Annons:
Etikettförhållande
Läst 1708 ggr
densomundrar
2015-10-26 19:43

Gubbens sämmre hälft

Vet inte vart jag ska börja eller vad jag ens vill få ut av detta…

Gubbens sämmre hälft, det är precis så jag känner mig. Att jag är den i förhållandet som alla tycker är sämre.

Ska vi någonstanns frågar dom alltid efter min gubbe, men däremot frågar ingen efter mig om jag inte är med. jag har till och med vänner/bekanta som var mina innan förhållandet som jag tvivlar på är mina vänner om vi skulle gå isär.
När man känner att man är slaggprodukten av något/någon… Jag är det där bihanget som helt enkelt finns där.

Minns så tydligt en gång när en kompis flyttade till samma stad som jag jobbar och skrev att jag och gubben var välkomna varpå jag svarade att jag kunde komma efter jobbet någon dag (gubben jobbar 5 mil åt andra hållet) men då fick jag helt plötsligt inget svar.

Jag kanske inbillar mig och självklart är jag ingen dålig person eller en person som inte är omtyckt, men jag känner att min gubbe är så mycket bättre och jag är så mycket.

Bara kommenatren jag får ibland "du ska vara glad att du hittade honom" får mig att verkligen bekräfta mina tankar, i min värld borde väl VI vara glada att VI FANN VARANDRA? Folk måste ju verkligen tänka så, att jag ska vara glad att jag hittade en sådan guldklimp som honom (för det är han verkligen) men han behöver inte vara så glad över mig, för jag kan gissa att de flesta utav någon anledning missunnar mig lyckan att få ha honom, att jag helt enkelt inte är tillräckligt bra åt honom.

Jag är iof ingen ängel, tillskillnad från min väldigt skötsamma pojkvän så har jag gjort en del lättare dumheter och våra liv har sett annorlunda ut innan vi träffades. Men han har varit bra för mig och jag har förmodligen tillfört lika mycket ljus i hans liv men omgivningen verkar tvivla och det gör mig så ledsen och besviken.

Annons:
[Ruffsetuss]
2015-10-26 19:59
#1

Vad missunnsamma de är , fy så nedrigt . De kunde väl vara glada för er skull . Du och din kärlek har varandra det är det viktigaste , låt inte de andra bo gratis i ditt huvud 😉

densomundrar
2015-10-26 20:43
#2

Tack för dina värmande ord, det är precis så jag ska tänka, att de inte ska bo i mitt huvud men ibland är ens hjärna ens värsta fiende. Jag kanske har inbillat mig det men jag känner så väldigt ofta, att folk umgås med mig för att dom tycker att min gubbe är en trevlig prick. Haha, tragikomiskt, de flesta försöker köpa sina vänner men jag skaffar en gubbe som alla tycker om så får jag vänner :-P

OlgaMaria
2015-10-26 22:00
#3

Men sen är det ju kanske också ganska normalt att det är en i ett par som är mer social, trevlig och karismatisk. Alla är olika och vi har olika kvaliteter. Båda brukar inte vara lika sociala/populära, men man kan ha många andra fina kvaliteter. Jag tycker du ska acceptera att folk kanske tycker din kille är trevligare att umgås med än vad du är, men du ska inte acceptera att någon inte unnar dig att vara tillsammans med honom. Tror det är många män som inte har något problem med att folk tycker deras fruar är trevligare sällskap än vad de är. Folk får ju tycka det, men du får vara rädd om dig och dina tankar och lita på ditt värde och på vad du tillför i förhållandet.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[Devya]
2015-10-27 05:18
#4

Jag måste nog ta och hålla med OlgaMaria här. Det brukar oftast vara på det viset i ett förhållande.

Sen kan det ju finnas de som är också lite avundsjuka på dig.

Annars tycker jag inte att de där kommentarerna skulle syfta på det du tror. MÅNGA säger sådana saker utan att mena något illa!

Sen vet jag inte om din attityd gör saker och ting bättre.. Du ska vara glad att du har hittat en fin kille och inte börja bli avundsjuk om vissa föredrar att hänga med honom istället för dig utan glädj dig på hans vägar. Om dina vänner i slutändan skulle välja honom om ni gjorde slut så vet du att det inte egentligen var några bra vänner som du hade från början. En vän tycker om en oberoende ens brister och fel och springer inte iväg så fort någon "bättre" kommer i dens väg.

[kanskemenbarakanske]
2015-10-28 12:34
#5

Jag förstår verkligen att detta inte kan vara kul. Men det behöver inte vara så att dom inte gillar dig. Det kan va så att du fått en tanke om att dom bara vill umgås med han osv och denna tanken göds av att du börjat missuppfatta vad andra personer säger. Förstår du hur jag menar?

kvinnan
2015-10-28 18:54
#6

Jag kan känna igen vissa saker i ts berättelse.

I mitt förhållande är jag den lugna och lite försynta medan min sambo är utåtriktad social och ofta mittpunkten i ett sällskap. Om vi tex är ute på promenad och möter några vi känner så blir det nästan uteslutande att dessa personer spontant vänder sig till honom. Jag tolkar det väl inte som att dom tycker illa om mig för det, men det bara blir sådär eftersom han är den som syns och hörs mest. Jag hamnar liksom i skymundan då jag är lite mer lugn.

Jag har vant mig vid att det är så här. Jag kan inte bli en annan människa än den jag är.

Annons:
AnnaMariaK
2015-11-01 10:34
#7

TS, jag undrar bara. Skulle det kunna vara så att dina vänner försöker visa att de accepterar till fullo ditt val av pojkvän? Att det inte handlar om att Du är sämre på något sätt utan att ni tillsammans är en tillgång?

Jag känner igen dessa otillräcklighetskänslor. Mitt ex var duktig på att underhålla sällskapet, medan jag var duktig på att ordna festliga måltider. Våra fester hade inte blivit sådana utan mig, men inte heller utan honom. Nuförtiden har jag festliga tillställningar och gästerna trivs, men jag kan sakna den underhållning som mitt ex stod för.

Upp till toppen
Annons: