Annons:
Etikettleva-tillsammans
Läst 2210 ggr
[Aalmss]
2015-10-29 16:09

Sagt åt han igen

Skrev tidigare ett inlägg om porr, att min sambo kollar på det ofta! Även bilder på tjejers kön. Tog upp det med honom att jag inte tycker de är ok. Han sa att han skulle sluta, att de är som ett beroende för honom. Men han har sagt en gång tidigare också att han ska sluta. Han har vetat från första början att jag inte tycker de är ok! De är ok med porr ibland, men nästan varje dag, och när han börjar söka bilder på tjejers kön o runka till, när han har likadana bilder på mig, där går de för långt för mig. Jag sa till honom att om han inte slutar så kommer jag prata med killar o be dom skicka nakna bilder på sig, då jag anser att de är nästan samma sak. Vilket inte han tyckte. Så jag sa ett annat exempel. (Umgicks med en kille förut, som inte min sambo ville att jag skulle umgås med, så jag slutade), då gav jag exemplet att "Då kan jag börja umgås med X igen, du sa att jag inte fick, men då kan jag göra som dig, inte lyssna och fortsätta ändå." Tycker ni jag är töntig? Kanske lite, men annars förstår han inte skillnaden. Jag slutar med saker om han inte är bekväm med det, då borde han göra samma för mig. Eller vad tycker ni? Sa till o med att om han har sånt beroende att han kan söka hjälp för de.

Annons:
oddahviing
2015-10-29 16:11
#1

Jag skulle nog inte va tillsammans med en sån kille tbh… du överdriver inte.

'-Headlights on the highway-'

[Aalmss]
2015-10-29 16:14
#2

#1 Varför skulle du inte vara tillsammans med en sån kille? (Vill bara veta, för har känt samma sak)

Aleya
2015-10-29 16:28
#3

Gör något åt detta om du är så miserabel. Kan du inte med detta så gör då slut. Då är allt klart och betalt. Vet inte vad som hindrar dig.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Aalmss]
2015-10-29 16:30
#4

#3 jag har ju sagt åt han o pratat om detta.

Aleya
2015-10-29 16:34
#5

#4 menar att detta har ju verkat irritera dig innan. Och du verkar ha sagt åt han innan. Så om det är så jobbigt så varför stannar du?

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Biancaa
2015-10-29 17:20
#6

Min pojkvän gjorde också så. Om han kollar ändå bakom din rygg, tycker jag du borde lämna honom. Tycker också att det är ungeför samma princip i det du sa, att "om du inte slutar så kommer jag prata med killar o be dom skicka nakna bilder på sig, då jag anser att de är nästan samma sak", ser inte varför det är för någon skillnad ifall på nätet än det.

Annons:
[Aalmss]
2015-10-29 18:01
#7

#6 Har din pojkvän slutat göra de?

Biancaa
2015-10-29 19:06
#8

#7 Han gjorde om det några gånger, men såvitt jag vet så har han slutat nu. Men jag vet ju inte om han bara har blivit bättre på att ta bort bevis. Försöker fortfarande få tillbaka min tillit till honom, det var i juni/juli jag sa till första gången.

Vanja
2015-10-29 20:49
#9

Hur gamla är ni? Kan de inte vara så att det bara är en fas?

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

oddahviing
2015-10-29 21:58
#10

1# Jag skulle inte vara tillsammans med en sådan kille för jag går djupare än så. Den partner jag har nu är inte alls intresserad av porr, han är intresserad av djur, natur och konst… förstår du då varför? Och för att säga det med, vi kan prata om sådant öppet, och jag har sagt att det gör ingenting om han skulle göra nån gång eftersom jag själv har gjort det, men han säger ju själv att det inte är hans grej, det räcker med mig liksom och jag känner samma för honom.

'-Headlights on the highway-'

[Udoon]
2015-10-31 06:02
#11

Visst finns det delade meningar angående om man "får" titta på porr eller inte, men jag tycker att när man vet om att man sårar sin partner så gör man fel. Du har gjort det du kunnat, sagt åt honom att det sårar dig. Sen att han bara sagt att han ska sluta och ändå fortsätter är respektlöst, tycker jag. Att bara säga till honom igen lär inte göra någon nytta, du har ju stannat med honom fast han fortsatt, så han vet ju att det liksom inte har någon effekt, så han kan göra som han vill.

Verkar som det bästa att göra är att fundera över om du kan leva med att han tittar på andra istället för dig (särskilt om han redan har såna bilder på dig), eller om du ska avsluta förhållandet, för att han skulle göra en helomvändning är tyvärr inte särskilt troligt, skulle han gjort det skulle det blivit av vid det här laget.

Pytteliten
2015-10-31 07:14
#12

Så han pratar med tjejer på nätet som han ber att de ska skicka bilder på sig?

hankans91
2015-10-31 15:31
#13

Låter som dubbelmoral från din killes sida när det ok för han att titta på tjejer men du får inte titta på killar. Ta väck era internetuppkopplingar för en tid så kanske han inser att han fastnat i mönster.

Annons:
[Ruffsetuss]
2015-10-31 16:55
#14

#0 . Om du sagt vad du tycker om hans porrsurfande och han lovat att sluta , fast det visar sig att han inte kan,. Det är väl där ni är nu ? Du kan inte ändra honom , det måste han vilja själv och så länge du stannar kvar kommer han inte behöva ändra sig enligt honom . Dags att ställa lite krav på din kille ang. Att söka hjälp för sitt beroende eller så stannar du kvar o gillar läget med att han tittar på andra kvinnors kön. Bara att välja hur man vill ha det i sitt förhållande .

[Aalmss]
2015-10-31 22:24
#15

Jag har sagt åt honom att för mig känns det lite som otrohet. Om han väljer att kolla på andra, bilder eller porr, så kommer jag att börja träffa andra och leta mina "behov" hos andra killar. Har sagt att han kan söka hjälp för det, eftersom jag redan sagt åt honom tidigare. Jag sa även att jag ger honom en chans till, för nå mer orkar jag inte än så. Nu är det upp till honom isåfall.

Aleya
2015-10-31 22:44
#16

#15 varför ska du sjunka till en nivå som är så barnslig? Lär du göra det ens det du hotar med?
Tror jag knappast.

Och skulle du göra det så är det absolut dags att lämna han. Och faktiskt göra det istället för att gnälla och ge han chans på chans.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Aalmss]
2015-10-31 23:42
#17

Jag vet att det är otroligt barnsligt. Men med det menar jag mer att han ska se skillnaden. For iväg en kväll o sa inte vart jag skulle, sen trodde han att jag hade träffat en kille, hörde hur ledsen han lät. (Hade kollat på saker på stan) Men jag sa då, nej, men det här är sista chansen du får

Aleya
2015-10-31 23:55
#18

#17 så varför i h-vete gör du det då?
Skillnad i vad? Alltså, du får ge dig.
Jag tycker bara du beter dig knäppt.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Aalmss]
2015-11-01 00:17
#19

För att jag tycker inte de är okej att sitta o kolla på bilder på andra tjejers kön! Porr är väl okej ibland. Men verkligen inte varje dag, speciellt när man har sex flera gånger i veckan. Att söka på någons kön tycker jag verkligen inte är okej! Jag sitter inte o söker på killars kön, varför? För att jag har en kille och nöjer mig att se hans. Att dessutom gå in på plattan o se att någons tjejs slida är framme är bara äckligt enligt mig. Du behöver inte alls tycka som mig, men det är mina åsikter!

Aleya
2015-11-01 00:24
#20

#19 människa, du verkar inte fatta vad man skriver: Jag menar varför beter du dig som en unge i ditt beteende om du fattar att det är knäppt, omoget och resulterar i mer trassel?
Och vad ska ditt beteende om att du säger att du ska gå till andra killar resultera i för gott tänkte du? Vad är det du vill att denna mannen ska fatta? För du verkar inte ens fatta det själv.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
Pytteliten
2015-11-01 08:50
#21

Jag upprepar frågan som jag ställde i nummer 12. Interagerar han med tjejer på nätet? Eller porrsurfar han helt enkelt?

Oavsett vad han gör så är det du och han som gemensamt sätter vilka gränser som gäller i ert förhållande. Där verkar ni inte alls vara överens. Han är som han är, vilket han ju har visat gång på gång. Så frågan du måste ställa dig är om du kan acceptera det eller om du ska lämna honom. Några andra alternativ finns inte. Du kommer uppenbarligen inte kunna ändra på honom, hur mycket du än önskar att du kunde.

[Devya]
2015-11-01 16:27
#22

Han tycker att porr är okej men inte du. Ni har olika värderingar i det här fallet. Antingen accepterar du dessa olikheter eller så gör du slut och försöker hitta någon som har samma inställning om porr som dig, vilket kan vara knepigt att hitta.

En gång i tiden tänkte jag precis som dig, då jag var ung och naiv, brukar jag tänka. Jag växte upp och insåg att porr är inte så farligt som jag trodde. Jag testade det själv och förstod att det är ett så pass stort svek som jag hade fått för mig. Det tog mig ca 3 år innan jag kom till den här slutsatsen och numera på äldre dar stör jag mig inte överhuvudtaget på detta. Jag är säkrare på mig själv och inser att jag duger precis som jag är, trots porrtittande. :)

 Så länge man ändå har energi kvar till att tillfredsställa sin partner ser jag inga störra problem med att titta på porr och onanera. Däremot kanske man kan be sin partner att sköta det lite bättre om man inte vill råka se sådant ploppa upp på datorn/plattan.

 Men det verkar som om du har nolltolerans för porr så det är bara att köra på rak kommunikation med honom. Det att du hotar honom med diverse saker kommer knappast att göra din situation bättre. Det är inte så det ska fungera i ett förhållande. Ni borde jobba på att kommunicera bättre och sluta hota honom. Bestäm dig för om du vlll jobba på det här eller ej, om du vill jobba på ert förhållande så har du nu tagit ett steg i fel riktning då du i princip börjar ljuga för honom (om du faktiskt inte menade att träffade den där killen). Försök se nyktert på situationen, även om det är svårt då man känner sig sårad.

[Aalmss]
2015-11-01 17:22
#23

#22 visst får han kolla någongång. Men då ska de verkligen inte vara uppe på paddan. Porr enligt mig är okej ibland, men inte att söka på någon tjejs kön o hålla på till en bild (för att han har samma bilder på mig). Men nej, när han suttit o kollat på porr hela natten så är han inte speciellt sugen att ha sex med mig dagen efter, så då känns det fel att han ska kolla om han inte vill ligga med mig för att han kollat porr!

[Devya]
2015-11-01 19:05
#24

#23 Du har nog all rätt att bli upprörd om det går ut över ert sexliv. Det låter inte heller normalt att man sitter uppe hela natten för att titta på porr. Det låter inte alls sunt. Det kan ju vara så att han har ett beroende och då har ni ett ganska stort problem för det är inte lätt att tampas med olika beroenden. =/ 

Sen håller jag dock inte med om att det är inte ok att söka någon tjejs kön, porr som porr tycker jag, men det är nu min åsikt. Tycker inte heller att det är just där som problemet ligger utan det faktum att det går ut över ert sexliv. Det är det du bör ta fasta på och inget annat, om jag får säga det jag tycker och det låter ju som om du har tagit upp det med din kille från ett mindre bra perspektiv, försök vinkla det och säg att du inte är nöjd över att det börjar påverka ert sexliv.

[Daisy-Moa-Elsa]
2015-11-03 23:23
#25

Måste hålla med # 16 och # 18, varför sjunka till hans nivå om du anser det som oacceptabel? Vad tror du att du uppnår med att bete dig som han, på det vis du inte vill att han ska bete sig?

Jag slår inte ett slag för porr men du tycks tycka att dina normer är det som ska gälla inom er relation, är denna man då rätt för dig? Varför ska du diktera hans liv?

I inlägg # 23 skriver du ”visst får han kolla någon gång’”… så du ska få avgöra vad han får eller inte får ? Är du okej med att han ska få avgöra vad du får och inte får?

Med tanke på #24 inlägg skriver du inte nånstans att även du inte alltid har lust när han har lust?

Ifrågasätter ingen av er, men de fakto är man två ( oftast) i en relation å då gäller inte den enes väg utan kommunikation. Vad vill du få ut av er relation? Vad vill du? Vi kan inte göra om andra, vi måste utgå från oss själva och vad vi har för värderingar och vad vi kan anpassa oss till.

[LoveUnite]1
2015-11-09 00:48
#26

Han är nog beroende av porrsurfande, det kan bli ett beroende och sådant är inte lätt att bli av med, men som du skrev, det finns hjälp.

Klarar han inte av att dra ner på det eller sluta själv och inte vill skaffa hjälp och inte ens inser att han har ett problem samt att det går ut på er relation så är det nog bara att lämna honom.

Du vill inte dra in att skaffa barn med en sådan snubbe.

Jag skulle i alla fall inte gjort det, jag hade gett honom några chanser om jag hade sett det som ett beroende men om det slutar utan resultat hade jag lämnat honom.

Upp till toppen
Annons: