Annons:
Etikettsex
Läst 3723 ggr
[mr_mac]
2015-10-16 23:56

Jobbigt!

inte varit med någon sexuellt på lite mera än 1.5 år! Någon som varit utan samma eller längre? och hur gjorde ni för att hantera de? jag är lixom snart 30 jätte jobbigt tycker jag de är..några tips?

Annons:
Aleya
2015-10-17 00:11
#1

Har varit utan sex ännu längre än så.

Jag var rätt och slätt inte så brydd.

Jag förstår om det kan vara jobbigt, men flera trådar du skriver handlar om att DU inte kan acceptera den DU ÄR!

Börja kanske där för att kanske må bättre.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[mr_mac]
2015-10-17 00:12
#2

Du kanske har rätt #1 men med mitt handikapp är de svårt du:)

Aleya
2015-10-17 00:15
#3

#2 vad är det som är så svårt? Förutom att du har samma problematik i dom inläggen du skriver. Du är självhatisk och vill ta ditt liv. Du kanske ska ta och söka riktig hjälp så att du kan få det, anpassat till ditt handikapp.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[mr_mac]
2015-10-17 00:18
#4

Jag mår ju inerstinne rätt ok bara problem med de sexuella typ..

Aleya
2015-10-17 00:34
#5

#4 som jag sa… du har nog större problem än det du kastar ur dig i dina inlägg. Jag vet sällan vad du försöker uppnå med dom(dina inlägg). Men du behöver HJÄLP!
Det finns mycket du inte verkar kunna hantera och du verkar kunna i ena stunden vara glad och i andra självmordsbenägen. Så ring psyk eller en kurator eller vad du tror passar och påbörja någon slags terapi.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Ulvarsdotter]
2015-11-01 00:18
#6

Jag har inte varit utan sedan jag började (1,5 år sedan), men i början innan vi blev sambos och inte sågs alltför ofta och jag var "sugen" så tränade jag lite på min "fingerfärdighet", och det hjälpte för stunden. Det finns ju diverse leksaker, om det är det sexuella du saknar, vilket jag tolkade ditt inlägg som? :)

Annons:
[mr_mac]
2015-11-01 10:49
#7

jo du är helt rätt på de #6

men de kommer inte införskaffas jag får vara utan är de meningen är de så de får bli vissa skall ej ha sex helt enkelt så är de bara!

Fridaaaa
2015-11-01 11:07
#8

#7 Fast handlar ju inte om det "vissa skall ej ha sex".

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Aleya
2015-11-01 11:12
#9

#7 se, nu börjar du med ditt självömkande igen. Till vilken nytta? Sluta tycka synd om dig själv och börja ändra på din situation. Åter, sök hjälp! Detta handlar inte om sex eller relationer. Utan vad som pågår i ditt huvud.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[mr_mac]
2015-11-01 11:18
#10

Jag lever i en felaktig uppfattning då för sex är viktigare för mig än mycket annat #8

Fridaaaa
2015-11-01 12:03
#11

#10 Jo fast det har ju fortfarande inte med det du skrev att göra.
S'ger som #9, du behöver få hjälp med dina tankar du har, då kommer du må bättre ocks¨å

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Devya]
2015-11-01 15:34
#12

Det låter som om du kanske har fel prioritering här.

Ett hett tips, ingen tänder särskilt mycket på dem som tycker synd om sig själva och pratar om hur de saknar sex och liknande. 

Ta hand om dig själv och sök hjälp så att du kan börja må bra. Då brukar alla andra pusselbitar falla på plats också. :)

Djungelvrål.
2016-01-09 23:14
#13

För att ha sex måste man inte vara två, man kan vara själv också. :)

Annons:
Fridaaaa
2016-01-10 10:03
#14

#13 Tror man räknar olika där. Onani är för mig inte samma sak som sex nämligen.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Gaara
2016-01-11 18:24
#15

#14 Varför skulle onani inte vara sex? Onani bör väl gå under "Smeksex" även när man gör det på sig själv.

Fridaaaa
2016-01-11 18:31
#16

#15  Skrev "för mig" är det inte sex, dvs min åsikt.
För mig är sex när man är 2 eller fler. Annars är det just onani.
Men alla tycker vi olika.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Gaara
2016-01-11 20:42
#17

"16 Vad gör du när du onanerar? Jo du tillfredsställer dig själv sexuellt. :) Men om vi ska gå efter åsikter så är min åsikt att en chihuahua är en katt. :) Jag menar, det är ju min åsikt, då måste det ju vara rätt, right? :)

[LadyK]
2016-01-11 23:45
#18

Håller med om att det är skillnad mellan onani och sex med andra, att få ge och ta emot sex från/till någon annan är milsvid skillnad från att tillfredsställa sig själv. My opinon.

Fridaaaa
2016-01-12 09:42
#19

#17 Ja man tillfredsställer sig sexuellt men fortfarande inte samma sak som sex.
Det där är ju defintivt inte samma sak då, extremt dålig/kass jämförelse som inte ens går att jämföra.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Vanja
2016-01-12 10:41
#20

Men onani är väl en form av sex? 
Då borde man la kunna ha sex med sig själv.

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

Annons:
[Devya]
2016-01-12 11:18
#21

#20 Jag tror dock inte att det är ett uttryck som man använder sig av i vardagligt tal. Jag skulle aldrig börja säga att jag har sex med mig själv, utan då skulle jag prata om att tillfredsställa mig själv eller att jag onanerar.

Om någon säger att de har haft sex så utgår jag automatiskt från att de har haft sex med en annan person och inte med sig själv.

Fridaaaa
2016-01-12 11:19
#22

Håller med #21.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

P3pz
2016-01-12 11:21
#23

#20

Onani kan säkert räknas som någon form av sex, men det tillfredsställer nog inte behovet av att faktiskt ha sex med en annan människa.
Det är inte samma sak som sexuellt umgänge med någon annan i bilden.

Själv onanerar jag inte, har testat en gång och det kändes så fruktansvärt fel,  efter det valde jag att aldrig mer onanera. Så för mig är onani inte sex utan något annat.. 

Jag skaffade mig kk's medan jag var singel då jag absolut inte klarar mig utan sex ett längre tag. Min sambo som trodde att han var alldeles för kåt av sig har nu insett att det finns tjejer som är kåtare. 

Och jag kan förstå ts frustration över att inte kunna ligga med någon annan.

"There is life after abuse. This is mine"

angest
2016-01-12 13:20
#24

#23 Inte för att det angår mig men hur kan du tycka att onani känns så "fruktansvärt fel"? Det måste väl vara en perfekt sak att göra om man råkar vara utan sexpartner och själv är kåt. Du behöver naturligtvis inte utveckla ditt svar jag bara blev nyfiken på att veta vad som känns  fel med en så naturlig sak :)

P3pz
2016-01-12 14:56
#25

Jag har inget problem med att utveckla mitt svar. 

Jag känner bara att det känns fel, jag blir inte upphetsad av att ta på mig själv, och det kändes liksom trist och inte alls lika skönt som sex. Dessutom känner jag mig obekväm med min kropp när jag är själv, vilket jag underligt nog inte alls gör när jag är med en partner.  

Därför  vill jag inte onanera utan håller mig till att bli tillfredsställd utav andra.  

Och eftersom jag aldrig behövt gå mer än ½-1 månad utan sex på 10 år så har jag inga problem med det. Och hade jag velat ha sex däremellan så hade jag haft det, men jag såg istället till att ockupera mina tankar och  min tid till att jobba. 

Och jag vet att det kan låta som om jag är världens slampa, men så är det inte.. :) 

Jag kan fortfarande räkna mina "ligg" på mindre än 10 fingrar ;)

"There is life after abuse. This is mine"

hankans91
2016-01-12 18:17
#26

Sex är ju ett samlingsord som omfattar flera olika ord. Det är ju för bövelen en siffra också. Tänk så många gånger man fått sex när man räknat matte haha😃

Men det #14 menar är att sex betyder samlag för dom flesta.

Honestyisdead
2016-01-13 14:15
#27

#17 Måste du dumma dig för att andra inte har samma åsikt som du? För mig är sex något man har med någon annan. Inte sig själv. Men gå du runt och kalla hundar för katter. Ingen mer än du kommer verka konstig.

Annons:
Upp till toppen
Annons: