan. 

Ta en titt på vem han faktiskt är och vad ni faktiskt har tillsammans. Är det gott nog så stanna - räcker det inte för dig så gå och leta reda på ett förhållande med en person som du kan trivas med som han är.

Det finns fortfarande en hel del män som gärna ser att lilla frugan sköter dem, hemmet och barnen - tyvärr är det nog mindre vanligt att de också är villiga att bära henne på sina händer, öppna hennes dörrar, tänka ut hennes nöjen, ta över hennes  problem och betala hennes kostnader. Du skriver ju att du haft sådana förhållanden tidigare, så några måste det väl finnas.

Gaara
2015-10-09 14:03
#6

#4 Ibland så räcker det inte att man älskar någon. Du blir ju olycklig av ert förhållande. Jag vet själv hur det är, spenderade straxt över 5 år på en man som var så olik mig så det inte fanns… Jag hade turen att träffa min nuvarande som fick mig att se vilket liv jag kunde ha. Det var smärtsamt att ta farväl av mitt ex, men det är bland det bästa jag gjort då vi inte hade någon lycklig framtid tillsammans, vilket jag verkligen har med min nuvarande som är precis som mig. Du kommer bara fortsätta vara olycklig i det där förhållandet. Du behöver någon som gillar att göra de saker du gillar, eller i alla fall några av de sakerna. Gå vidare, finn lyckan. :)

Annons:
[LoveUnite]1
2015-10-09 14:10
#7

Wow, vet inte vart denna aggressivitet kommer ifrån.

Ville bara veta varför han inte visar så mkt engagemang.
Men tar det då som om att han inte är intresserad av mig.

Var verkligen inte vad jag hade hoppats på som respons och är sorgligt att det finns folk som inte kan respektera att det finns Kvinnor som har andra smaker i män än vad andra Kvinnor har.

Alla mina vänner är hårt arbetande Kvinnor med barn och familj och jag respekterar dem väldigt högt för det, dem vet om det, min mamma var ensamstående med 2 barn och heltidsarbetande och jag har stor respekt för henne att hon klarade allt det, och det finns dem som drömt sedan dem var små flickor om att träffa den rätta, ha ett bröllop, skaffa hus, barn och allt.

Min dröm sedan jag var 8 år har varit ha ett hem med barn, laga mat och ösa kärlek över min man och mina barn och ta hand om dem o hemmet. Är något som verkligen gör mig varm och glad att bara tänka på.

Alla är olika helt enkelt.

Jag och min kille har haft den diskussionen, han är öppen för det och jag har sagt och säger det än idag, om ekonomin krisar så tar jag självklart och jobbar men att jag först och främst vill vara hemma och ta hand om barnen, hemmet och min man.

Du får det att låta som att jag inte är öppen för någonting.

💣

[LoveUnite]1
2015-10-09 14:15
#8

Tack Gaara!

Jo, jag misstänker också det.
Men är så jobbigt att älska någon så mkt och alltid hoppas på att denna gången kanske han har vuxit upp lite… men sedan inse att det verkar inte som det.

Jag vill ha det där som jag ser ute med äldre par som fortfarande har glöden och ser på varandra med kärlek och respekt.

Par som reser, är ute och gör roliga saker, ger inspiration till varandra.

Jag vill så gärna ha det, finns inget vackrare mellan två människor!

Ravynsfair
2015-10-09 14:32
#9

Jag skulle kort och gott bara berätta för honom hur jag känner och varför för att sedan ta det därifrån.

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

Gronstedt
2015-10-09 14:33
#10

Var ser du aggressiviteten? 

"_Ville bara veta varför han inte visar så mkt engagemang.
_Men tar det då som om att han inte är intresserad av mig."

Varför han inte visar engagemang - eller varför han inte visar engagemang på ditt sätt?  Enligt din egen beskrivning  han visar ju engagemang, genom att vilja vara med dig, att vilja ha sex med dig och genom att ta med dig på saker han tycker är roliga. Sin typ av engagemang, alltså. Enligt din egen beskrivning visar han ju stort intresse för dig - bara inte för att allt vad du tycker att han ska göra.

Du vill inte ha honom, du vill ha den du hoppas att du ska kunna göra om honom till om du bara förklarar tillräckligt många gånger hur han ska vara. Hur älskad känner han sig?

[LoveUnite]1
2015-10-09 14:46
#11

#9

Jo, vi har suttit ner och diskuterat djupt.

Jag har gjort allt sådant.

Men får väl ta ett till snack med honom. Fråga hur det ligger till.

Jag förväntar mig ett sådant här beteende när man varit ihop 5-10 år men när det börjar efter bara 1 månad blir jag lite kluven. Samma sak varje gång också.

Naviifax
2015-10-09 15:27
#12

Herregud vad folk ska gå på defensiv direkt bara för att det faktiskt finns Kvinnor som trivs med "den gamla livsstilen". Calm down. Lika väl som man kan respektera att alla Kvinnor inte vill ta hand om barnen och istället jobba och är av det moderna tänket, likaväl ska man väl respektera det motsatta?
Förlåt men just denna aggressiviteten är det som skapar "feminazis". Usch!

Till TS: Jag är lite av det gamla "tänket" att jag behandlar så som jag vill bli behandlad :) Om jag inte uppvaktar min sambo och bjuder ut honom då och då har jag ingen grund i att förvänta detsamma av honom. Men om du pratat med din pojkvän om hur du vill att det ska vara och han accepterar det så får han ju lägga manken till. Det är otroligt synd att det är så lätt att trilla i den hålan att man tar varandra för givet, för den är svår att ta sig ut ur.

Jag förstår att du älskar honom och för andra är det självklart att fråga "Vad gör du med honom då?" medan det inte alls är självklart för dig. Man behöver oftast ta ett steg bakåt och se på relationen med fräscha ögon. Prata med honom, ordentligt deeptalk så att han är införstådd i relationen och hur du vill ha det. Kan han inte nå upp till det så får man nog vika av. Vi alla är olika men det innebär inte att man ska nöja sig bara för att "man ändå har det rätt bra".

Man får helt enkelt undra om man vill ha en medioker känsla i förhållandet och itne vara särskilt lycklig, eller så får man bryta upp och gå varsin väg. För som det låter just nu verkar ni ta varandra lite för givet.

@adventuresofnavi | instagram

[LoveUnite]1
2015-10-09 15:39
#13

Tack! #12

Anser samma som du!

Vi gör saker han gillar och jag ser ju på honom hur han älskar det, matlagning, umgås, sex, ute på saker han vill göra men det blir gjort tack vare att jag ser till att det blir av.

Som nu testar jag honom lite så han kan se till att få saker gjort… so far not good.

Han har bjudit mig på middag ute en gång efter mkt frågande och knuffandes från min sida och jag fick verkligen dra ut honom så det blev gjort.
Jag hade underbart när vi väl var ute!

Denna gången vill jag bjuda honom på något och jag har i stort sätt gjort endast saker han vill göra den middagen är det enda från hans sida (o blommorna ❤️)

Så ja, det är jag som vill gå på bio för jag vill göra annat än att bara sitta på aset hemma o laga mat tsammans o hångla (hans intressen) men jag tänkte jag ska bjuda på bion men ska självklart bli en överraskning när vi väl är iväg. =)

Men det är dränerande att vara den som hela tiden ser till att saker bli gjort.

Annons:
[Ruffsetuss]
2015-10-09 22:21
#14

Förlåt men jag hade nog lagt ner försöken att ändra på honom , du kan inte ändra på en annan människa bara på dig själv. Vad skulle hända om du inte tjatade o knuffade ? Förmodligen ingenting eller hur ? Så länge han får sitt sex är han ju nöjd enligt dig själv . Ser inte att det kan bli annorlunda om han inte vill ändra på det själv . Så då står du där i allafall o är frustrerad , frågan är väl då om du vill leva så i längden ?

Aleya
2015-10-09 23:45
#15

Jag vet ärligt inte om det är du som har för höga drömmar om ett förhållande eller om det är killen som är lat. 🤔

Du verkar ha en vision om ett förhållande där du får skämma bort, och det är väl delvis det du gör nu. Han behöver inte göra något för att få det han vill ha. Så han blir bekväm i det och gör inget.

Eller så är det som så att kommunikationen brister, du tror att dina hintar är sååååå tydliga, och han fattar nada. Eller så vill han inte bry sig.

Oavsett så verkar den ena nöjd i förhållandet(han) och den andre missnöjd(du).
Du kan bara förändra den du är. Inte om han ska komma med något magiskt sätt med blommor.

Vad jag har lärt mig är att kärleken gör en döv, dum och blind. Så det är sällan man ser hela "sanningen" då man är mitt i den.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[LoveUnite]1
2015-10-10 00:05
#16

Inget fel på kommunikationen men däremot kanske en påminnelse behövs.

Han har alltid varit lat av sig och jag måste dra iväg honom på allt, vilket jag har accepterat men är engagemanget jag saknar.

Men kan vara att jag ger honom för mkt utan att han behöver ge något tillbaka så han blir bekväm av sig.

Hur som ska jag ge honom lite mer tid och prata med honom, för jag älskar honom enormt och vill inte släppa taget riktigt än.

Ni kan stänga denna diskussionen jag har fått seriösa tips och råd främst från nr 9 och 12.

Over and Out.

Aleya
2015-10-10 00:17
#17

#16 nu sa jag aldrig att du skulle lämna han, men om du vill tolka det som så så är det ditt val.

Jag tror snarare att du kanske ska tagga ner din vision av hur ett förhållande bör vara om du vill att detta ska funka.
Kanske terapi kan vara något?

Då har ni ju en som leder själva pratet och båda får prata från sin syn av saken. Och som kan fylla i de tomma rutorna som ni tror är så självklara att den andre ska fatta.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Sarah
2015-10-10 00:28
#18

Aggressioner? Det är väl ingen som klagar på ts för att hon vill vara hemmafru? Det påpekas att hennes kille inte vill ha den traditionella mansrollen, vilket hon vill att han ska ha. Det är ett jättegap att ha mellan sig. Mao de passar inte ihop. Man kan inte ändra en person så mycket. #11 har ni varit ihop i 1 månad eller missförstår jag? Jag skulle inte förvänta mig "sånt beteende" efter 10 år. Jag och min kille har varit ihop i 9 år, och vi är fortfarande tillsammans för att vi passar ihop. Vi har lika syn på förhållanden och är båda mån om att jobba på vår relation. Vi är fortfarande ihop för att vi är bästa vänner som gärna gör roliga saker tillsammans.

[LoveUnite]1
2015-10-10 00:59
#19

#18

1 månad men känt varandra i över 5 år om inte mer och varit ihop från och till genom åren.

Återigen säger jag att vi har haft dessa djupgående diskussioner om vad vi vill med livet, vad i värdesätter, barn, familj, jobb, framtid, vad vi gillar o inte gillar, vi kan varandra utantill.

Han vill vad jag vill och återigen har jag sagt att det är en självklarhet om någon skulle förlora jobbet att den andra måste hjälpa till ekonomiskt med att arbeta, kanske han helt enkelt får vara hemma pappa och jag jobba, eller båda om ekonomin skulle brista, inga problem!

Säger igen, är engagemanget i förhållandet min undran var över, varför han inte engagerar sig så mkt och då tog jag ett exempel med resan vi har planerat och denna gånger försöker jag låta honom ta ansvaret och se om det blir gjort, 3 veckor senare och han har inte försökt visa engagemang trots jag har påmint honom och jag vill inte tjata, han säger ju att han vill, men vill han inte får han säga det för jag vill inte tvinga honom.

Räcker bara med att han säger något, ska vi boka resan idag, ska vi kolla datum… något.

Några har sagt att det helt enkelt kan vara att han inte är intresserad av att göra denna resan och därför inte visar något engagemang till att få det gjort.

När det gäller att bjuda ut mig någon gång ibland, ge mig blommor någon gång ibland vet han om att jag gillar, är typ som ett förspel för mig, han vet det och han gör dem grejerna men jag måste be om det.

Men ja, han gör det faktiskt. Men är väl latheten i honom som gör att det tar tid.

Han och jag är på samma sida, vi båda är gammeldagsa, han är väl - som han själv sagt - inte så bra på romantik.

Men jag har fått mina svar i denna tråden, jag tycker dock att det var otrevligt att bli påhoppad bara för jag ville veta varför en kille inte visar så mkt engagemang i ett förhållande och alla fick för sig att jag är någon slags diktator med en strypkedja runt min pojkvän.

Så jag ber den person som är ansvarig för denna sajt att låsa denna tråden, för det går rakt in i hjärtat dessa kommentarer.

Aleya
2015-10-10 01:07
#20

#19 jag ser ärligt ingen som kallar dig för diktator, men att du kanske borde fundera över detta förhållande. Och hur det då kan ta så hårt på dig vet jag inte. 🤔

Sen är jag förvånad att ni redan flyttat ihop efter en månad. Men ni gör ju som ni vill.
Men det kanske är där skon klämmer. Det går så fort att han inte hinner andas och känna efter inombords, och därför blir han passiv.

Tror terapi skulle passa er perfekt.👍

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
[LoveUnite]1
2015-10-10 01:11
#21

Vem har sagt att vi bor ihop 🤔

Han vill ju träffas oftare än 2 ggr i v.

Kanske däremot är tvärtom… att vi borde träffas oftare… 🤔

Aleya
2015-10-10 01:19
#22

#21 du skrev om flytta ihop och att du bad om hjälp men att han inte gav någon.

Detta fanns i inlägg #2 :Var som innan vi skulle flytta ihop, jag fick sitta o göra allt, precis allt, han visade inget intresse eller verkade inte vilja flytta ihop egentligen. Jag sa till honom flera gånger att jag behövde hans hjälp… men inget.

Så jag fattade detta som att ni bor ihop. Men jag fattade uppenbart fel.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Sarah
2015-10-10 08:24
#23

Diktator? Är väl ingen som skriver att du bossar runt honom. Förstod det också som att ni bor ihop. Det är ingen som är elak heller, vi pekar endast på mismatchen att vara i en relation där man är så olika. På samma sida? Nja, på samma sida vore om han faktiskt uppvaktade dig utan att du bad om det. Efter 5 år off ans on borde du ju känna honom så väl att du vet att han inte uppvaktar, eller tar tag i något. Det kommer inte ändras hos honom.

Madde
2015-10-10 10:32
#24

Bara för att man inte får blommor eller blir uppvaktad med restaurangbesök innebär inte att man inte är älskad av sin partner. I mina förhållanden har jag inte fått så många blommor och det är inget konstigt med det. Jag har inte heller gett några blommor till de jag har varit tillsammans med. Däremot har vi varit ute och ätit på restaurang men där har både jag bjudit och blivit bjuden. Idag har vi gemensamt konto och betalar all mat och nöjen tillsammans. Tycker det känns bäst så. =)

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

P3pz
2015-10-10 11:22
#25

Om ni har haft off and on i 5 års tid och nu denna gången varit tillsammans i en månad.. då kan jag förstå varför din pojkvän inte är särskilt engagerad i att ta en resa som han ska betala.. 
Du sa till honom för 3 veckor sedan att du ville åka på resa, alltså hade ni varit tillsammans i ca 1 vecka när du ber honom om att han ska betala för en resa. 

Jag tänker att han kanske känner sig utnyttjad!? 

Det hade jag gjort i alla fall.. 
Jag har varit med killar som alltid låtit mig betala och jag har mer än gärna betalat men till en viss gräns. 
Idag lever jag med en sambo som jag har gemensam ekonomi med just för att pengar inte ska medföra tvister i förhållandet. 

Jag tycker att du kanske ska sänka din "ribba" lite om du vill vara med din kille, ge honom en chans att överraska dig, ge honom chansen att ta egna initiativ och låt honom hitta sin väg i det hela. 

Min sambo uppvaktar mig då och då, ibland med blommor, ibland med söta lappar, mat, bio, fina handlingar, köper saker han vet att jag vill ha, osv, precis så som jag gör gentemot honom..  Men det han uppvaktar mig mest med, det är den viktigaste biten, den mest värdefulla och efterlängtade typen av uppvaktning, det är med hans kärlek, hans pussar och kramar, hans sätt att säga att han älskar mig 100 gånger om dagen. 

Jag tror du måste lära dig att se att det är inte de "stora" sakerna som kostar pengar som räknas.. Utan de "små" sakerna som har betydelse.

"There is life after abuse. This is mine"

pyromanen
2015-10-10 13:53
#26

Tycker det är väldigt oschysst när du ts skriver att du hoppas han ska växa upp. Det handlar inte om att han inte vuxigt upp utan att han inte förändras till det du vill. Inget som helst fel i att önska sig en mycket traditionell kvinnoroll och en mitsvarande traditionell mann som uppvaktat, tar initiativ till bio o resor mm. Problemet är att du hittat en man som inte är sån och att du då ser det som att han ska föröndra sig och blrja göra så som din "önskemann". Du har två val:1. leta upp npgon annan som passar dig bättre 2.acceptera han som han är och älska honom som han är. Hur skulle det vara för dig om det var tvärtom? Att din partner ville du skulle ändra dig? Att du skulle vilja satsa på nån yrkeskarriär och lägga ner planor om att skaffa barn?

[Hadraniel]
2015-10-10 18:19
#27

Tror att jag är rätt mycket som din nuvarande partner på flera sätt. Gillar inte själv att "göra saker" speciellt ofta då jag är väldigt intryckskänslig och ganska introvert lagd av mig. Alltså trivs jag inte alls med att vara ute i folksamlingar där det "händer saker" utan vill helst vara hemma och mysa, ha sex, spela sällskapsspel eller ha intressanta diskussioner om jag ska umgås med en partner.

Visst finns det väl vissa saker jag är intresserad av och skulle kunna tänka mig att göra någon gång ibland ute bland folk, men jag väljer ju oftast bort även dessa för att de tar för mycket energi och innebär ganska mycket obehag utöver det positiva jag får ut av det. Kan det vara lite så för din partner också? Alltså att han inte trivs med att göra saker utanför hemmiljön där det är lugn och ro.

Gällande uppvaktning tycker jag att det hör till att båda i förhållandet "vill" göra saker som den andre blir glad av när man har energi och tid över för detta. Dock får det ju aldrig bli ett krav eller tjat om sådana saker för då tappar i alla fall jag lusten helt med att försöka överraska min partner. Är ju stor skillnad på att man lagar en fin middag eller dylikt för att göra sin partner glad av egen vilja gentemot att göra det för att personen ifråga inte ska bli sur, sexstrejka eller något annat negativt. Att känna sig tvingad att göra saker som man kanske egentligen inte ens orkar med som livet ser ut just då är ju inte så bra.

Tyvärr tror jag som flera andra här i tråden att ni är för olika gällande aktivitetsnivån ni vill ha i livet. Tycker din partner verkar vilja ha mer lugn och ro och ägna sig åt närhet och sex tillsammans i hemmets lugna vrå medan du vill ha en mer händelserik tillvaro med både flera aktiviteter ute bland folk och dyra presenter.

Annons:
Upp till toppen
Annons: